طرح شب یلدا استوری لایه باز و قابل تغییر 13
توضیحات
  • طرح شب یلدا استوری لایه باز و قابل تغییر 13

  • کاملا قابل تغییر در همه عناصر
  • طراحی شده با برنامه فتوشاپ با فرمت PSD
  • قابل استفاده برای استوری ، بنر ، استند، لارج فرمت و …
  • فول کیفیت

 

شب یلدا: جشنواره تاریخی و فرهنگی

شب یلدا یکی از جشن‌های مهم و پرمعنای فرهنگ ایران است که در شب آخر آذرماه، به مناسبت گرامیداشت بلندترین شب سال و ورودبه زمستان  جشن گرفته می‌شود. این جشنواره در طول تاریخ یکی از عظیم‌ترین جشن‌های فرهنگی ایران بوده است.

فلسفه شب یلدا

شب یلدا نماد تناقضات زندگی است. در این شب، طبیعت به ظلمات سرد زمستان می‌پیچد، اما انسان با آتش و روشنایی چراغ‌ها و شمع‌ها به عنوان نماد امید و نور، با خانواده و دوستان خود از شب تاریک می‌گذرد. این جشن نماد مقاومت و امید به روزهای بهتر در برابر سختی‌های زندگی است.

کشورهایی که شب یلدا را گرامی می‌دارند

علاوه بر ایران، کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان شب یلدا را جشن می‌گیرند.

جشن‌های شب یلدا

در این جشن، خانواده‌ها و دوستان معمولا در خانه بزرگترهای خودشان جمع می‌شوند و پس از گرفتن فال حافظ که معمولا توسط بزرگتر خانواده انجام می‌شود، به جشن و پایکوبی می‌پردازند و سپس خوراکی های مخصوص این شب را که عمدتا انار، هندوانه، آجیل میوه های خشک، شیرینی‌های محلی و غذاهایی مانند آش، سبزی پلو و … است را میخورند.

***

شب یلدا با داشتن فلسفه‌ها و مفاهیم غنی، نه تنها یک جشن فرهنگی بلکه نماد امید و نور در زندگی انسان‌ها نیز هست. این جشن با افتخار و اقتدار به عنوان یکی از جشن‌های مهم فرهنگی و تاریخی ایران و عموما کشورهای همسایه ایران تلقی می‌شود که هر ساله میلیون‌ها نفر از تمامی جهان در آن شرکت می‌کنند و آن را پاس می‌دارند.

 

 

از بقیه طرح های شب یلدا با جستجوی کلمه “طرح شب یلدا” دیدن کنید

سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
30 آذر 1402
نرم‌افزار مورد نیاز:
Adobe Photoshop
فرمت فایل:
PSD , JPG