رنگ مهم‌ترین بخش ضروری برای طراحان گرافیک است. راه‌های زیادی وجود دارد که رنگ روی کار شما و افرادی که آن را مشاهده می‌کنند تأثیر می‌گذارد. رنگ‌ها برای جذابیت بصری طراحی و القای احساسات و انتقال پیام مهم هستند، مخصوصا اگر به صورت ظریف انجام شوند. 

به دلیل تأثیر گسترده رنگ ها، انتخاب رنگ‌های مناسب بخش مهمی از فرآیند طراحی است. در حالی که راه‌های زیادی برای انتخاب یک پالت وجود دارد، بهترین گزینه استفاده از یک تولید کننده پالت رنگ آنلاین است. 

بهترین مولدهای پالت رنگ ابزارهای عالی هستند که می‌توانند خلاقیت را برانگیزند و الهام بخش باشند. البته در بین پالت‌های رنگی آنلاین چندین گزینه وجود دارد. برخی متفاوت از دیگری کار می‌کنند، اما در هر مورد، هدف این است که ایده‌ها و امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد که به شما کمک می‌کند یک طرح رنگی جذاب برای طراحی خود ایجاد کنید. 

 

چرا از ابزار تولید کننده پالت رنگ استفاده کنیم؟ 

در حالی که ایجاد یک طرح رنگی به تنهایی از طریق آزمون و خطا امکان‌پذیر است، بسیاری از مردم استفاده از یک تولید کننده پالت آنلاین را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌دانند. شما می‌توانید بسیاری از امکانات مختلف را ببینید که چگونه رنگ‌های مختلف با هم کار می‌کنند. ایده‌هایی برای ترکیب رنگ‌هایی که در نظر نگرفته بودید دریافت خواهید کرد و در نهایت، می‌توانید سریعتر یک طرح رنگی مناسب ایجاد کنید. 

 

چند رنگ باید در پالت شما باشد؟ 

هیچ پاسخ دقیقی برای اینکه چه تعداد رنگ را می‌توانید یا باید در طرح رنگ خود استفاده کنید وجود ندارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که استفاده از رنگ‌های زیاد باعث می‌شود طراحی نامتعادل و نامرتب به نظر برسد. اگر به دنبال یک راهنمای کلی برای دنبال کردن هستید، به سه رنگ پایبند باشید. با سه رنگ در پالت خود، می‌توانید نتیجه دلپذیری را بدون زیاده‌روی ایجاد کنید. با این حال، اگر می‌خواهید با بیش از سه رنگ آزمایش کنید، سعی کنید از رنگ‌ها و سایه‌ها برای هر یک از رنگ‌های اصلی خود استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید تنوع بیشتری را به کار ببرید، اما همچنان حس نظم و یکنواختی را حفظ کنید. 

 

بهترین ابزارهای ایجاد پالت رنگ رایگان

در این مقاله به معرفی بهترین سایت‌های انتخاب پالت رنگی رایگان که می‌توانید از آن‌ها برای کشف امکانات خلاقانه بی‌شماری استفاده کنید میپردازیم. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا پالت رنگی عالی برای پروژه طراحی بعدی خود ایجاد کنید. 

 

1. Coolors

 

Coolors به شما امکانات زیادی می‌دهد. می‌توانید از آن بخواهید پالت‌های رنگی تصادفی ایجاد کند. به ضربه زدن به نوار فاصله ادامه دهید تا یک پالت جدید تولید شود. این یک راه سریع برای مشاهده بسیاری از گزینه‌ها است و می‌توانید پالت‌هایی را که دوست دارید ذخیره کنید تا بتوانید بعداً به آن‌ها بازگردید. می‌توانید نتایج هر پالتی را با تنظیم کننده‌ها تغییر دهید. شما حتی می‌توانید هر طرح رنگی را برای مشکلات احتمالی برای بینندگان مبتلا به کوررنگی آزمایش کنید. 

به جای استفاده از ابزار برای ایجاد یک طرح رنگ جدید، می‌توانید پالت‌های پرطرفداری را که سایر کاربران ذخیره کرده‌اند مرور کنید. البته، می‌توانید هر یک از این پالت‌ها را از کتابخانه ذخیره کنید یا برای انجام تنظیمات آن‌ها را در بخش ویرایش پالت باز کنید. 

 

2. Colormind

 

Colormind طرح‌های رنگی مختلف را در صفحه اصلی به صورت تصادفی نشان می‌دهد. برای مشاهده گزینه‌های بیشتر، روی دکمه «generate» کلیک کنید. شما می‌توانید تمام رنگ‌های تولید شده را با انتخابگر رنگ ویرایش کنید تا به راحتی نتایج را سفارشی کنید. اگر یکی از رنگ‌هایی را می‌شناسید که می‌خواهید در پالت خود بگنجانید، می‌توانید آن رنگ را قفل کنید و از Colormind بخواهید یک پالت مطابق با رنگ قفل شده ایجاد کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید بیش از یک رنگ را قفل کنید. این رویکرد زمانی که در حال آزمایش هستید مفید است زیرا ممکن است با چند رنگی که دوست دارید مواجه شوید، اما رنگ‌های دیگری که در پالت گنجانده شده است دقیقاً آن چیزی نیستند که شما می‌خواهید. Colormind به شما امکان می‌دهد مواردی را که دوست دارید قفل کنید و به کار ادامه دهید تا بقیه پالت را اصلاح کنید. 

به صورت اختیاری، می‌توانید یک عکس یا تصویر را برای استفاده به عنوان پایه یک پالت رنگ آپلود کنید. به جای اینکه به سادگی رنگ‌های موجود در تصویر را به شما نشان دهد، Colormind تلاش می‌کند تا یک پالت دلپذیر مطابق با آن ایجاد کند. 

 

3. Paletton

Paletton یکی از پیشرفته‌ترین تولید کننده‌های پالت رنگ است. می‌توانید از Paletton برای تولید طرح‌ها و پالت‌های رنگی تک رنگ، مشابه، سه‌گانه، چهارتایی و «freestyle» استفاده کنید. با انتخاب نوع پالتی که می‌خواهید با استفاده از نمادهای بالای چرخ رنگ ایجاد کنید، شروع کنید. در مرحله بعد، یکی از نقاط چرخ رنگ را بکشید و سایر نقاط مطابق با آن تنظیم می‌شوند. گزینه دیگر این است که برای مشاهده پیش تنظیم پالت‌ها بر اساس رنگ‌هایی که در حال حاضر انتخاب شده اند، کلیک کنید. 

 

4. Mudcube

Mudcube یک ابزار تعاملی برای انتخاب رنگ است که ممکن است هنگام ورود به سایت کمی ترسناک باشد، اما استفاده از آن پس از شروع کار بسیار آسان است. می‌توانید یکی از نقاط روی کره رنگ را بکشید و Mudcube به طور خودکار سایر نقاط را برای ایجاد یک طرح رنگ موثر تنظیم می‌کند. شما می‌توانید کدهای رنگ در حال استفاده را در هر زمان مشاهده کنید. 

چندین گزینه مختلف وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید آن را روی هارمونی، درگیری، آنالوگ، مکمل، تقسیم مکمل، سه گانه، تترادیک، چهار رنگ، پنج رنگ یا شش تن تنظیم کنید. همچنین می‌توانید پالت‌های رنگی را همانطور که یک بیننده کوررنگ مشاهده می‌کند، ببینید و می‌توانید رنگ‌های websmart و websafe را ببینید. 

 

5. ColorSpace

اگر از قبل رنگ اصلی خود را می‌شناسید و به دنبال ایجاد یک پالت در اطراف آن هستید، ColorSpace انتخاب عالی است. با وارد کردن کد شش رقمی یا استفاده از انتخابگر رنگ برای انتخاب رنگ پایه خود شروع می‌کنید. سپس ColorSpace دست به کار می‌شود و چندین نوع و سبک مختلف پالت ایجاد می‌کند که مکمل رنگ اصلی انتخابی شما هستند. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و به سرعت چندین گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد. این یکی از ساده‌ترین و کاربرپسندترین ابزارهای موجود در این لیست است. 

 

6. Color Designer

Color Designer چندین ابزار آنلاین رایگان مختلف از جمله یک پالت مولد ارائه می‌دهد. می‌توانید پالت‌های موجود را در دسته‌های مختلف مانند رنگ اصلی (گرم، سرد، قدیمی و غیره) مشاهده کنید. هنگامی که یکی از پالت‌ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید هر یک از رنگ‌های موجود را تغییر دهید یا رنگ‌ها و سایه‌های مختلف رنگ را مرور کنید. 

 

7. Color Hunt

 

Color Hunt به شما امکان می‌دهد پالت‌های از پیش ساخته شده محبوب را مرور و ذخیره کنید یا پالت‌های خود را ایجاد کنید. می‌توانید گالری پالت رنگ را بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند یکپارچه‌سازی با سیستم عامل، پاستل و نئون مرور کنید. Color Hunt همچنین پالت‌های جدیدی را که اخیراً ایجاد شده‌اند فهرست و نمایش می‌دهد یا پالت‌های تصادفی را مرور می‌کند. هنگامی که روی هر یک از پالت‌های رنگی این مجموعه کلیک می‌کنید، رنگ‌های خاص و همچنین برچسب‌ها را مشاهده خواهید کرد. 

 

8. Khroma

 

Khroma ابزاری منحصر به فرد است که با استفاده از هوش مصنوعی پالت‌های رنگی تولید می‌کند. با درخواست از شما برای انتخاب ۵۰ رنگی که دوست دارید شروع می‌شود. سپس ترکیب رنگ ها، پالت‌ها و گرادیان‌ها را با هارمونی مناسب برای شما ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید مواردی را که ممکن است بعداً بخواهید ذخیره کنید. متأسفانه، Khroma گزینه‌هایی برای ایجاد پالت رنگ سفارشی خود در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما ابزار مناسبی برا ایده گرفتن است. 

 

9. ColorHexa

کد شش رقمی رنگ اصلی را وارد می‌کنید و ColorHexa پالت‌های رنگی پیشنهادی را ارائه می‌کند که مشابه، مکمل، مکمل تقسیم‌شده، سه‌گانه، چهارتایی و تک رنگ هستند. همچنین گزینه‌های مشابهی را برای رنگ اصلی، سایه‌ها و ته رنگ ها، شبیه ساز کوررنگی و موارد دیگر خواهید دید. 

 

10. BrandColors

 

BrandColors با سایر ابزارهایی که در اینجا توضیح داده شده‌اند بسیار متفاوت است زیرا به شما کمک نمی‌کند طرح رنگ منحصر به فرد خود را ایجاد کنید. در عوض، می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده صدها برند معروف و شناخته‌شده را مشاهده کنید. رنگ‌ها به صورت بصری ارائه می‌شوند و اگر ماوس را روی یک رنگ نگه دارید، کد شش رقمی آن را خواهید دید. اگر روی رنگ کلیک کنید، کد در کلیپ بورد شما کپی می‌شود. 

BrandColors برای ایده‌گیری و دیدن رنگ‌های دقیقی که مارک‌های معروف استفاده می‌کنند مفید است، اما شما می‌خواهید به جای کپی مستقیم از طرح رنگ دیگران، تغییرات و تنظیماتی ایجاد کنید. 

 

نکاتی برای انتخاب طرح رنگ

هنگامی که برای ایجاد یک طرح رنگ آماده هستید، نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای تبدیل آن به یک فرآیند مؤثر دنبال کنید. 

 

روانشناسی رنگ‌ها را در نظر بگیرید

هر رنگی تأثیر روانی متفاوتی بر بینندگان ایجاد می‌کند. بنابراین، توجه به روانشناسی رنگ هنگام انتخاب پالت ضروری است. تاثیر روانی رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید با برند یا پیام محصول مطابقت داشته باشد. 

به عنوان مثال، رنگ آبی احساس اعتماد، قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن را القا می‌کند. مشاغل در صنایعی مانند بانکداری، امور مالی، بیمه و حقوق اغلب از رنگ آبی استفاده می‌کنند زیرا برای مشتریان و مشتریان احساس امنیت حیاتی است. 

 

به برند خود فکر کنید

در کنار روانشناسی رنگ ها، درک اینکه می‌خواهید برند شما چگونه دیده شود (یا مشتری می‌خواهد برندش چگونه دیده شود) به همان اندازه مهم است. دوست دارید مشتریان شما را چگونه ببینند و چه احساساتی را می‌خواهید با پالت رنگ ایجاد کنید؟ شخصیت یا هویت برند شما چیست؟ 

روانشناسی رنگ در اینجا نقش دارد، اما چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد. آیا شما یک طرح رنگ سنتی می‌خواهید که بتواند با دارایی‌های برند شما برای سال‌ها و دهه‌های آینده استفاده شود؟ آیا می‌خواهید یک طرح رنگ مدرن و مد روز داشته باشید که برای مخاطبان جوان‌تر جذاب باشد؟ آیا می‌خواهید از رنگ‌ها برای متمایز کردن برند خود از رقبا استفاده کنید؟ 

 

با رنگ اصلی شروع کنید

اکثر برندها در تمام برندهای خود یک رنگ اصلی دارند. بنابراین، شروع ایجاد یک طرح رنگی با تصمیم گیری در مورد آن رنگ پایه، مفید است. سپس می‌توانید از ژنراتورهای پالت رنگی برای یافتن رنگ‌های ثانویه استفاده کنید که به خوبی با رنگ اصلی کار می‌کنند و کنتراست کافی را ارائه می‌کنند. 

به صورت اختیاری، می‌توانید امکانات را به چند رنگ اصلی محدود کنید و ببینید چه پالت رنگی را می‌توانید برای هر کدام ایجاد کنید. سپس، یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید. 

 

ترندهای رنگی را در نظر بگیرید

همیشه روندهای مربوط به روش‌های رایج استفاده از رنگ‌ها وجود دارد. بنابراین، مفید است که ترندهای رنگی را در نظر بگیرید تا ببینید آیا می‌توان آن‌ها را در طرح رنگ شما پیاده کرد یا خیر. 

 

ترکیب‌های زیادی را امتحان کنید

توسعه یک پالت رنگ مستلزم آزمایش و آزمایش زیادی است. این یکی از دلایلی است که چرا مولدهای پالت رنگ آنلاین بسیار مفید هستند زیرا می‌توانید بسیاری از امکانات مختلف را به سرعت مشاهده کنید. 

بعید است که در اولین تلاش خود به طرح رنگی عالی برسید. شما باید تعداد زیادی ترکیب را آزمایش کنید، ببینید چه چیزی با هم خوب کار می‌کند و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید. از آزمایش نترسید. 

 

نتیجه گیری

گزینه‌های ارائه شده در اینجا را امتحان کنید، و مطمئناً ابزار رنگی پیدا خواهید کرد که به ایجاد یک پالت موثر برای پروژه شما کمک می‌کند. این منابع برای طراحان حرفه ای، علاقمندان و صاحبان مشاغلی که به دنبال ایجاد یک پالت رنگی دلپذیر و موثر هستند، مفید است.

اگر شما طراح گرافیک هستید می‌توانید طرح‌های گرافیکی خود را در سایت افرافایل به فروش برسانید. خیلی از افراد وجود دارند که مهارت طراحی قالب‌های زیبا و حرفه‌ای را ندارند. شما می‌توانید این کار را برایشان انجام دهید. 

شما از چه پالت های رنگی در طراحی های خود استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید!

نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.