تا به حال برای شما اتفاق افتاده که وارد یک پیج اینستاگرام شوید و از طرح و قالب پست های آن پیج خوش‌تان بیاید؟ سپس با خود فکر کرده اید که او چطور پیج خود را منظم و جذاب طراحی کرده است؟ مسلما سپس به پیج خود نگاه کرده و آهی کشیده‌اید. اگر پست های شما چنگی به دل نمی زد و طراحی تان نیز به آن شکلی که باید نیست، بهتر است دنبال یک قالب آماده اینستاگرام برای پیج تان باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

قالب آماده اینستاگرام چیست؟

قبل از توضیح اجازه دهید برای تان یک مثال بزنم. ما به چیزی قالب می گوییم که دارای یک ساختار از پیش تعیین شده است و فقط مقادیر داخل آن تغییر می کند. کار این قالب این است که تمام موارد یک شکل و یک اندازه باشد. مانند قالب یخ، قالب کیک و... .

با تعریفی که از قالب برای تان گفتیم، همین موضوع در مورد اینستاگرام نیز صدق می کند. شما می توانید قالب آماده اینستاگرام را با فتوشاپ، اپلیکیشن موبایل و... طراحی کنید. این کار باعث می شود سرعت تولید محتوای پیج تان بالا رود و اینکه هر سری درگیر طراحی نباشید. همچنین داشتن یک قالب یکدست، باعث ایجاد یک ظاهر دلنشین و یکپارچه برای پیج تان می شود. در ادامه به طور اختصاصی تر در مورد قالب پست و استوری صحبت خواهیم کرد.

 

قالب آماده پست اینستاگرام

زمانی که شخصی برای اولین بار وارد پیج شما می شود، اولین چیزی که می بینید، پست های شما خواهد بود. اگر پیج تان دارای پست های شلوغ پلوغ و درهم برهم باشد، مطمئنا از صفحه شما خارج شده و شما را فالو نخواهد کرد. ولی اگر پیج تان دارای پست های یکدست و منظم باشد، احتمال اینکه صفحه شما را فالو کند بسیار بیشتر خواهد بود.

برای داشتن یک قالب از پیش آماده برای پست، شما دو راه بیشتر ندارید. راه اول این است که اگر شما تسلط کافی به اپلیکیشن های طراحی مانند فتوشاپ، کانوا و... دارید، خودتان باید طراحی کنید. راه دوم این است که اگر تسلط کافی به طراحی ندارید، وارد قسمت دانلود قالب آماده اینستاگرام سایت افرافایل شوید، تا انواع و اقسام تمپلت های آماده برای پست را مشاهده کنید.

شما با دانلود قالب آماده دیگر نیازی نیست قبل از هر بار پست گذاری، تمام مراحل را انجام دهید. فقط کافی است تصاویر و متن های جدید را جایگزین موارد قبلی کنید. این کار باعث افزایش سرعت پروسه تولید محتوای شما خواهد شد. در ادامه اپلیکیشن های طراحی پست اینستاگرام را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

قالب آماده استوری اینستاگرام

برخی اوقات طراحی یک استوری کاری بسیار زمان برخواهد بود. برخی اوقات نیز زمان استوری گذاشتن شما فرا برسد ولی شما در جایی باشید که امکان طراحی استوری برای پیج تان را ندارید. در این شرایط دانلود قالب آماده برای استوری اینستاگرام راه حل بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. به چه دلیل؟

زیرا اگر شما یک قالب از پیش ساخته داشته باشید می توانید با قرار دادن متن و تصاویر دلخواه خود، به سرعت اسلایدهای استوری تان را آماده کنید. دیگر درگیر جستجو در اینترنت برای پیدا کردن عکس پس زمینه و قالب نخواهید بود.

همانطور که داشتن پست های یکدست اهمیت دارد، تولید استوری های یک شکل نیز مهم است. زیرا اگر شما بخواهید به صورت حرفه ای در اینستاگرام تولید محتوا کنید، باید قالب های استوری پیج تان دارای یک تم یکسان و شبیه به هم باشد. اکثر برندها و شرکت های معروف از همین قانون پیروی می کنند.

 

3 ابزار حرفه ای برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

اگر قصد دارید تصویری طراحی کنید که برای مخاطب پیج تان جذاب باشد و باعث شود آن ها روی محتوای شما کلیک کنند و آن را به اشتراک بگذارند، همچنین قصد ندارید زمان یا هزینه زیادی را برای ایجاد این تصاویر صرف کنید، باید از یک برنامه ساخت قالب پست و استوری اینستاگرام مناسب استفاده کنید.

 

1- برنامه فتوشاپ

اولین و بهترین ابزار برای طراحی قالب های آماده اینستاگرام، برنامه فتوشاپ است. شما با استفاده از این برنامه می توانید طرح های لایه باز طراحی کنید. این طرح ها همیشه قابل استفاده است و به شما این امکان را می دهد که تمام اجزای تصویرتان را تغییر دهید.

برای ذخیره کردن طرح لایه باز در برنامه فتوشاپ، باید با فرمت psd خروجی بگیرید. فرمت psd این امکان را به شما می دهد که لایه های مدنظرتان را تغییر و ویرایش کنید.

 

2- برنامه کانوا (Canva)

اپلیکیشن کانوا یک اپلیکیشن و سایت طراحی تصویر است. اگر به دنبال قالب های مختلف برای پست، استوری اینستاگرام هستید حتما این برنامه را نصب کنید. این ابزار دارای نسخه وب، اندروید و ios است و شما به آسانی به هزاران قالب آماده دسترسی خواهید داشت.

این اپلیکیشن گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که تجربه و دانش کمی در طراحی دارند است. شما کافی است وارد اپلیکیشن کانوا شوید، بعد روی دسته بندی پست یا استوری اینستاگرام کلیک کنید. سپس قالب آماده مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

اپلیکیشن کانوا نیز مانند فتوشاپ، دارای فایل های لایه باز است. به این صورت که شما می توانید متن و تصاویر قالبی که انتخاب کردید را تغییر دهید. البته این نکته را هم یادآور شوم که متاسفانه اپلیکیشن کانوا فونت های فارسی بسیار محدودی دارد و کمی از این دست شما بسته است.

 

3- برنامه متن نگار

 متن نگار یک اپلیکیشن بسیار کاربردی ولی در عین حال ساده است که به شما برای طراحی پست و استوری کمک می کند. این اپلیکیشن ایرانی امکانات فوق العاده ای مانند انواع فونت های فارسی، امکان ذخیره کردن پروژه و... را به شما می دهد.

مانند برنامه کانوا و فتوشاپ که دارای ویژگی ذخیره فایل لایه باز هستند، در این اپلیکیشن نیز شما می توانید هنگام پایان یافتن طراحی، پروژه خود را ذخیره کرده و هر زمان که به آن نیاز داشتید، دوباره از آن استفاده کنید.  همچنین می توانید طرح رو بصورت طرح لایه‌باز برای دیگران ارسال و با آن ها به اشتراک بگذارید.

از دیگر مزیت های استفاده از برنامه متن نگار، داشتن تصاویر آماده است. شما در قسمت نگارخانه، بهترین تصاویر مناسب در موضوعات مختلف مانند مناسبت های خاص و عمومی و... را می توانید دانلود و از آن ها برای طراحی تصویرتان استفاده کنید.

فایل های مرتبط
پست و استوری شب قدر

پست و استوری شب قدر

علیرضا براتچی علیرضا براتچی

تاریخ انتشار: 09 فروردین 1403
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5010
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5009
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5008
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.