پکیج ایلوستریشن
توضیحات

ایلوستریشن (Illustration) چیست؟

اول ببینیم این کلمه در لغت به چه معناست و ریشه‌ی لغوی آن چیست. Illustration اسم است که از فعل Illustrate ساخته شده. Illustrate ریشه‌ای یونانی، که به‌معنای روشن و واضح‌ساختن است، دارد‌. معادل‌های فارسی که برای فعل Illustrate درنظر گرفتند این‌ها هستند: مثال زدن برای، عکس آوردن برای، با تصویر توضیح دادن، روشن کردن، شرح دادن، مصور کردن و با تصویر آراستن. پس معانی Illustration هم می‌شود: آوردن مثال، آوردن نمونه، نمونه، شرح، تصویر و عکس. از میان این معانی، که همه به‌هم مرتبط هستند، بهترین معادل تصویر و تصویر سازی است. بنابراین و همان‌طور که در مقدمه هم گفته شد، ایلوستریشن‌ها وظیفه‌ی پیام‌رسانی و توضیح‌دهندگی دارند. یعنی تصویرساز (Illustrator) ایده‌ای دارد و چیزی را باید با تصویری که می‌کشد یا می‌سازد به مخاطبش برساند. ایلوستریشن‌ها ممکن است در تکمیل و تفسیر متن یا محتوایی و در کنار آن باشند یا به‌تنهایی و مستقل به‌کاربرده شوند. 

تصویرسازی ممکن است با تکنیک‌ها و وسایل مختلف انجام شود. یا ممکن است خیلی حرفه‌ای و پیچیده و گران تمام شود (مانند تصویرسازی برای کتاب‌های کودکان که آموزش‌های خاص خودش را دارد)، ممکن است روی کاغذ سفید و با سیاه‌قلم طرح‌های ساده‌ای کشیده شده باشد یا ممکن است با کمک digital design و نرم‌افزارهای خاص (مثل 3D Modeling or Illustrator) تصویرسازی انجام شده باشد. (اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با تاریخ ایلوستریشن و تصویرسازی و تحولات آن هستید، این ویدئو را تماشا کنید.)

انواع ایلوستریشن‌ها

همان‌طور که گفتیم و از تعریف ایلوستریشن هم مشخص است، نمی‌توان کاربردهای آن را محدود به چند مورد خاص کرد. در هر حرفه و شغل و صنعتی می‌شود برای رساندن پیامی یا کمک به فهم ایده‌ای از تصویرسازی استفاده کرد (در انیمیشن‌ها، فیلم‌ها، بازی‌های کامپیوتری، کتاب‌ها، مجله‌ها، بروشورها و فلایرها، وسایل آموزشی و کمک آموزشی، طراحی‌های دیجیتال، مولتی مدیاها و …).

فایل های مشابه
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
17 دی 1402
فرمت فایل:
PNG