دانلود طرح آماده موکاپ کارت قلبی Heart Shaped Leaflet Mockup
توضیحات

دانلود طرح آماده موکاپ کارت قبلی Heart Shaped Leaflet Mockup

 

طرح آماده موکاپ کارت قلبی Heart Shaped Leaflet Mockup به‌منظور پیش‌نمایش طرحی است که توسط طراح گرافیک برای پیش نمایش طرح شما طراحی شده است.

یک طرح ایدئال و حرفه‌ای طرحی است که قابلیت اجرا بر روی بسترهای مختلف را داشته باشد و این موکاپ به طراح گرافیک این امکان را می‌دهد تا برای ارائه و تأیید طرح خود به مشتری از این قالب آماده استفاده کند.

طراحان گرافیک می‌توانند از این موکاپ برای نمایش بهتر طراحی خود برای معرفی بیشتر کار خود به مشتری کمک بگیرند.

موکاپ  mockupدر دسترس شما، سايز بزرگ بوده و رزولوشن بالایی دارد و در یک فایل زیپ در سایت بارگذاری شده است. شما می‌توانید از اين موکاپ mockup زيبا و کاربردی در فضای مجازی، چاپ و غيره به‌راحتی و بدون افت کيفيت استفاده کنيد. 

 

طرح آماده موکاپ کارت قلبی Heart Shaped Leaflet Mockup

 

موکاپ چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود

موکاپ(mockup)  اصطلاحی است که طراحان وب و طراحان گرافیک برای فایل پیش‌نمایش استفاده می‌کنند، mockupها فایل‌های آماده گرافیکی هستند که در موضوعات مختلفی مثل لوگو، کارت ویزیت، پوستر، قالب سایت و … استفاده می‌شوند. فایل‌های موکاپ(mockup)  در نرم‌افزار فتوشاپ به‌صورت PSD ایجاد می‌شوند و همان‌طور که گفته شد طراحان از موکاپ‌ها به‌عنوان یک پیش‌نمایش برای آثار خود استفاده می‌کنند. فرض مثال طراح گرافیکی اثری مانند لوگو طراحی می‌کند و می‌خواهد نتیجه اثر خود را به‌صورت یک طرح چاپ‌شده بر روی کاغذ مشاهده کند، بهترین راه استفاده از یک موکاپ برای نمایش نتیجه نهایی است که به بهترین شکل صورت می‌گیرد و می‌تواند نتیجه را به مشتری نشان دهد تا رضایت مشتری جلب کند.

به‌طورکلی mockup این امکان را به طراح می‌دهد تا بتواند بهتر بر روی جزئیات طرح ازجمله انتخاب رنگ، سایز، سبک نمایش و … تصمیم‌گیری کند.

 

نحوه استفاده از فایل‌های موکاپ(mockup)  در نرم‌افزار فتوشاپ

فایل‌های موکاپ رو چگونه می‌سازند؟ تمام فایل‌های موکاپ بر اساس اسمارت آبجکت‌ها ساخته می‌شوند و موکاپی وجود ندارد که از اسمارت آبجکت استفاده نکرده باشد، اسمارت آبجکت‌ها یکی از قابلیت‌های کلیدی و پر کاربرد در فتوشاپ هستند که امکان ویرایش غیر مخرب بر روی تصاویر را به ما می‌دهند.

 

تمامی این فایل‌ها  دارای اسمارت آبجکت هستند و محتوای موکاپ‌ها داخل اسمارت آبجکت‌ها قرارگرفته‌اند، برای استفاده از فایل‌های موکاپ(mockup)  باید محتویات اسمارت آبجکت موجود در سند اصلی  را تغییر بدهیم تا محتویات جدید جایگزین محتویات فعلی بشوند. در این مثال همه‌چیز مشخص است.

 

۱. ابتدا فایل موکاپ که دارای پسوند PSD یا Tiff هست را وارد فتوشاپ کنید

۲. سپس طبق توضیحاتی که دادیم باید به دنبال لایه اسمارت آبجکت بگردیم، چطور تشخیص بدهیم که لایه اسمارت کدام است؟ لایه‌های اسمارت آبجکت با لایه‌های معمولی یک‌کمی فرق دارند، گوشه پایین این لایه‌ها یک آیکون به شکل «کاغذ تاخورده»  قرارگرفته، اگر چنین آیکونی را مشاهده کردید بدانید که این لایه یک‌ لایهٔ اسمارت آبجکت است.

معمولاً طراحان گرافیک بر روی لایه اسمارت آبجکت موکاپ یک متنی راهنما مثل ” Add logo here ” یا ” Place Logo here ” و… قرار می‌دهند تا متوجه بشویم که محتویات کدام لایه را باید تغییر بدهیم.

 

 

۳. بعد از شناسایی لایه اسمارت آبجکت باید به محتویات اسمارت آبجکت دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم محتویات خودمان رو جایگزین کنیم

 

 

نحوه تغییر محتویات اسمارت آبجکت
  1. روش اول، روی لایه اسمارت آبجکت موردنظر کلیک راست کرده و از بین گزینه‌ها گزینه Edit Contents  را انتخاب کنید
  2. بر روی تصویر شاخص یا همان Thumbnail دو بار کلیک کنید (ناحیه قرمز(
 
 
 
بعد از انجام این کار مشاهده می‌کنید که یک سند جدید برایتان باز می‌شود، این سند در واقع محتویات اسمارت آبجکت است و به سند اصلی شما ارتباط دارد، محتویات این سند ممکن است عکس، وکتور، متن و…  باشد، محتویات فعلی را باید حذف کنید و محتویات خودتان را جایگزین کنید
 
اما این پایان کار نیست بر روی هر سندی که تغییرات اعمال می‌شود باید حتماً آن سند ذخیره بشود، پس باید از منوی Edit گزینه Save را انتخاب کنید و یا دکمه Ctrl + S را فشار بدید تا تغییرات ذخیره بشود. بسته به نوع افکت‌هایی که در موکاپ ایجادشده است کمی زمان می‌برد تا تغییرات برایتان ذخیره شود، بعد از اتمام ذخیره‌شدن می‌توانید برگردید به سند اصلی و محتوای جدیدی را که خودتان جایگزین کرده‌اید را مشاهده کنید.
 
وب‌سایت افرا فایل مرجع فروش فایل های لایه باز گرافیکی
برای بازدید از دیگر محصولات من در وب‌سایت افرا فایل به لینک زیر مراجعه بفرمایید
 
مسعود بهنود | طراح گرافیک
سایر نمونه کارها
دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت
دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت
دانلود طرح لایه باز کارت ویزیت
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
18 اسفند 1402
نرم‌افزار مورد نیاز:
Adobe Photoshop
فرمت فایل:
PSD , JPG
ورژن:
قابل ویرایش با نرم افزار فتوشاپ
لایه باز:
بله
حجم فایل:
36 مگابایت
مد رنگی:
RGB
رنگ:
زمینه رنگی با محتوای مناسب و تاثیرگذار
رزولوشن:
300 DPI
سایز:
3000 در 2000 پیکسل