مدل سه بعدی هشتی
توضیحات

مدل سه بعدی هشتی

مدل سه بعدی هشتی یک محصول سه بعدی طراحی شده با نرم افزار تری دی مکس و موتور رندر وی ری میباشد. که در نسخه سال 2015 تری دی مکس ذخیره شده است. در فایل دانلودی مدل سه بعدی هشتی ، سه فایل تری دی مکس وجود دارد که در هر کدام از آنها نورپردازی مناسب زاویه یک دوربین انجام شده است. این محصول یک مدل سنتی میباشد که طراحی هشتی با سقف یزدی بندی و رسمی بندی آن اثر حسین کیانی و شبیه سازی یا مدلسازی و پردازش تصوریری یا رندر آن توسط سبحان حامد انجام شده است. در ادامه به معرفی بیشتر این محصول و مدل سنتی سه بعدی هشتی میپردازم.

هشتی چیست؟

هشتی یکی از فضاهای مورد استفاده در معماری ایرانی است. هشتی فضای سرپوشیده متصل به کوچه و حیاط خانه است فضایی بعد از فضای ورودی که اغلب بلافاصله پس از درگاه قرار میگیرد. مهم ترین کارکرد هشتی ، تقسیم مسیر ورودی به دو یا چند جهت و حفظ قسمتی از حریم خانه است. نوع پلان و نقشه هشتی طراحی شده در محصول مدل سه بعدی هشتی از نوع گوش بریده میباشد که در واقع مانند مربعی است که گوشه های آن پخ شده و ضلع های پخ شده کوچکتر از سایر اضلاع آن میباشد.

مدل سه بعدی یزدی بندی

محصول سه بعدی هشتی با آسمانه یا سقف با تزیینات یزدی بندی و رسمی بندی طراحی و مدلسازی شده است. شما با خرید محصول مدل سه بعدی هشتی در واقع یک مدل سه بعدی یزدی بندی را دریافت مینمایید. یزدی بندی از جمله تزییناتی است که در در معماری سنتی ایرانی برای پوشش و تزیین سقفهای از آن استفاده می شده است. مدل سه بعدی یزدی بندی که در این هشتی اجرا شده است از نوع یزدی بندی لبه دار میباشد.

مدل سه بعدی نورگیر رسمی بندی

نورگیر طراحی شده در بالای این هشتی که مرکز آن و اندکی بالاتر از آخرین بخش یزدی بندی است با شکل رسمی بندی طراحی شده است. در طراحی مدل سه بعدی نورگیر رسمی بندی که به جهت تهویه و نوردهی فضای هشتی در نظر گرفته شده است از رسمی بندی 16 با خط رمز 4 استفاده گردیده است. در اضلاع کوچک این هشتی طاقچه هایی طراحی شده است که در پوشش بالای آن ها رسمی بندی نیم کار 16 با خط رمز 3 طراحی و مدلسازی شده است.

قوس های طراحی شده در هشتی

در طراحی قوس های اضلاع کوچک محصول مدل سه بعدی هشتی از قوس مازه دار نیم دایره و ضلع های بزرگ از قوس مازه دار هلالی استفاده شده است. قوس های پنجره های نورگیر از نوع قوس های تیزه دار چهار قسمتی افزوده است.

 ابعاد مدل سه بعدی هشتی یزدی بندی

در طراحی محصول مدل سه بعدی هشتی یزدی بندی بدون در نظر گرفتن تویزه ها طول و عرض کلی 320 سانتی متر و ارتفاع داخلی کف تا سقف 468 سانتی متر میباشد. ارتفاع ازاره آجری 70 سانتی متر است استکه 10 سانتی متر در بالا و پایین آن هره چینی آجر انجام شده است. دهانه در و تویزه به سمت دالان پس از هشتی 104 سانتی متر میباشد. دهانه پنجره های نورگیر این هشتی 31 سانتی متر طراحی شده است.

پاسخ گویی به پرسش ها

خریداران عزیز چنانچه پرسش و سوالی درباره این محصول داشتید میتوانید دربخش پیام ها یادداشت نموده و یا برای دریافت سریعتر پاسخ خود به ایمیل من به نشانی alast.1372@gmail.com پیام خود را ارسال نمایید. همچنین برای سفارش طراحی و مدلسازی یا اطلاع از جدیدترین محصولات طراحی شده میتوانید عضو کانال تلگرامی من شوید. برای عضویت در کانال تلگرامی میتوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

عضویت در کانال تلگرام 

 

عزیزانی که از برنامه اینستاگرام استفاده میکنند میتوانند برای اطلاع از محصولات جدید من صفحه زیر را دنبال نمایند.

 

دنبال کردن صفحه اینستاگرام

 

صفحه اینستاگرام آقای حسین کیانی طراح یزدی بندی و رسمی بندی این محصول

صفحه اینستاگرام حسین کیانی

 

بازدید سایر محصولات و مدل های سه بعدی

شما میتوانید برای بازدید از سایر محصولات و مدل های سه بعدی طرح های من از مانند مدل سه بعدی خانه سنتی ، مدل سه بعدی بازار سنتی ، مدل سه بعدی خانه سنتی گیلان و مازندران ( خانه های شیکیلی با سقف گالی پوش) ، ایوان مقرنس با کاشی هفت رنگ و زمنیه رنگی آبی لاجوردی ، سازهای موسیقی و سایر محصولات من دیدن نمایید. برای محصولات من میتوانید بر روی عبارت زیر کلیک نمایید.

بازدید سایر محصولات 

 

پیش نمایش فایل

سایر نمونه کارها
تکسچر و مدل سه بعدی خوون چینی

تکسچر و مدل سه بعدی خوون چینی

سبحان حامد سبحان حامد

تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1403
تکسچر آجرچینی

تکسچر آجرچینی

سبحان حامد سبحان حامد

تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1403
تکسچر و مدل سه بعدی آجرکاری سنتی
فایل های مشابه
فایل اسکچاپ نمای مدرن مجتمع مسکونی 6 طبقه
طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی

طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی

Maziyar Jorj Maziyar Jorj

تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1403
فایل اسکچاپ نمای تریبلکس دو نبش با روف گاردن
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
سبحان حامد
سبحان حامد فروشنده 12:48 - 17 بهمن 1402

بازدیدکنندگان گرامی اگر سفارش شبیه سازی یا مدلسازی دارید میتوانید از طریق های راه ارتباطی در صفحه کاربری به من پیام دهید.

سبحان حامد
سبحان حامد فروشنده 17:13 - 14 دی 1402

اگر سوالی درباره محصول صحنه آماده هشتی با سقف یزدی بندی دارید میتوانید در همین قسمت بخش نظرات و یا برای پاسخ گویی سریع تر به نشانی alast.1372@gmail.com سوال و پیام خود را ارسال نمایید. چنانچه استفاده از ایمیل برای شما دشوار است در شبکه های اجتماعی من در پروفایل نیز میتوانید پیام دهید.
با آرزوی شادی و تندرستی برای شما

اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
13 دی 1402
نرم‌افزار مورد نیاز:
Autodesk 3ds
فرمت فایل:
MAX
ورژن:
2015
حجم فایل:
289 مگابایت
Render:
وی ری
نرم افزار:
تری دی مکس
رنگ:
کرم و سفید