طرح لایه باز تبریک عید نوروز و ماه رمضان 66
توضیحات

طرح لایه باز تبریک عید نوروز و ماه رمضان 66

جهت استفاده در طراحی کارت تبریک، کارت پستال  و طراحی پست ها و استوری های تبریک عید نوروز

کاملا قابل تغییر دادن در برنامه فتوشاپ با فرمت PSD

 

عید نوروز یکی از مهم‌ترین جشن‌های سنتی در کشورهای فارسی‌زبان، به ویژه ایران، محسوب می‌شود. این عید که به عنوان آغاز سال نو و فصل بهار نیز شناخته می‌شود، با تکاپو و جنب و جوش و دید و بازدید خانواده‌ها  و اقوام از یکدیگر جشن گرفته می‌شود.

عید نوروز از ابتدای فروردین آغاز می‌شود و تا 13 روز ادامه دارد.

مهم ترین رسم عید نوروز، “هفت سین” است. هفت سین شامل هفت مورد است که با حرف “س” شروع می‌شود که هر کدام نمایانگر یک ارزش و معنای خاص هستند. این موارد شامل سبزه، سمنو، سنجد، سرکه، سیب، سکه و سماق هستند.

در میان خوراکی‌های مرتبط با عید نوروز، سبزی‌پلو با ماهی، کدوهای تند و شکرین، نخودچی و حلوا، انواع آجیل و شیرینی‌های سنتی جایگاه ویژه‌ای دارند. این خوراکی‌ها نمادهایی از خواص مختلف و میوه‌های بهاری را نمایان می‌کنند.

روز اول نوروز به نام “سال نو” یا “آغاز سال” نیز مشهور است. در این روز، خانواده‌ها به هم عیدی‌ها و هدایایی می دهند. همچنین، بازدید از خانواده‌های مسن و محترم، جزو رسم‌های این روز است.

رسم روز 13 بدر در نوروز:

در روز 13 فروردین هر سال  که به نام “سیزده‌بدر” هم شناخته می‌شود، خانواده‌ها به همراه دوستان و آشنایان خود به پیک‌نیک‌ و پارک‌ها می‌روند و روزی پر از سرگرمی، خنده و تفریح دارند. این روز به عنوان روزی خوش‌آیند و خوب آغاز می‌شود.

در کل، عید نوروز با ترکیب فرهنگ، هنر، و طبیعت، یکی از جشنواره‌های پراهمیت و مهم در فرهنگ کشورهای فارسی‌زبان است که افراد را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند و احساس وحدت و انسجام میان اعضای جامعه را تقویت می‌کند.

***

با ورود تکنولوژی های مدرن و شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر در جامعه ایران، استفاده از استوریهای اینستاگرام برای تبریک عیدنوروز نیز در میان مردم بسیار رایج شده است. استوری‌های اینستاگرام امکان انتشار عکس‌ها، ویدئوها و متن‌ها را برای مدت محدودی فراهم می‌کنند.

برای تبریک عید نوروز با استفاده از استوریهای اینستاگرام می‌توانید از تصاویر و طرح‌های مرتبط با این روزها استفاده کنید. می‌توانید عکس‌هایی از مهمانی ها، سفره‌های نوروزی، سنت‌ها و رسومات مربوط به این جشن را به اشتراک بگذارید و متن‌های تبریک و آرزوهای معنوی و زیبا برای عید نوروز را در کنار آن قرار دهید.

برخی اصول و قواعد در طراحی استوری تبریک عید نوروز 1403 :

اولین اصل در طراحی استوری تبریک عید نوروز 1403، استفاده از رنگ‌ها و المان‌های مرتبط با این عید است. معمولاً رنگهای زنده و شاد مانند زرد، سبز و قرمز برای طراحی استوری در این روزها استفاده می‌شود.

دومین اصل، استفاده از تصاویر و طرح‌های کارتونی مرتبط با عیدنوروز است. می‌توانید در طراحی استوری تبریک عید نوروز 1403 از تصاویری از سفره‌های نوروزی، هفت‌سین، سنت‌ها و عناصر مرتبط با این جشن استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از طرح‌های کارتونی از شخصیت‌های محبوب مردم مانند هفت خوان، سنتا، سنگ نوروز، گل نرگس و … استفاده کنید.

سومین اصل در طراحی استوری تبریک عید نوروز 1403، استفاده از متن‌های مناسب و آرزوهای خوب است. می‌توانید متن‌های تبریک و آرزویی مانند “سال نو مبارک”، “بهار پرطراوتی را بر شما آرزومندیم”، “امیدواریم سالی پراز خوشبختی و سلامتی داشته باشید” و متن‌های مشابه را همراه تصاویر قرار دهید.

همچنین، می‌توانید از المان‌های تعاملی مانند استیکرها، GIFها و پرسش‌های مرتبط با عید نوروز استفاده کنید تا با دنبال‌کنندگانتان تعامل بگیرید و استوری را جذاب‌تر کنید.

در نهایت، مهم است که در طراحی استوری تبریک عید نوروز 1403 خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید استوری‌های جذاب، متنوع و شاد بسازید تا به دنبال‌کنندگانتان خوشحالی و احساس خوبی را منتقل کنید.

فایل های مشابه
تبریک سال نو لایه باز

تبریک سال نو لایه باز

ندا سجادی ندا سجادی

تاریخ انتشار: 29 اسفند 1402
طرح لایه باز تبریک عید نوروز 55
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
16 اسفند 1402
تعداد فروش:
14
نرم‌افزار مورد نیاز:
Adobe Photoshop
فرمت فایل:
PSD , JPG