زمانی که یک مخاطب وارد سایتی می شود، برورشور تبلیغاتی را دست می گیرد یا بیلبوردی در سطح شهر را می بیند یکی از المان هایی که برای اولین بار می بینید، فونت آن کارها است. استفاده از فونت مناسب یکی از نکات مهم در طراحی است. فرقی ندارد طراحی یک لوگو باشد یا وبسایت یا یک بنر تبلیغاتی. به همین خاطر در این مقاله می خوایم بهترین فونت های فارسی برای طراحی را به شما می کنیم.

 

متاسفانه برخی از گرافیست ها بیشتر انرژی و تمرکز خود را روی طراحی تصویر می گذارند. در صورتی که یک فونت زیبا و خوانا می تواند زیبایی اثر را چندین برابر کند. شما به عنوان یه طراح و گرافیست باید فونت مناسب با پروژه ای که می خواهید طراحی کنید را پیدا کنید.

 

بهترین فونت های فارسی برای عکس نوشته

عکس نوشته که به آن تکست گرافی یا تایپپوگرافی نیز می گویند به هنر چیدمان تایپ و فونت برای رسیدن به یک زبان تصویری گفته می شود. به همین دلیل یکی از مواردی که برای طراحی عکس نوشته یا تایپوگرافی باید به آن دقت کنید، نوع فونت، اندازه فونت و رنگ پس زمینه است. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم بهترین فونت های فارسی را به شما معرفی کنیم.

 

نستعلیق + نستعلیق شکسته

خط نستعلیق، یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین خط هایی است که کشور ما وجود دارد. از گذشته تا کنون خیلی از اشعار و کتاب های قدیمی  با این فونت زیبا نوشته شده است. به همین خاطر از این فونت گرافیست ها برای نوشتن جملات بزرگان، جملات ادبی، اشعار شاعران بزرگ از این فونت زیبا و نوستالژیک استفاده می کنند.

فونت نستعلیل توسط حسین زاهدی طراحی شده است. یکی از ویژگی های مثبت این فونت می توان به ایجاد کشیدگی در نوشته های فونت نستعلیق، تغییر فرم حروف نستعلیق، تغییر در جایگاه نقطه ها نام برد.

 

فونت کتاب

این فونت توسط آقای ناصر ابراهیمی طراحی شده است. اگر دنبال عکس نوشته در حوزه کتاب هستید، این فونت مناسبت شماست. همانطور که از اسم آن نیز پیدا است بیشتر برای نوشته هایی که در کتاب ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. مانند قسمتی از نوشته های کتاب های معروف، جملات معروف نویسندگان و... .

 

فونت آوینی

فونت های دست نویس معمولا در عکس نوشته ها کاربرد زیادی دارد. از این فونت می توان در هر طرح گرافیکی یا تایپوگرافی ای استفاده کرد. معمولا برای طراحی اشعار و جملات عاشقانه از این فونت زیبا و فانتزی استفاده می کنند.

فونت آوینی توسط قاسم نجاری طراحی شده است. به غیر از اشعار و جملات عاشقانه، این فونت در شعارها و جملات انقلابی نیز کاربرد زیادی دارد. طراح این فونت به خاطر زنده نگه داشتن اسم سید شهید مرتضی آوینی، این نام را بر روی این فونت قرار داده است.

 

فونت تراشین

اگر قبلا از فونت ترافیک استفاده کرده باشید، مطمئنا از فونت تراشین نیز استقبال خواهید کرد. این فونت توسط شاهین صباغ طراحی و در درسترس عموم قرار گرفت.

فونت تراشین، نسخه ضخیم شده، فونت ترافیک است. این فونت با ظاهری تو پر و جزو فونت های کلاسیک و فانتزی فارسی است. به همین خاطر دانلود فونت تراشین برای افرادی که قصد تایپوگرافی امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است.

 

فونت نیک

فونت نیک، یکی از فونت هایی است که حالت دست نویس دارد. فونت های دست نویس معمولا حال و هوای صمیمانه و نزدیکی دارند، به همین خاطر گرافیست ها در عکس نوشته و تایپوگرافی های خود از این فونت استفاده می کنند.

فونت نیک یکی از پرکاربردترین فونت ها در تیزرهای تلویزیونی، پوستر و بنرهای تبلیغاتی و... است. قاسم نجار طراح فونت نیک بوده که بر پایه دست خط علی نیکخواه طراحی شده است.

 

بهترین فونت های فارسی برای سایت

وقتی کاربری سایتی را باز می کند اولین چیزی که بعد از طراحی می بیند نوشته هاست. اگر نوشته های سایت شما به شکلی باشد که خواندن را برای مخاطب سخت کند مسلما به سرعت سایت شما را ترک می کند.

 

بهترین فونت های فارسی: فونت وزیر

بسیاری از طراحان وبسایت از این فونت در پروژه هایشان استفاده می کنند. با دانلود فونت وزیر می توانید یکی از حرفه ای ترین فونت ها را در آرشیو خود داشته باشید. شکل ظاهری این فونت به شکی است که در خیلی از پروژه هایی که تم رسمی یا غیر رسمی دارد قابل استفاده است.

فونت وزیر نیز دارای شش وزن مختلف است که برای تمامی پروژه های طراحی وبسایت، طراحی رابط کاربری، طراحی کاتولوگ و... معمولا گرافیست ها از آن استفاده می کنند. برای دانلود فونت وزیر می توانید به سایت فونت یاب مراجعه کنید.

 

بهترین فونت های فارسی: فونت کلمه

آقای ناصر خادم خالق فونت کلمه است. این فونت ساختار هندسی و منظمی دارد. در متن هایی که قصد دارند ویژگی ها و توانایی های خاصی نشان دهند معمولا از این فونت استفاده می کنند. این فونت در بنرهای تبلیغاتی نیز بسیار پر کار است. معمولا طراحان و صاحبان کسب و کارها در بخشی از طراحی خود از این فونت زیبا برای جلوه بخشیدن به طرح شان استفاده می کنند.

فونت کلمه نیز دارای 9 وزن مختلف است. داشتن وزن های مختلف دست طراح را برای استفاده از انواع وزن ها در عنوان، زیر عنوان و حتی متن اصلی باز می گذارد و باعث زیبایی بیشتر متن می شود.

 

بهترین فونت های فارسی: فونت ایران‌سنس

فونت ایران‌سنس حدود هفت سال پیش برای اولین بار توسط آقای مسلم ابراهیمی طراحی منتشر شد. در حال حاظر نیز یکی از پرکاربردترین فونت های این چند سال اخیر است. به طوری که دانلود فونت ایران‌سنس یکی از پر سرچ ترین موارد چند سال اخیر بوده است. سایت های مختلفی مانند کافه بازار، آپارات و هزاران سایت دیگر از این فونت در وبسایت خود استفاده کرده اند. طبق آمار منتشر شده حدود 60 درصد وبسایت ها در چند سال گذشته بوده است.

یکی از نکات مثبت این فونت ارائه آن در وزن های مختلف است که دست طراح را بسیار باز می گذارد. وزن های فونت ایران‌سنس شامل خیلی نازک، نازک، معمولی، ضخیم و خیلی ضخیم است که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد.

 

بهترین فونت های فارسی: فونت ایران‌یکان

فونت ایران‌یکان، پس از فونت ایران‌سنس یکی از پر کاربردترین فونت ها محسوب می شود. این فونت بر مبنای فونت بی یکان طراحی شده است ولی نسبت به آن خوانایی بالاتری دارد.

نقطه قوت فونت ایران‌یکان مانند ایران‌سنس، وزن های مختلف آن است. این فونت دارای 8 وزن است که شما می توانید هر کدام که نیاز داشتید استفاده کنید. به خاطر این ویژگی ها سایت های مختلفی مانند دیجیکالا، تپسی، شیپور و... از این فونت استفاده می کنند.

 

 
فایل های مرتبط
فایل لایه باز تکست استایل

فایل لایه باز تکست استایل

رحمت بنگینی رحمت بنگینی

تاریخ انتشار: 30 فروردین 1403
قالب لایه باز پست vip اساتید مختلف
فاکتور شرکتی ، شخصی

فاکتور شرکتی ، شخصی

pars GRAPHIC pars GRAPHIC

تاریخ انتشار: 30 فروردین 1403
سربرگ اداری/تجاری/شرکت

سربرگ اداری/تجاری/شرکت

pars GRAPHIC pars GRAPHIC

تاریخ انتشار: 30 فروردین 1403
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.