صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی
توضیحات

 

صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی

صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی با سقف گالی پوش یک صحنه آماده با مدل سه بعدی خانه شیکیلی میباشد، خانه شیکیلی نام خانه های سنتی مناطق جنگلی در استان های گیلان و مازندران است که بیشتر مصالح به کار رفته در آن بومی منطقه است و از چوب میباشد. مدل سه بعدی خانه گالی پوش نام دیگر این محصول است زیرا در مازندران به سقف های شیروانی ساخته شده با ساقه های برنج گالی پوش گفته میشود. مدل سه بعدی خانه شیکیلی با نرم افزار تری دی مکس نسخه 2020 طراحی و مدلسازی شده و در نسخه تری دی مکس سال 2017 ذخیره شده است. مدل سه بعدی خانه گالی پوش با موتور رندر وی ری نسخه 5 آپدیت 2.2 نورپردازی ، متریال دهی و رندر شده است.

تمامی آبجکت ها و اشیا و مدل های موجود در محصول صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی با سقف گالی پوش reset xform شده اند تا در مقیاس واقعی باشند. واحد فایل تری دی مکس مدل سه بعدی خانه شیکیلی سانتی متر است.

توجه

بوته زاری که در این صحنه آماده تری دی مکس کار شده است با پلاگین forest انجام شده است. که به دلیل سنگین بودن امکان تبدیل mesh نبوده در صورتی که پلاگین فارست را ندارید و یا بوته زار نمایش داده نشد مطابق با سیستم کامپیوترتان در فضای مشخص شده میتوانید بوته زار قرار دهید. چنانچه در آینده امکان قرار دادن بوته زار با حجم کمتر در فایل میسر شود فایل جدید در اختیار خریداران عزیز قرار خواهد گرفت و جایگزین فایل فعلی میشود.

برای راحتی کار آبجکت ها و بخش های مختلف صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی با سقف گالی پوش در لایه بندی های جداگانه انجام شده که میتوانید از لایه ها برای مدیریت بهتر صحنه استفاده کنید.

برای این صحنه از جلوه fog برای شبیه سازی مه در بخش environment تری دی مکس استفاده شده است. رندرهای بیشتر و با کیفیت تری از اسکلت و سازه این خانه جنگلی در پوشه render وجود دارد.

تکسچرهای مدل سه بعدی خانه گالی پوش درون پوشه همراه فایل موجود است. در طراحی و مدلسازی صحنه آماده خانه جنگلی سنتی شیکیلی از معماری یکی از خانه های سنتی گیلان به نام خانه رفیعی الگوبرداری شده است ولی همه بخش های اسکلت به طور کامل مطابق واقعیت موجود نمیباشد و در برخی قسمت ها اندکی تفاوت دارد. برای مطالعه بیشتر درباره این اثر کتاب ارزشمند خانه رفیعی میراث معماری روستایی گیلان تالیف محمود طالقانی ، کریستیان برومبرژه و مارک گرودول را به شما پیشنهاد میکنم.

چنانچه سوالی در خصوص این محصول داشتید میتوانید به آدرس alast.1372@gmail.com ایمیل و پیام دهید.

مخاطب های عزیز علاقمند به معماری ایرانی و سنتی شما را به بازدید از سایر محصولاتم در صفحه پروفایل  دعوت میکنم.

از جمله محصولات طراحی شده صحنه آماده خانه سنتی حیاط مرکزی با سقف تخت ، صحنه آماده بازار سنتی با سقف طاقی شکل (کجاوه-کلمبوه-آهنگ) تزیینات مقرنس ، یزدی بندی و کاربندی و ...، آبجکت پنجره ارسی ، آبجکت سازهای موسیقی ،صحنه آماده طراحی داخلی با آشپزخانه با کابینت کلاسیک طرح چوب و ... میباشد که میتوانید در صفحه پروفایل بازدید نمایید.

 

ورژن فایل های مکس

اگر محصولی را با ورژن پایین تر فایل مکس نیاز داشتید در ایمیل پیام دهید تا نسخه 2015 برای شما تهیه و ارسال شود(نهایتا تا 72 ساعت زمان نیاز دارد.) در آینده تلاش خواهد شد تمامی محصولات به نسخه 2015 تری دی مکس تغییر یابند.

 

سایر نمونه کارها
تکسچر و مدل سه بعدی آجرکاری سنتی
تکسچر و مدل سه بعدی آجرچینی سنتی
صحنه آماده رستوران سنتی

صحنه آماده رستوران سنتی

سبحان حامد سبحان حامد

تاریخ انتشار: 07 فروردین 1403
فایل های مشابه
طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی

طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی

Maziyar Jorj Maziyar Jorj

تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1403
فایل اسکچاپ نمای تریبلکس دو نبش با روف گاردن
اسکچاپ آشپزخانه مدرن با کانتر صبحانه خوری
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
سبحان حامد
سبحان حامد فروشنده 17:00 - 26 مهر 1402

علاقمندان به معماری سنتی و ایرانی میتوانند برای اطلاع از مدل هایی که در آینده طراحی و مدلسازی سه بعدی خواهند شد صفحه اینستاگرام مرا به نشانی 3dmax.render@ دنبال نمایند.

اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
26 مهر 1402
تعداد فروش:
4
نرم‌افزار مورد نیاز:
Autodesk 3ds
فرمت فایل:
MAX
ورژن:
2017
حجم فایل:
669 مگابایت
Render:
وی ری
نرم افزار:
تری دی مکس