لایه باز کارت ویزیت شخصی و شرکتی بنفش
توضیحات

لایه باز کارت ویزیت شخصی و شرکتی بنفش

طرحی ساده و شیک برای چاپ کارت ویزیت شخصی و شرکتی، این طرح از تم رنگی سفید و بنفش، با ماهیت کارت ویزیت شخصی و شرکتی شیک طراحی شده است که قابلیت چاپ لمینیت برجسته را نیز دارد.

 

کارت ویزیت چیست؟

امروزه در صنعت تبلیغات، معمولا افراد جهت ارتباط و معرفی مشخصات حرفه ای خود از کارت ویزیت استفاده نموده و آن را ارائه می دهند که کمک بسیاری به اشتراک موثر اطلاعات کسب و کار می کند. در ادامه تاریخچه و اطلاعات بیشتری در مورد کارت ویزیت به شما عزیزان ارائه می دهیم.

 

تعریف کارت ویزیت چیست؟

دیکشنری آمریکایی « Merriam-Webster » کارت ویزیت را اینگونه تفسیر می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد. از تعریف بالا متوجه می شوید که ذات کارت ویزیت یعنی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثل نام کسب و کار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و خیلی چیز های دیگر. علاوه بر اینکه چاپ کارت ویزیت اطلاعات شما را با مخاطب به اشتراک می گذارد. می تواند هویت، برند و حرفه ای گری شرکت یا کسب و کار شما را نشان دهد.

 

ساختار طراحی کارت ویزیت:

 

کارت ویزیت ها در اشکال و در اندازه های گوناگون عرضه می شوند و معمولا در اندازه ۸.۵ در ۴.۵ سانتیمتر هستند که در چاپ آنها از متریال های گوناگون استفاده می شود. در هر منطقه جغرافیایی کارت ویزیت ها با سایز های متفاوتی چاپ می شوند، در طراحی کارت ویزیت فضای محدودی برای تبلیغات در دسترس می باشد از این رو می بایست از پشت و روی کارت بهترین استفاده را کرد. با توجه به مواردی که مطرح شد طراحی کارت ویزیت ها به این شکل صورت می گیرد که در یک سمت لوگو و اطلاعات محدودی از در مورد کسب و در سوی دیگر اطلاعات جزئی تر مانند شماره تماس، آدرس، ایمیل و …  قرار می گیرد.

کارت ویزیت های قدیمی معمولا به صورت یک رو چاپ می شدند ولی در حال حاضر به لطف تکنولوژی کارت ویزیت ها به صورت دورو چاپ می شوند. که این امر موجب اسفاده حداکثری از فضای کارت ویزیت شده است. به طور مثال اگر ما مشتریان بین المللی داشته باشیم کارت ویزیت ما برای ارتباط بهتر و موثر تر باید به صورت دو رو و دو زبانه طراحی گردد. از روش های گوناگون تبلیغات کارت ویزیتی ، می توان به ارائه به صورت رو در رو تا ضمیمه به سربرگ، فاکتور خرید، و قرار گذاشتن کنار محصول سفارش داده شده اشاره نمود.

 

اهمیت کارت ویزیت

وظیفه اصلی کارت ویزیت ها معرفی و مشخص نمودن راه های ارتباطی کسب و کار هاست. تاثیر گذاری کارت های ویزیت ارتباط مستقیمی با نحوه معرفی ان دارد. به طور معمول اگز شما بخواهید کارت ویزیت سفارش دهید نزد یه طراح گرافیک می روید و درخواست خود را برای طراح بازگو می کنید. طراح ابتدای امر یک سری اطلاعات مانند: لوگو، نام بیزینس ، تلفن و آدرس و … را از شما می گیرد. و در مرحله بعد به ارائه قالب های آماده کارت ویزیت به شما می کند و شما از آن قالب های آماده طرحی را انتخاب  و برای چاپ ارسال می کنید.

 

چند دلیل ساده برای استفاده:

  1. -معرفی کسب وکار
  2. -ارایه آدرس
  3. -معرفی تخصص وتوانمندی ها
  4. -نحوه تعامل دوسویه
  5. -بازی سازی
  6. -ارایه کارت تخفیف

 

اندازه های استاندارد در چاپ و طراحی کارت ویزیت:

 

– چاپ افست:

چاپ مرقون به صرفه ای است و تعداد چاپ آن کمتر از ۱۰۰۰ عددنمی باشد. در شیت های استاندارد قرار می گیرد و حداقل سفارش برای این شیت ها که کنار هم قرار می گیرند باید ۸۰ عدد باشد به خاطر همین باید استانداردی رعایت کرد که بتوان از این امکان استفاده کرد. اندازه کارت با رعایت اینکه باید کارت ها برش بخورند باید از هر طرف ۳ میلیمتر باشد. اندازه برش نخورده کارت ۸٫۶*۴٫۸سانتی متر می باشد. رزلوشن طراحی باید ۳۰۰ پیکسل و مودCMYK باشد .

 

– چاپ دیجیتال:

در این چاپ سرعت بیشتری برای چاپ وجود دارد و اگر کارهای اضطراری دارید می توانید از این نوع چاپ استفاده کنید. تعداد چاپ این کارت می تواند ۱۰۰ عدد  هم باشد و بر روی برگه A4 چاپ می گردد . تعداد ۱۲ عدد در روی برگه A4 طراحی می گردد و چاپ می شود. اندازه ابعاد این کارت ۵*۹ سانتی متر می باشد. در برخی از موارد هزینه آن بسیار بیشتر از ۱۰۰۰ عدد چاپ افست می باشد .

 

 


نکته: این فایل وکتور است و برای استفاده به صورت لایه باز و قابل ویرایش، باید در نرم‌افزار ایلوستریتور (Illustrator) در کامپیوتر باز شود، در فتوشاپ و نرم‌افزارهای دیگر بدون لایه و غیرقابل ویرایش است.

سایر نمونه کارها
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
29 مرداد 1401
نرم‌افزار مورد نیاز:
Adobe Illustrator
فرمت فایل:
AI