روز به روز به کاربرای ایرانی اینستاگرام افزوده می شود. همچنین افراد و کسب و کارهای مختلف بدون استثنا در این شبکه اجتماعی برای خود اکانت ساخته و در آن فعالیت می کنند. به همین دلیل اهمیت فعالیت در اینستاگرام بسیار بالا است. شما اگر اهل اینستاگرام هستید باید بدانید که استوری یکی از ابزارهای کاربردی و جذاب اینستاگرام است. شما با این ابزار علاوه بر تولید محتوا می توانید با مخاطب های تان ارتباط برقرار کنید. به همین خاطر نیاز است که طراحی قالب استوری اینستاگرام شخصی یا کاری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

چند نکته برای طراحی قالب استوری اینستاگرام

فرقی نمی کند که شما یک صفحه شخصی دارید یا یک صفحه تجاری. برای اینکه بتوانید بازدید خوبی از استوری اینستاگرام تان داشته باشید نیاز است که چند نکته را رعایت کنید. زیرا استوری اینستاگرام یکی از مکان هایی است که کاربران به محض ورود آن ها را مشاهده می کنند.

 

1- از یک قالب یکسان برای استوری استفاده کنید

یکی از فاکتوری هایی که برای طراحی قالب استوری اینستاگرام باید رعایت کنید، این است که تمام اسلاید های استوری تان دارای یک تم باشد. به این معنی که اسلاید اول تا اسلاید آخر قالب و تم شبیه به هم داشته باشد. رنگ قالب استوری، فونت استفاده شده، تصاویر و... نزدیک به هم باشد.

چشم انسان ذاتا تمایل به دیدن تصاویر یکسان و منظم دارد. بدون شک فالور پیج شما زمانی که محتوای منظم و یک دست شما را می بینید متوجه حرفه ای بودن شما خواهد شد. همین مساله باعث افزایش اعتماد مخاطب نسبت به شما خواهد شد. همچنین در افزایش اعتبار برند شما بسیار حائز اهمیت است.

 

2- از تصاویر زیبا و مرتبط استفاده کنید

تصویر یکی از مهم ترین عامل هایی است که باعث می شود بازدید استوری بالا رود. هر چقدر کیفیت و رنگ تصویری که انتخاب می کنید خوب و مناسب باشد، فالورهای پیج تان تمایلی بیشتری به دنبال کردن محتوای استوری تان پیدا می کنند.

تصاویری که برای طراحی استوری انتخاب می کنید، علاوه بر زیبایی باید مرتبط هم باشد. به این معنی که تصاویر باید به انتقال مفهوم و منظور محتوای استوری کمک کند. به عنوان مثال اگر در استوری درباره روتین پوستی صحبت می کنید، حتما تصویر خانمی را باید انتخاب کنید که در حال رسیدگی به پوست خود است.

 

3- به نوع فونت مورد استفاده توجه کنید

بعد از تصویر، فونت نوشته بسیار اهمیت دارد. حتما زمان طراحی استوری، به نوع فونتی که انتخاب می کنید بسیار توجه کنید. زیرا هر چقدر فونتی که از آن در استوری استفاده می کنید مناسب باشد، مخاطب شما راحت تر مطالب استوری را می خواند.

نکته دیگر اینکه، فونت باید متناسب با تصویر باشد. به عنوان مثال هیچ وقت از فونت های فانتزی برای استوری هایی که حال رسمی به خود دارند استفاده نکنید. در این شرایط از تاثیر گذاری محتوای خود کاسته خواهد شد.

مورد دیگر که باید به آن توجه کنید، اندازه فونت است. باید اندازه عنوان و نوشته ها متناسب به هم باشند. هیچ وقت اندازه فونت های عنوان ها نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک انتخاب نکنید.

مهم ترین فاکتور در انتخاب فونت خوانایی آن است. هیچ وقت نباید زیبایی را فدای خوانایی کنید. به عنوان مثال بعضی افراد از فونت نستعلیق برای نوشته های استوری خود استفاده می کنند. فونت نستعلیق اگر چه بسیار زیبا است ولی خوانایی پایینی دارد و برای استوری اصلا مناسب نیست.

 

 

فایل های مرتبط
پست و استوری شب قدر

پست و استوری شب قدر

علیرضا براتچی علیرضا براتچی

تاریخ انتشار: 09 فروردین 1403
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5010
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5009
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5008
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.