امروزه کمتر کسی را پیدا می‌کنید که روزانه ساعتی را در اینستاگرام مشغول نباشد. همین مورد باعث می‌شود که اکثر کسب و کارها در این شبکه اجتماعی برای خود حسابی تجاری ایجاد کنند. اگر شما نیز در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنید به احتمال زیاد دغدغه تولید محتوا در اینستاگرام را خواهید داشت. به همین خاطر در این مقاله ۵ اپلیکیشن موبایل برای طراحی قالب اینستاگرام را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای طراحی قالب اینستاگرام

برای طراحی قالب اینستاگرام همیشه لازم نیست که به برنامه فتوشاپ مسلط باشید. امروزه اپلیکیشن‌های موبایل آنقدر از لحاظ طراحی تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند که تقریبا اکثر خواسته‌های شما را رفع می‌کنند. به همین خاطر در ادامه چند اپلیکیشن موبایل برای طراحی قالب اینستاگرام که بسیار کاربردی هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر با فضای تکنولوژی آشنایی زیادی ندارید اصلا نگران نباشد. کار با این اپلیکیشن‌های موبایل بسیار ساده و راحت است.

 

۱- طراحی قالب اینستاگرام با اپلیکیشن کانوا (Canva)

اگر طراحی قالب اینستاگرام توسط خودتان سخت است، حتما این برنامه را نصب کنید. شما می توانید برای دانلود اپلیکیشن کانوا را از گوگل پلی یا کافه بازار اقدام کنید. اگر به دنبال قالب های پست و استوری اینستاگرام هستید، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شما با استفاده از اپلیکیشن Canva می‌توانید قالب‌های مختلف را انتخاب کنید. سپس هر تغییری که مدنظرتان است را نیز روی قالب اعمال کنید. این اپلیکیشن دست شما را برای تغییر تصویر و متن روی تصویر کاملا باز می‌گذارد. 

نسخه رایگان اپلیکیشن کانوا تا همیشه در دسترس شما خواهد بود. ولی امکانات محدودتری نسبت به نسخه پولی دارد. شما با استفاده از نسخه پولی می‌توانید به قالب‌های زیبا و متنوع‌تری دسترسی پیدا کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که متاسفانه، اپلیکیشن کانوا فونت‌های فارسی بسیار کمی دارد. به خاطر همین ممکن است برای نوشتن متن روی تصویر دلخواه‌تان کمی دست‌تان بسته باشد.

 

۲- اپلیکیشن اینشات (Inshot)

اگر به دنبال ساده‌ترین اپلییشن ویرایش تصویر هستید، اپلیکیشن اینشات گزینه بسیار خوبی برای شما می‌تواند باشد. یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر دلخواه‌تان را در اندازه‌های مناسب هر شبکه اجتماعی تولید کنید. برای این کار زمانی که شما وارد اپلیکیشن می‌شوید، گزینه canvas را انتخاب کرده تا به راحتی بتوانید طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام را انجام دهید.

قابلیت‌های برنامه اینشات:

  • اضافه کردن متن بر روی تصویر
  • امکان اضافه کردن فونت دلخواه
  • طراحی برای قالب‌های پست و استوری
  • رنگ‌های جذاب برای پس زمینه
  • راحتی طراح رابط کاربری و کار با نرم‌افزار
  • امکان اشتراک‌گذاری تصویر در دیگر شبکه‌های اجتماعی اجتماعی

 

۳- اپلیکیشن متن نگار

نوبتی هم باشد نوبت حمایت از بچه های داخلی است. اگر تا به حال با هر اپلیکیشن طراحی عکسی کار کرده اید و مشکل عدم پشتیبانی فونت فارسی را داشته اید، این اپلیکیشن تماما ایرانی بهترین گزینه برای شماست. شما می توانید برای دانلود اپلیکیشن متن نگار به کافه بازار مراجع کنید.

اپلیکیشن متن نگار یک اپلیکیشن موبایل است که امکانات بسیار زیادی برای عکس نوشته در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای طراحی عکس از تصاویر گالری خود یا از تصاویر آماده این اپلیکیشن نیز استفاده کنید. 

فونت‌های فارسی و انگلیسی این اپلیکیشن به قدری زیاد است که دست شما را برای طراحی قالب اینستاگرام باز گذاشته است. مخصوصا اگر پیج اینستاگرام شما در حوزه شعر و ادبیات باشد. زیرا فونت‌های بسیار جالبی در این اپلیکیشن اندرویدی موجود است. 

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب برنامه متن نگار امکان اضافه کردن لوگو به تصویر است. اگر شما برای شرکت یا سازمانی تولید محتوا می‌کنید که این سازمان یک لوگو مشخص دارد و شما باید در هر پستی از این لوگو استفاده کنید با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای اضافه کردن لوگو بر روی تصویر خود کافی است به بخش برچسب‌ها مراجعه کنید. 

شاید یکی از تنها قابلیتی که این اپلیکیشن را با تمام اپلیکیشن‌های طراحی تصویر ایرانی متمایز می‌کند، امکان ذخیره کردن پروژه است. فرض کنید شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید برای یک بار کار طراحی قالب برای اینستاگرام را انجام و سپس ذخیره کنید. در دفعات بعدی فقط متن و تصویر را تغییر می‌دهید. با استفاده از این ویژگی سرعت طراحی پست یا استوری شما نیز بسیار افزایش پیدا می‌کند.

 

۴- طراحی قالب استوری اینستاگرام با اپلیکیشن Story Maker

یکی از ابزارهای جذاب اینستاگرام برای تولید محتو استوری است. شما با استفاده از استوری محتواهایی تولید کنید که مخاطب ترغیب به دنبال کردن روزانه شما شود. به همین خاطر تولید محتوا برای استوری اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید اپلیکیشن Story Maker را از گوگل پلی دانلود کنید. 

اپلکیشن Story Maker یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی طراحی استوری است که کار شما برای طراحی قالب اینستاگرام راحت می‌کند. این اپلکیشن موبایلی مجموعه‌ای الگوهای جذاب استوری را در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استوری دلخواه‌تان را طراحی کنید. همچنین برای تقویت عکس و تصاویر دارای فیلترهای سفارشی نیز است.

 

۵- طراحی قالب اینستاگرام با اپلیکیشن Over

اگر برای کسب و کار خود در اینستاگرام در حال فعالیت هستید و نیاز به یک برنامه برای تولید محتوا هستید، این گزینه مناسب شما است. اپلیکیشن ویرایش تصویر over این امکان را به شما می‌دهد که تصویر پس زمینه و رنگ‌ها را تغییر دهید، سایه و لایک‌ها را تنظیم کنید. 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن قابلیت داشتن لایه‌های مختلف برای ویرایش تصویر است. اگر با برنامه فتوشاپ کار کرده باشید منظور از لایه را خوب متوجه خواهید شد. شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آیکن لایه‌ها ضربه بزنید تا آن‌ها را ویرایش کنید. اگر مایل به نصب این برنامه هستید می‌توانید برای دانلود اپلیکیشن Over به گوگل پلی مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مقاله: مزیت های استفاده از قالب آماده اینستاگرام

 

۶- برنامه طراحی پست اینستاگرام  Adobe Spark Post

خب برویم سراغ معرفی اپلیکیشن Adobe Spark Post. این اپلیکیشن اندرویدی که نسخته وبسایت هم دارد یکی از شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی و ویرایش تصویر است. اگر حوصله کار با برنامه‌هایی مثل فتوشاپ را ندارید و همینطور و از مهارت کافی برای طراحی برخوردار نیستید، این برنامه مناسب شماست. دلیل آن هم واضح است. زیرا این اپلیکیشن دارای هزاران قالب آماده درون برنامه است تا شما هر کدام از آن‌ها را به راحتی ویرایش کرده و با تغییر قسمت‌های مختلف آن طرح خود را ایجاد کنید. 

قضیه به همین جا ختم نمی‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه این است که با این برنامه می‌توانید پست‌های متحرک با فونت و قالب‌های متنوع طراحی کنید. چی از این بهتر. اگر مایل به نصب این برنامه هستید می‌توانید برای دانلود اپلیکیشن Adobe Spark Post به گوگل پلی مراجعه کنید.

 

امکانات حرفه‌ای برنامه Adobe Spark Post

  • دارای بیش از ۳۰۰۰ قالب آماده پست و استوری

  • امکان ویرایش تمام قسمت‌های قالب

  • امکان ایجاد پست‌های متحرک و انیمیشنی

  • دارای فیلتر‌های بسیار زیبا

  • دارای اندازه‌های آماده برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی

  • قابلیت طراحی عکس نوشته‌های زیبا

 

۷- برنامه طراحی پست اینستاگرام Adobe Lightroom

خب حالا رسیدیم به یکی از مشهور‌ترین برنامه‌هایی که برای تولید محتوا خیلی می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه مانند تمام برنامه‌های adobe برای ویرایش تصویر مناسب است. با استفاده از اپلیکیشنAdobe Lightroom شما می‌توانید مانند فتوشاپ، تصاویر خام را ویرایش کنید. 

اگر عاشق امتحان کردن فیلترهای مختلف روی تصویر خود هستید، این برنامه دارای فیلترهای از پیش تعیین شده اشاره کرد. این فیلتر برای افرادی که می‌خواهند تمام پست‌های پیج‌شان دارای یک تم خاصی داشته باشد بسیار مناسب است. اگر تمایل به دانلود برنامه لایتروم داشتید می‌توانید به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید.

 

۸- برنامه طراحی استوری اینستاگرام Insta Story Maker

اگر از برنامه‌هایی که تا به الان معرفی کرده‌ایم رضایت نداشتید، مطمئنا از این پیشنهاد شگفت زده خواهید شد. برنامه Insta Story یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اندرویدی برای طراحی قالب استوری اینستاگرام است. اگر مایل به نصب برنامه Insta Story Maker برای گوشی اندروید خود هستید می‌توانید به گوگل پلی مراجع کنید. 

وقتی این برنامه را نصب و اجرا کنید، مطمئنا اولین موردی که شما را جذب می‌کند، رابط کاربری فوق العاده این اپلیکیشن خواهد بود. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است. تمام صفحات و اجرا در این برنامه منظم و طبقه‌بندی شده است. به همین خاطر شما برای پیدا کردن قالب مورد نظر خود لازم نیست ساعت‌ها در آن جستجو کنید.

 

امکانات برنامه Insta Story

  • ذخیره عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت بالا

  • دارا بودن بیش از ۳۰۰ فونت مختلف و جذاب

  • در دسترس بودن بیش از ۱۰۰ تم مختلف برای طراحی تصویر

  • دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ قالب متنوع در طرح و رنگ‌های مختلف‌

  • عدم نیاز به دانش طراحی گرافیک

 

حرف آخر

اپلیکیشن های زیادی برای طراحی قالب اینستاگرام (پست و استوری) وجود دارد. ولی بهترین و قدرتمند ترین برنامه برای طراحی فتوشاپ است. اگر دانش کافی برای طراحی قالب های حرفه ای ندارید، جای نگرانی نیست. شما می توانید قالب های لایه باز فتوشاپ را در سایت افرافایل به راحتی تهیه کنید. 

 

فایل های مرتبط
سربرگ لایه باز مدل کلاسیک

سربرگ لایه باز مدل کلاسیک

فایل گرام فایل گرام

تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1403
طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

-My Logo -My Logo

تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1403
طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

-My Logo -My Logo

تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1403
طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

طرح لایه باز کارت عروسی و کارت دعوت

-My Logo -My Logo

تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1403
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.