استوری‌های اینستاگرام، ویترین کسب‌وکار شما هستند. با استفاده از استوری‌ها، می‌توانید محصولاتتان را به روشی جذاب معرفی کرده و برند خود را تقویت کنید. مشکل اصلی صاحبان کسب‌وکار، یافتن ایده استوری برای آنلاین شاپ است. در این بلاگ در وب‌سایت افرافایل، با ارائه 8 ایده استوری برای پیج فروشگاهی به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از استوری، مخاطبان‌تان را به مشتری تبدیل کنید. با مطالعه این مطلب، یافتن ایده استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

چرا استوری‌های اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین اهمیت دارند؟

استوری‌های اینستاگرام، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند تولید محتوا در دنیای بازاریابی دیجیتال، برای فروشگاه‌های آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارند. استوری جذاب برای آنلاین شاپ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. با استفاده از ایده‌های خلاقانه برای استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام، می‌توانید ذهن مخاطبان را درگیر کرده و آن‌ها را به دنبال‌کردن پیج خود ترغیب کنید. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از استوری‌های اینستاگرام جهت افزایش فروش آنلاین نگاهی می‌اندازیم.

ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان

استوری‌ها امکان ایجاد ارتباطی صمیمی و مستقیم با مشتریان را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید، نظراتشان را جویا شوید و به‌طورکلی، رابطه بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. مخاطبان می‌توانند به‌وسیله استوری انتقادات و پیشنهادهای خودشان را به طور مستقیم به گوش شما برسانند. این موضوع در جلب اعتماد آن‌ها و برندسازی در اینستاگرام تاثیر به سزایی خواهد داشت.

افزایش تعامل با مشتریان

ارتباط مستقیمی که از طریق استوری‌ها ساخته شده، به شما کمک می‌کنند تا تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید. با استفاده از استیکرهای پرسش و پاسخ، نظرسنجی و سایر محتوای تعاملی، با مشتریان خود گفتگو کرده و بازخوردهای ارزشمندی دریافت کنید. این افزایش تعامل با افزایش میزان بازدیدهای پیج شما، منجر به افزایش فالوور اینستاگرام خواهد شد.

معرفی محصولات و خدمات به شکلی جذاب

جلب اعتماد مشتری، مهم‌ترین کلید فروش بیشتر در پلتفرم‌های مجازی است. با استفاده از استوری‌ها، می‌توانید محصولات خود را از زوایای مختلف، باکیفیت بالا و به‌صورت زنده به نمایش بگذارید. این امر علاوه بر اعتمادسازی، باعث می‌شود مشتریان درک بهتری از محصول داشته باشند و به خرید آن ترغیب شوند.

ایده‌های جذاب برای استوری آنلاین شاپ‌ها

برای تاثیرگذاری بیشتر و افزایش فروش آنلاین، باید از ایده‌های خلاقانه برای استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام بهره بگیرید. به‌خاطر داشته باشید؛ فرقی نمی‌کند از استوری برای چه هدفی استفاده می‌کنید، کافی است قصه‌ محصول یا خدمات‌تان را به جذاب‌ترین شکل تعریف کنید و وب‌سایت افرافایل، علاوه بر ارائه فایل لایه باز قالب‌های متنوع استوری، بهترین ایده‌های استوری اینستاگرام برای جذب مشتریان جدید را برای شما گردآوری کرده است.

معرفی محصولات جدید

استوری‌های خلاقانه از محصولات می‌توانند مخاطب را به خرید ترغیب کنند. برخی از ایده‌های استوری اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تیزر کوتاه: یک تیزر کوتاه و جذاب از محصول جدید خود منتشر کنید تا کنجکاوی مخاطبان را برانگیزید.

• دمو محصول: از محصول خود استفاده کنید و این لحظات را در استوری به اشتراک بگذارید تا مخاطبان با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوند.

• قبل و بعد: اگر محصول شما تغییراتی را در لحظه ایجاد می‌کند، با استفاده از تصاویر قبل و بعد، این تغییر را به نمایش بگذارید.

• مقایسه محصولات: محصولات جدید را با محصولات قدیمی مقایسه کنید تا برتری‌های آن را نشان دهید.

• نظرسنجی: از مخاطبان بخواهید حدس بزنند محصول جدید شما چیست یا کدام ویژگی آن را بیشتر می‌پسندند.

حتی از این ایده استوری برای آنلاین شاپ کوچک هم می‌توانید استفاده کنید.

نمایش پشت ‌صحنه کسب‌وکار

پیش‌ازاین، از اهمیت ایجاد رابطه صمیمانه با مخاطب گفتیم. چه چیزی صمیمانه‌تر از دیدن پشت‌صحنه کسب‌وکار شما؟ تماشای روند تولید محصولات، بسته‌بندی، ثبت سفارش‌ها یا حتی لحظات شاد و دوستانه پرسنل مجموعه برای مخاطبان همیشه جذاب است. علاوه بر این، نباید نقش این احساس صمیمیت را در جلب‌اعتماد بیشتر مشتریان را دست‌کم گرفت.

استفاده از نظرسنجی و پرسش و پاسخ

قابلیت‌هایی مانند نظرسنجی، پرسش‌وپاسخ و استیکرهای تعاملی به شما این امکان را می‌دهد تا نظر مشتریان‌تان را درباره موضوعات متفاوت بدانید. اطلاع از علاقه‌مندی‌ها و موضوعاتی که برای مخاطب جذابیت بیشتری دارند، به شما در انتخاب ایده‌های استوری اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید کمک شایانی خواهد کرد. یک ایده استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام طراحی یک نظرسنجی بین دو محصول مشابه از دو برند متفاوت است که طرف‌داران این دو برند را به تعامل وادار خواهد کرد. 

ارائه تخفیف و پیشنهادات ویژه 

استوری‌ها در ابتدای فید اینستاگرام قرار دارند و شانس دیده‌شدن آن‌ها توسط مخاطبان بیشتر است. با استفاده از استوری می‌توانید تخفیفات ویژه یا فصلی که مدت‌زمان محدودی دارند را به مشتریان خود اطلاع دهید. یک ایده استوری برای پیج فروشگاهی برای ارائه تخفیف این است که مدت‌زمان تخفیف را به مدت‌زمان نمایش استوری محدود کند. به دلیل محدودیت مدت‌زمان نمایش استوری، مخاطب با دیدن تخفیف ویژه دچار احساس ترس ازدست‌دادن فرصت خرید خواهد شد. این موضوع احتمال خرید او را افزایش می‌دهد.

ایده‌های استوری برای پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام

اگر هنوز دچار کمبود ایده استوری برای آنلاین شاپ خود هستید و هر روز صبح برای آپلود استوری جدید تعلل می‌کنید، بهتر است به خواندن این وبلاگ ادامه دهید. هنوز ایده‌های زیادی وجود دارد که می‌خواهی آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان

یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر کسب‌وکار رضایت مشتریان است. در بازاریابی دیجیتال، به محتوایی که مخاطب برای یک کسب‌وکار تولید می‌کند، UCG گفته می‌شود. با به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریانی که از محصول شما استفاده کرده‌اند، می‌توانید افراد بیشتری را به خرید ترغیب کنید.

آموزش‌های کوتاه و راهنمایی‌ها

با به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی مانند ترفندها و راهنمایی‌های مرتبط با محصول علاوه بر نمایش تخصص‌تان،‌ اعتماد مخاطب را هم جلب می‌کنید. این آموزش‌ها با افزایش راحتی استفاده از محصول، میزان رضایت مشتری را به میزان قابل‌توجهی بالا می‌برد. رضایت مشتری از محصول شما، به‌تنهایی یک بازوی قدرتمند در تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

مسابقات و چالش‌ها

مطالعات نشان می‌دهند که طراحی مسابقات و چالش‌های تبلیغاتی تاثیر قابل‌توجهی بر افزایش برند آگاهی، تعامل با مشتریان و در نهایت افزایش فروش دارند. با استفاده از ابزارهای استوری، بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای طراحی کنید که تعامل را افزایش داده و درعین‌حال محصولات‌تان را معرفی کند. برای مثال در ایده استوری برای آنلاین شاپ اکسسوری می‌توانید از مخاطب بخواهید بهترین اکسسوری برای یک لباس خاص را انتخاب کند.

تعیین جایزه‌هایی مانند کد تخفیف یا یک نمونه از محصولات‌تان، مخاطب را به شرکت در مسابقه ترغیب می‌کند.

معرفی محصولات پرفروش و محبوب

جیم ادواردز در بخشی از کتاب اسرار تبلیغ‌نویسی به دلایل افراد برای خرید اشاره می‌کند. یکی از این دلایل افزایش محبوبیت است. با استفاده از استوری پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات‌تان را به نمایش بگذارید، تا احساس نیاز به آن در افراد ایجاد کنید. علاوه بر این، ترس ازدست‌دادن محصولی که افراد متعدد نظرات مثبتی درباره آن به اشتراک گذاشته‌اند، محرکی است که مخاطب شما را به مشتری تبدیل خواهد کرد.

نکات طلایی برای طراحی و اجرای استوری‌های موفق

وقتی اولین قدم یعنی یافتن ایده استوری برای آنلاین شاپ را با موفقیت پشت سر بگذاریم، قدم بعدی طراحی و اجرای صحیح آن خواهد بود. ظاهر جذاب می‌تواند یک ایده معمولی را هیجان‌انگیزتر جلوه دهد؛ درحالی‌که یک اجرای بی‌کیفیت، یک ایده‌ خارق‌العاده را هدر خواهد داد. چند راهکار ساده برای طراحی استوری‌های خلاقانه و چشم‌نواز وجود دارد که تجربه کاربری مشتریان را بهبود می‌بخشد. در ادامه به برخی از نکات طلایی طراحی استوری‌های موفق می‌پردازیم.

استفاده از قالب‌های جذاب و حرفه‌ای

داشتن یک قالب منسجم در استوری، به افزایش فروش در اینستاگرام ‌کمک می‌کند. برای طراحی یک قالب حرفه‌ای، باید نکاتی مانند رنگ مناسب، ابعاد صحیح و موضوع پیج را در نظر بگیرید. طراحی این قالب‌ها نیاز به مهارت‌های متعددی مانند طراحی گرافیک و کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس دارند که ممکن است برای همه مقدور نباشد. وب‌سایت افرافایل، با طراحی انواع فایل‌های لایه باز قالب پست و استوری، این مشکل را رفع کرده است. شما می‌توانید به‌راحتی این قالب‌ها را از سایت ما دانلود کنید.

توجه به زمان‌بندی و تکرار مناسب

زمان‌بندی شروع و پایان استوری‌های روزانه، تاثیر بسزایی در افزایش بازدید آن‌ها دارد. طبق بررسی‌ها بیشترین بازدید اینستاگرام مربوط به صبح و ساعات پایانی شب است. تعداد و تکرار استوری‌ها در یک بازه زمانی مشخص از دیگر نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. بهتر است یک مجموعه 2 الی ۳تایی استوری را بافاصله زمانی کوتاه (مثلا 10 یا 20 دقیقه) منتشر کرده و این کار را در ساعات مختلف روز تکرار کنید.

تحلیل و ارزیابی عملکرد استوری‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام، تحلیل و ارزیابی عملکرد آن‌هاست. شاخص‌های کلیدی ارزیابی استوری‌ها شامل موارد زیر است:

• تعداد بازدیدها: نشان می‌دهد که چند نفر استوری شما را دیده‌اند.

• تعداد پاسخ‌ها: تعداد پاسخ‌هایی که به استوری شما داده شده است، نشان‌دهنده میزان تعامل مخاطبان است.

• تعداد کلیک‌ها: تعداد کلیک‌هایی که روی لینک‌ها، استیکرهای پرسش‌وپاسخ و سایر المان‌های تعاملی استوری انجام شده است.

• تعداد ارسال‌ها: تعداد دفعاتی که مخاطبان استوری شما را برای دیگران ارسال کرده‌اند.

شناسایی نقاط قوت و ضعف استوری‌ها، به بهینه‌سازی محتوا کمک خواهد کرد.

چگونه از استوری‌ها برای افزایش فروش استفاده کنیم؟

مشتریان خود را با یک قصه‌ جذاب و ترغیب‌کننده هیجان‌زده کنید. پتانسیل یک ایده استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام در افزایش فروش را درک کنید و سعی کنید به خلاقانه‌ترین شکل ممکن این ایده‌ها را متناسب با کسب‌وکارتان به کار بگیرید. برای رسیدن به این هدف، استراتژی‌هایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

راه‌های جذب مشتری از طریق استوری

دلایل متعددی برای خریدکردن افراد وجود دارد که استراتژی‌های متفاوتی را می‌سازند. برخی از این استراتژی‌های فروش که می‌توانید در ایده استوری برای آنلاین شاپ از آن‌ها استفاده کنید شامل موارد زیر است:

• فروش مبتنی بر مشکل (مشاوره‌ای): در این روش، فروشنده بر روی نیازها و مشکلات مشتری تمرکز می‌کند و محصول را به‌عنوان راه‌حلی برای آن مشکلات ارائه می‌دهد.

• فروش مبتنی بر ویژگی: در این روش، فروشنده بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول تمرکز می‌کند و به مشتری نشان می‌دهد که چرا محصول او بهتر از محصولات رقبا است.

• فروش چالشی: در این روش، فروشنده با تمرکز بر مشکلی که شاید مشتری تا آن لحظه متوجه آن نبوده، برای او یک چالش جدید می‌سازد و سپس راه‌حل را در قالب محصول ارائه می‌کند.

• فروش به روش SNAP: این روش برای کسب‌وکارهایی که رقبای زیادی دارند مناسب است. با افزایش رقبا، حق انتخاب مشتری افزایش می‌یابد و  او را سردرگم می‌کند. در این روش فروشنده راه‌حل خود را برای مشتری، به شکلی ساده و مستقیم عنوان می‌کند و به موضوعاتی که بیشترین اولویت را برای مشتری دارند، می‌پردازد.

انتخاب استراتژی مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، بازار هدف، بودجه و اهداف کسب‌وکار بستگی دارد.

تبدیل مخاطبان استوری به خریدار

برای این که مخاطبان استوری به خریدار تبدیل شوند چند راهکار ساده وجود دارد. با استفاده از تصاویر، ویدیوها و قالب‌های جذاب، داستان برند و محصولات خود را روایت کنید. به مخاطب بگویید که چرا به محصول یا خدمات شما نیاز دارد و چگونه محصول شما می‌تواند کیفیت زندگی او را بالا ببرد. هدف استوری‌ها را مشخص کنید و با دعوت به اقدام از مخاطب بخواهید تا کار خاصی را انجام دهد. این کار می‌تواند شامل کلیک روی لینک، ورود به سایت یا به اشتراک گذاشتن نظرشان باشد. از تبلیغات استفاده کنید. همکاری با اینفلوئنسرها در استوری‌های تبلیغاتی و استفاده از تبلیغات اینستاگرام، سرعت رشد کسب‌وکار شما را افزایش خواهد داد.

چگونه از استوری اینستاگرام برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنیم؟

یافتن ایده استوری برای آنلاین شاپ دغدغه بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است. در این مطلب سعی کردیم با ارائه انواع ایده استوری برای پیج فروشگاهی، به شما برای برقراری ارتباط اثربخش‌تر با مخاطبان‌تان کمک کنیم. با وجود این که استوری‌های اینستاگرام عمری 24ساعته دارند، اما یکی از مهم‌ترین ابزارهای شما جهت ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطبان‌تان به شمار می‌آیند. 

برای استفاده بهینه از این ابزار، می‌توانید به وب‌سایت افرافایل مراجعه کنید. در وب‌سایت خرید و فروش فایل و محتوای دیجیتال افرافایل قالب استوری اینستاگرام موردنظرتان را از میان هزاران فایل لایه باز موجود انتخاب و دانلود کنید. پس از یافتن ایده استوری پیج فروشگاهی اینستاگرام خود و با اندک تغییراتی در جزئیات قالب لایه باز استوری، بهترین ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنید. شما با صرف کمترین هزینه و وقت، می‌توانید اثربخش‌ترین استوری‌ها را به کمک قالب‌های آماده ارائه شده در افرافایل بسازید و راوی داستان برند خود به بهترین شکل برای مخاطبان‌تان باشید.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.