وقتی صحبت از طراحی گرافیکی یا ویرایش عکس می‌شود، به احتمال زیاد Adobes Photoshop اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. پلاگین های فتوشاپ یک راه عالی برای گسترش جعبه ابزار شما بدون نیاز به هزینه گزافی برای نرم افزار هستند. می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان و طراحی مؤثرتر، قابلیت‌های خاصی را به فتوشاپ اضافه کنید.

Adobe Suite یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین مجموعه ابزارها برای طراحان و ویرایشگرهای عکس است که به طور گسترده توسط متخصصان و مبتدیان استفاده می‌شود. Adobe کارهای سنگینی تغییر طرح‌ها و تصاویر انجام می‌دهد، فتوشاپ (همچنین Lightroom و Illustrator) همچنین با لیست طولانی پلاگین‌های شخص ثالث سازگار است که می‌توانند اثربخشی ابزار را تا حد زیادی افزایش دهند. 

پلاگین‌های فتوشاپ برای افزودن ویژگی یا جلوه‌های ویژه، ساده‌سازی فرآیند جلوه‌های مختلف طراحی گرافیکی یا تأثیرگذارتر کردن خلاقیت‌های دیجیتالی شما استفاده می‌شوند. چه یک طراح گرافیک یا یک ادیتور عکس، یک متخصص یا مبتدی باشید، مطمئناً می‌توانید از برخی یا همه این افزونه‌های فتوشاپ برای پروژه‌های آینده خود استفاده کنید. 

در این مقاله ۸ تا از بهترین پلاگین‌های فتوشاپ برای طراحان گرافیک را معرفی خواهیم کرد. 

 

1. ON1 Effects

ON1 Effects یک پنل ساده با یک کلیک در فتوشاپ است که می‌تواند به عنوان یک برنامه مستقل نیز کار کند. در اصل، به عنوان یک جایگزین مناسب برای مجموعه نرم افزارهای طراحی گرافیکی Adobe عمل می‌کند. این پلاگین فتوشاپ به شما امکان می‌دهد افکت‌ها را به تصاویر خود اضافه کنید و با مجموعه‌ای متنوع از فیلترها (از جمله برخی از آن‌ها که بسیار شبیه اینستاگرام هستند) از جمله کنتراست‌های قابل تنظیم و افکت HDR ارائه می‌شود. 

کاربران می‌توانند از فیلترهای کلاسیک مانند سبک‌های رنگارنگ و سینمایی انتخاب کرده و آن‌ها را در بالای لایه‌های مختلف اضافه کنند. فیلترها را می‌توان به راحتی در کنار هم قرار داد و برای سفارشی‌سازی سریع تنظیم کرد. 

 

2. Pexels Plugin

یکی از حیاتی‌ترین منابعی که طراحان برای پروژه‌های خود به آن نیاز دارند، مجموعه‌ای از تصاویر استوک است. معمولاً برای بهبود پس‌زمینه، بافت‌ها یا شاید فقط برای تست به این تصاویر نیاز دارید. 

Pexels.com یک منبع عالی در مورد تصاویر استوک رایگان است. این وب سایت یک پلاگین رایگان برای نصب فتوشاپ شما به طراحان گرافیک ارائه می‌دهد که دسترسی آسان به کتابخانه عکس خود را بدون نیاز به باز کردن پنجره جدید یا نیاز به دانلود تصاویری که به آن‌ها توجه کرده اید، می‌دهد. 

با افزودن این افزونه به فتوشاپ، می‌توانید تصاویر را با توجه به محبوبیت آن‌ها، تصاویری که اخیراً به وب سایت اضافه شده‌اند یا با استفاده از برچسب‌ها و عبارات جستجوی خاص بسته به نیاز پروژه‌های خود، مرور کنید. خبر خوشحال کننده اینکه این پلاگین کاملا رایگان است. 

 

3. RH Hover Color Picker

اگر با رنگ‌ها کار می‌کنید، به این نکته دقت کنید: Adobe Photoshop دارای یک انتخابگر رنگ پیش فرض است. با این حال، استفاده از پلاگین RH Hover ساده‌تر و مسلماً بهتر از انتخابگر رنگ پیش فرض فتوشاپ است؛ ابزاری که بسیاری از طراحان گرافیک آن را بسیار پیچیده توصیف می‌کنند. 

خبر خوب: پلاگین‌های فتوشاپ وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک انتخابگر رنگ تمیز، سبک و سریع داشته باشید. این ابزار خاص به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی رنگ انتخابی خود را سفارشی کنید در حالی که در مقایسه با آنچه می‌توانید با پیشنهاد استاندارد انجام دهید، کنترل بسیار بیشتری به شما می‌دهد. 

هنگام کار در فتوشاپ، طراحان نیاز به دسترسی آسان به طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها دارند، به همین دلیل است که Adobe یک انتخابگر رنگ را به عنوان بخشی از پنل رابط استاندارد خود قرار می‌دهد. با این حال، کاربران می‌خواهند گزینه‌ای را برای مشاهده یک نمای کامل و بدون ابهام از پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنند، ببینند. RH Hover Color Picker فقط زمانی نشان داده می‌شود که روی آیکون کوچک‌شده آن قرار بگیرید. وقتی به طراحی برگردید، به طور خودکار پنهان می‌شود. 

 

4. Fontself Maker for Photoshop CC

فونت‌های رایگان زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما بسیاری از طراحان (و مشتریان آن‌ها) ترجیح می‌دهند یک تایپ فیس منحصر به فرد و اختصاصی برای پروژه خود داشته باشند. اگر می‌خواهید فونت‌های خود را بسازید، Fontself Maker for Photoshop CC افزونه‌ای است که ارزش بررسی را دارد. 

Fontself با Photoshop و Illustrator هماهنگ کار می‌کند. این افزونه فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهد که حروف خود را به راحتی به فونت‌های OpenType تبدیل کنید. 

فقط کافی است لایه‌ها را بکشید و رها کنید تا کاراکترها، رنگ ها، بافت‌ها یا سایه‌ها را بسازید. 

 

5. Nik Collection 

Nik Collection یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های فتوشاپ در صنعت طراحی است. این مجموعه از هفت پلاگین شگفت‌انگیز Lightroom و فتوشاپ تشکیل شده است که هر کدام به طور مستقل نیز کار می‌کنند.

در اینجا نگاهی به مجموعه خاص از پلاگین‌های فتوشاپ می‌اندازیم: 

  • Analog Efex Pro: به شما امکان می‌دهد ظاهر کلاسیک دوربین‌های آنالوگ، استوک فیلم و لنزها را بررسی کنید. 
  • Color Efex Pro: مجموعه‌ای از فیلترها برای تصحیح رنگ، روتوش و افکت ها. 
  • Dfine: به شما امکان می‌دهد تصویر خود را با کاهش نویز پردازش کنید. 
  • Sharpener Pro: ابزاری برای شارپنینگ که به شما امکان می‌دهد جزئیات پنهان تصاویر خود را نشان دهید. 
  • HDR Efex Pro: تصاویر خود را پردازش کرده و آن‌ها را به عکس‌های هنری HDR تبدیل کنید. 
  • Viveza: به شما امکان می‌دهد تن و رنگ تصویر را بدون استفاده از ماسک کردن یا انتخاب تنظیم کنید. 
  • Silver Efex Pro: عکس‌های خود را با کنترل‌های الهام گرفته از اتاق تاریک به تصاویر سیاه و سفید خیره کننده تبدیل کنید. 

 

6. Luminar

این ابزار به عنوان یکی دیگر ابزارهای Lightroom عمل می‌کند (توجه داشته باشید که مستقیماً به Lightroom وصل می‌شود) و با بیش از ۳۰۰ ابزار قدرتمند ارائه می‌شود: از جمله فیلترها، لیستی از پریست‌های از پیش تنظیم شده با یک کلیک و فیلتر Accent AI. 

Luminar مدت‌ها در دسترس کاربران مک بوده است، اما اخیراً در دسترس کاربران ویندوز نیز قرار گرفته است (حداقل کسانی که از ویندوز ۷ و بالاتر استفاده می‌کنند). 

نکته جالب در مورد Luminar این است که فضاهای کاری داخلی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند پروژه‌های خود را به طور مؤثرتری انجام دهید

برخی از ویژگی‌های قابل توجه Luminar عبارتند از: 

  • حذف شی
  • فضای کاری سفارشی شده
  • Masking و پریست‌های از پیش تنظیم

 

7. Layrs Control 2 

اگر همیشه از فتوشاپ استفاده کرده اید، می‌دانید که خوب یا بد، لایه‌ها نقش اصلی را در فرآیند طراحی دارند. گاهی اوقات شما لایه‌های زیادی را در پروژه خود ایجاد می‌کنید که سازماندهی آن‌ها به خودی خود تبدیل به یک پروژه می‌شود. 

با Layrs Control ۲، می‌توانید به راحتی لایه‌های خود را از طریق اقدامات مختلف که از طریق یک پنل ساده قابل دسترسی هستند، مدیریت کنید. 

در اینجا نگاهی اجمالی به ویژگی‌های ارائه شده توسط پلاگین Layrs Control ۲ Photoshop داریم: 

  • ویرایشگر نام لایه
  • همه لایه‌ها را صاف یا flat کنید
  • لایه‌های خالی را حذف کنید
  • smart objects‌ها را شطرنجی کنید
  • جلوه‌های استفاده نشده را حذف کنید
  • فایل‌ها یا پوشه‌های مشابه را پیدا کنید
  • smart objects‌ها را تبدیل کنید

 

با قابلیت‌های نام برده با انجام موارد به صورت دستی خداحافظی کنید. این پلاگین فتوشاپ به شما امکان می‌دهد این وظایف را در مراحل ساده و آسان انجام دهید و به شما امکان می‌دهد زمان بیشتری را در سازماندهی و آزاد کردن زمان برای طراحی صرفه جویی کنید. نکته جالب اینکه این پلاگین رایگان است. 

 

8. CSS3Ps

اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید، این افزونه فتوشاپ برای شما مناسب است! CSS3Ps به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا لایه‌های فتوشاپ را به کد CSS ترجمه کنند. 

فتوشاپ به صورت پیش فرض این ویژگی را دارد، اما افزونه CSS3Ps ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌کند که سطح استاندارد را ارتقا می‌دهد، مانند توانایی ارائه کدهای SCSS و SASS. افزونه فتوشاپ همچنین به شما این امکان را می‌دهد که سریعتر کار کنید، مخصوصاً وقتی با طرح‌های پیچیده‌تر سر و کار دارید. این پلاگین نیز همانند پلاگین قبلی رایگان است. 

 

جمع‌بندی

مطمئناً تعداد زیادی پلاگین فتوشاپ برای انتخاب وجود دارد، بسته به اینکه چه نوع طراحی انجام می‌دهید و چه افکت‌هایی را می‌خواهید بدست آورید. نکته این است که شما محدود به استفاده از ابزارهای پیش فرض فتوشاپ برای همه نیازهای ویرایشی خود نیستید. گاهی اوقات، استفاده ابزارها و پلاگین‌های جانبی تنها چیزی است که برای انجام صحیح و با کیفیت کار به آن نیاز دارید. 

اگر شما طراح گرافیک هستید می‌توانید طرح‌های گرافیکی خود را در سایت افرافایل به فروش برسانید. خیلی از افراد وجود دارند که مهارت طراحی قالب‌های زیبا و حرفه‌ای را ندارند. شما می‌توانید این کار را برایشان انجام دهید. 

امیدواریم که از این مقاله سایت افرافایل بهره کافی را برده باشید. در صورت تمایل سوالات، نظرات و انتقادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.