بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال راهی برای افزایش بازدید پیج خود هستند و در تلاش هستند دنبال‌کنندگان آن‌ها زمان بیشتری را در پیج حضور داشته باشند. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به بازدید بالای استوری‌ها و صفحه شما، ساخت کاور هایلایت اینستاگرام است که در همان ابتدای پیج و زیر بخش بیو پروفایل قرار دارد. در واقع، شما با ساختن کاوری جذاب و چشمگیر توجه کاربران را به هایلایت‌ها جلب کرده که به دنبال بازدید بالا، تعداد فالوورهای پیج‌تان هم افزایش پیدا خواهد کرد. در این بلاگ از وب‌سایت افرافایل، سعی کردیم به آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام بپردازیم. این کاری‌ست که شما به‌عنوان مدیر یا ادمین پیج به‌راحتی از عهده آن برخواهید آمد. تنها کافی‌ست تا انتهای بلاگ آموزش طراحی کاور هایلایت اینستاگرام با ما همراه باشید. ما در این مطلب تلاش داریم آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با گوشی و فتوشاپ را پوشش دهیم.

مراحل ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام، هایلایت است که به کاربران اجازه می‌دهد استوری‌های آرشیو خود را در معرض دید فالوورها قرار دهند. به کمک این قابلیت، تعامل دنبال‌کنندگان و شما، به‌طور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت. در اینجا سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام طراحی کنیم؟ به‌منظور آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

1. از کاور هایلایت آماده برای طراحی استفاده کنید

اینستاگرام قابلیت‌های بسیار مختلفی دارد که یکی از آن‌ها هایلایت استوری است. بنابرای، کاربران می‌توانند کاوری برای هایلایت خود داشته باشد که با سایر عناصر پیج هماهنگ باشد. طراحی کاور برای هایلایت، علاوه‌بر زیبایی و جذابیت بصری، باعث می‌شود پیج یکپارچه‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسد و نقش موثری در جلب توجه کاربران داشته باشد. پیش از طراحی کاور هایلایت اینستاگرام، باید بدانید که درباره چه موضوعاتی در استوری‌های خود تولید محتوا می‌کنید. یکی دیگر از موضوعات مهمی که هنگام طراحی کاور هایلایت اینستاگرام باید در نظر بگیرید، اندازه آن است که به طور استاندارد ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل است. بسیاری از افراد یا کسب و کارها، توانایی یا زمان ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را ندارند. استفاده از فایل لایه باز کاور هایلایت اینستا بهترین گزینه برای این موارد خواهد بود. افرا فایل با طراحی و ارائه فایل لایه باز کاور هایلایت آماده مطابق با استانداردهای اینستاگرام نیاز شما را برطرف می‌کند. برای انجام این کار، قالب لایه باز کاور هایلایت اینستاگرام را از افرافایل دانلود کنید.

2. یک Highlight جدید ایجاد کنید

اگر شما هم می‌خواهید بدانید چگونه هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟ باید بگوییم برای ساخت هایلایت، ابتدا باید حداقل یک استوری در پیج خود قرار دهید و پس از آن اقدام به ساخت هایلایت کنید. برای این کار به صفحه پروفایل پیج‌تان وارد شده و پس از وارد شدن به بخش Story Highlight از پایین بیو، نماد NEW را انتخاب کنید. در ادامه فهرستی نمایش داده خواهد شد که حاوی استوری‌های شما است.

3. استوری‌ها را زیر کاور هایلایت اضافه کنید

استوری‌های مورد نظر خود را از آرشیو پیج خود انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب، روی هر استوری ضربه بزنید تا به هایلایت جدید اضافه شود و با انتخاب تمام استوری‌های مورد نظر، از سمت راست بالای صفحه، گزینه Next را انتخاب کنید.

4. یک اسم برای هایلایت انتخاب کنید

انتخاب اسم برای هایلایت بسیار مهم است و کاربران را متوجه خواهد کرد که محتوای هایلایت در رابطه با چه موضوعی است. از انتخاب اسم طولانی خودداری کنید؛ چرا که بخشی از آن قابل نمایش نخواهد بود. شما تنها در محدوده 10 کارکتر می‌توانید اسم برگزینید. پس از نامگذاری هایلایت، روی گزینه Add کلیک کنید.

5. کاور هایلایت آماده خود را اضافه کنید

اولین استوری که در هایلایت اضافه کردید، توسط اینستاگرام به‌طور خودکار به‌عنوان تصویر کاور انتخاب می‌شود. دارندگان گوشی با سیستم عامل اندروید، با نگه داشتن روی هایلایت مورد نظر، گزینه‌هایی را مشاهده خواهند کرد. به این ترتیب، در پایین صفحه چند گزینه نمایش داده می‌شود. با ضربه روی نماد گالری تصاویر، می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. حال، از سمت راست بالای صفحه روی فلش کلیک کرده و گزینه Done را انتخاب کنید. پس از ضربه مجدد روی گزینه Done می‌توانید هایلایت جدید خود را اضافه کنید.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را به‌روز کنیم؟

از مهمترین مسائل در آموزش ساخت هایلایت در اینستاگرام، به‌روز کردن کاور هایلایت است. پس از ساخت طرح‌های جدید کاور، به‌منظور به‌روزرسانی آن‌ها، کاور هایلایت مورد نظر خود را چند ثانیه فشار دهید. با انتخاب گزینه Edit Highlight، روی گزینه Edit Cover ضربه بزنید. حالا تمام استوری¬های موجود در هایلایت، به همراه کاور فعلی و اسم هایلایت نمایش داده می‌شوند. تصویر کاور را انتخاب کنید و از گزینه‌های موجود در پایین صفحه روی گالری تصاویر ضربه بزنید. 

پس از ورود به گالری خود، تصویر موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه Next و سپس Done کلیک کنید. مجدد گزینه Done را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند. از این پس، برای به‌روز کردن کاور هایلایت اینستاگرام خود، این مراحل را انجام دهید. در آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با گوشی به راحتی می‌توانید به این شکل و تنها در چند دقیقه کاورهای خود را به‌روز کرده و پیج‌تان را چشم‌نوازتر کنید.

اهمیت هایلایت استوری در اینستاگرام

تا اینجا متوجه شدید که هایلایت، راهی برای آرشیو کردن استوری‌ها در پیج است و استوری‌ها را همواره در معرض دید فالوورها قرار می‌دهد. طراحی اصولی هایلایت اینستا اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص برای پیج‌های تجاری که قصد تولید محتواهایی همچون آموزش ثبت سفارش به کاربران دارند. مهم‌ترین موارد اهمیت هایلایت اینستاگرام را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

• تغییر روش‌های بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی

امروزه بسیاری از کسب و کارها در دنیای آنلاین حضور پررنگی داشته و فضای مجازی را بستری پرپتانسیل برای ارائه خدمات و محصولات خود می‌بینند. هایلایت اینستاگرام تاثیر زیادی در افزایش بازدید و فروش دارد. هایلایت‌های اینستاگرام این قابلیت را دارند که همچون شلف یا قفسه‌های فروشگاه محصولات یا خدمات کسب و کارها را دسته‌بندی شده در خود جای دهند و در رابطه با آن‌ها اطلاعات مختصر و مفیدی به دنبال‌کنندگان ارائه دهند. برخی از هایلایت‌ها حاوی محتواهای آموزشی بوده و نحوه سفارش، پرداخت و ارسال را به مخاطبان آموزش می‌دهند. به‌طورکلی با ساخت محتواهای جذاب از محصولات و خدمات خود در قالب استوری و قرار دادن در هایلایت، مخاطبان خود را بیش از همیشه با داستان برند خود درگیر خواهید کرد.

• زیبایی ظاهری

هایلایت اینستاگرام به پیج انسجام و نظم بخشیده و از نظر جذابیت ظاهری بسیار اهمیت دارد. همچنین ارزش بصری پیج شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، به کمک این آموزش طراحی ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، متناسب با سایر عناصر پیج یا برند خود، کاور جذاب بسازید و تعامل خود را با مخاطبان‌تان بیشتر کنید. تولید محتوای قوی در کنار ظاهر زیبا پیج در رشد پیج شما نقش پررنگی برعهده دارد. 

۵ نکته مهم در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

پیج اینستاگرام شما با فعالیت در هر زمینه‌ای، رقیبانی دارد که در تلاش هستند بهتر از شما دیده شوند. از سوی دیگر، روزبه‌روز به تعداد کاربران در اینستاگرام افزوده می‌شود و افراد معمولا به سراغ پیج‌هایی می‌روند که جذابیت‌های بصری و محتوایی قابل ارائه داشته باشند؛ بنابراین با توجه به نکات زیر در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به رشد پیج خود کمک کنید:

1. ایده بگیرید و خلاق باشید

اگر به تازگی پیج خود را راه‌اندازی کرده‌اید و ایده‌ای برای ساخت کاور به ذهنتان خطور نمی‌کند، به پیج‌های مختلف، به‌ویژه پیج‌های مرتبط با زمینه کاری خود سر بزنید و با سبک‌های آنها آشنا شوید. با استفاده از ایموجی‌ها و آیکون‌ها در کاور هایلایت جلب توجه کنید. البته فراموش نکنید که ارزش، شخصیت و لحن برند شما باید حفظ شود. برای مثال با مراجعه به پیج instagram for business، هایلایت‌های آن را بررسی کرده و از آن‌ها ایده بگیرید.

2. از رنگ برند استفاده کنید

کاور هایلایت باید از نظر رنگ با سایر عناصر موجود در پیج یا برند همخوانی داشته باشد. به‌همین خاطر، هایلایت را با توجه به رنگ‌ها و فونت‌های برندتان طراحی کنید. با انجام این کار، پیجی حرفه‌ای‌تر خواهید داشت و جذابیت بصری آن دوچندان می‌شود.

3. از آیکون‌های پررنگ استفاده کنید

برای ساخت کاور هایلایت، باید کلمات و آیکون‌ها را پررنگ کنید تا مخاطب به‌راحتی پیام آن را دریافت کند. شما باید قالب اصلی هر هایلایت را با آیکون‌های متناسب با موضوعات ارائه شده در هایلایت طراحی کنید. آیکون باید رساننده پیام محتوای هایلایت باشد. برای مثال، اگر محتوای هایلایت شما به عکاسی مربوط است می‌توانید از آیکون دوربین استفاده کنید. 

4. سادگی را رعایت کنید

کاور هایلایت اینستاگرام ابعاد کوچکی دارد که باید به‌صورت ساده طراحی شود. اندازه مناسب برای کاورهای هایلایت اینستاگرام ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل است و با رعایت این نکته، هایلایت‌ها به خوبی در صفحه نمایش موبایل دیده می‌شوند. در واقع، به کار بردن بیش از حد نمادهای گرافیک یا عبارات زیاد، باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. یک طراحی ساده و در عین حال زیبا، مخاطب را از پیام مورد نظر شما آگاه خواهد ساخت. 5- کاورهای طراحی شده را تست کنید.

آخرین نکته‌ای که شما را متوجه کیفیت و اثرگذاری کارتان خواهد کرد، تست کردن کاورها است. پس از آن که کاور را طراحی کردید و روی هایلایت خود قرار دادید، از فالوورهای‌تان بخواهید تا آن‌ها را مشاهده کنند. با بازخوردهای دریافت‌شده و شناخت نیازهای مخاطبان‌تان، در آینده کاورهای بهتری طراحی خواهید کرد.

چرا از افرا فایل برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

حال که آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با گوشی را به طور کامل ارائه داده‌ایم، وقت آن است که هایلایت اختصاصی خود را طراحی کنید. آموزش طراحی کاور هایلایت اینستاگرام و به بیانی دیگر نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با افرافایل، بسیار ساده و بدون هیچ پیچیدگی خواهد بود. افرافایل با ساخت انواع کاور هایلایت جذاب و حرفه‌ای، به بسیاری از مدیران صفحات اینستاگرام برای ساماندهی محتواها و جذابیت بصری پیج آن‌ها خدمات ارائه داده است. شما با صرف کمترین هزینه و زمان می‌توانید فایل لایه باز هایلایت اینستاگرام را از وب سایت خرید و فروش فایل و محتوای دیجیتال افرافایل دانلود کرده و با اعمال جزئی‌ترین تغییرات، آن را به کاور اختصاصی خود بدل کنید. وبسایت افرافایل با در نظر گرفتن انواع موضوعات و برندهای حاضر در اینستاگرام، برای طراحی کاور هایلایت تنوع وسیعی از خدمات و محصولات اقدام کرده و آن را با کمترین هزینه برای دانلود در اختیار صاحبان صفحات اینستاگرام قرار داده است.

شما به کمک افرافایل و بدون نیاز به دیدن آموزش، می‌توانید قالب کاور هایلایت اینستاگرام حرفه‌ای، یکپارچه و زیبا طراحی کرده و تعامل خود را با مخاطبان‌تان اثربخش‌تر و بیشتر کنید.

 
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.