فتوشاپ یکی از قدرتمندترین، نرم افزارهای گرافیکی در دنیا است. این نرم افزار در اکثر کسب و کارها کاربرد دارد. اگر شما فتوشاپ بلد هستید ولی هنوز درآمد آنچنانی ندارید، پس هنوز راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران را نمی دانید. برای شناخت این راه ها ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

شناخت راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران

تسلط به به برنامه فتوشاپ، برای هر دانشجوی رشته گرافیک، از نان شاب برای او واجب تر است. اگه هنوز در این زمینه مشکل دارید، حتما مهارت کار کردن با فتوشاپ را در خود تقویت کنید. زیرا در این مقاله می خواهیم راه های شناخت کسب درآمد از فتوشاپ را به شما بگوییم.

 

1- فعالیت به عنوان نیروی گرافیست

اولین و راحت ترین موقعیت شغلی برای کسی که می خواهد در زمینه گرافیک فعالیت کند، گرافیست است. شما می توانید با مهارت متوسط هم در شرکت ها و سازمان ها استخدام شوید. خیلی از سازمان ها برای طراحی بنرهای تبلیغاتی، طراحی عکس های مراسمات مختلف و....

شاید برای شما این کارها در ابتدا جذاب نباشد و یا أرامد آنچنانی نداشته باشد. ولی این را بدانید تازه این شروع کار است. می توانید با استخدام در شرکت ها به عنوان گرافیست، تجربه و مهارت خود را بالا ببرید.

 

2- فروش فایل های لایه باز فتوشاپ

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران، فروش فایل لایه باز فتوشاپ است. این روزها تب فروش فایل های لایه باز فتوشاپ بالاست. اگر شما کمی مهارت فتوشاپ خود را بالا ببرید، می توانید از این موقعیت استفاده کنید. سایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید فایل لایه باز فتوشاپ تان را در آن جا به فروش برسانید. خوبی این کار این است که شما یک بار زحمت طراحی آن را می کشید ولی بارها ممکن است افراد محصول شما را خریداری کنند.

برای وارد شدن به این حوزه، نیاز است که سطح مهارت خود را در فتوشاپ بالاتر ببرید. زیرا کسانی که محصول شما را می خرد، به شما اعتماد کرده است. اگر بعد از خرید فایل لایه باز شما، کارتان کیفیت لازم را نداشته باشد دیگر اعتمادش نسبت به شما را از دست می دهد. سایت های زیادی وجود دارند که این امکان را به شما می دهند، مانند افرافایل. برای دیدن طرح های گرافیکی وارد دسته بندی اصلی گرافیک شوید.

 

3- آموزش فتوشاپ به عنوان مدرس

حوزه آموزش، یکی از بهترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران است. این روزها، مخصوصا در دوران کرونا، اموزش در فضای مجازی بسیار رواج یافته است. اگر مهارت بالا و فن بیان خوبی دارید می توانید شما هم از این فرصت استثنایی نهایت بهره را ببرید. مدرسی می تواند از فتوشاپ کسب درآمد کند، که تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. در حال حاضر، آموزش فتوشاپ چه به صورت مجازی چه به صورت حضوری طرفداران بسیاری دارد.

شما می توانید یک سایت آموزشی بگذارید و در آن دوره های آموزش فتوشاپ برگزار کنید. این کار هزینه خیلی زیادی برای شما نخواهد داشت. همجنین می توانید با درست کردن یک آموزش، در دفعات مختلف درآمد داشته باشید. به این صورت که شما یک بار زحمت ضبط و تهیه آموزش را می کشید. ولی افراد بارها این آموزش شما را تهیه می کنند.

گزینه بعدی کسب درآمد از فتوشاپ، تدریس در آموزشگاه ها به صورت حضوری است. خیلی از آموزشگاه های هنری هستند که تدریس فتوشاپ دارند. شما نیز می توانید با اثبات توانایی و مهارت خود به آن ها، به عنوان مدرس فعالیت کنید.

حتی اگر نمی توانید برای خود سایت داشته باشید، می توانید در اینستاگرام فعالیت کنید. نمونه کارهای تان را در آن بگذارید. قسمتی از دوره آموزشی اصلی تان را پیج تان قرار دهید. به این شکل می توانید علاقمندان به یادگیری فتوشاپ را جذب خود کنید. خیلی از اپلیکیشن ها یا سایت های فروش آموزش در ایران وجود دارند که می توانید آموزش های تان را در این سایت ها برای فروش بگذارید.

 

4- فعالیت در آتلیه و عکاسی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران کار کردن در آتلیه ها است. خیلی از عکاسی ها هستند که نیروی مسلط به فتوشاپ جذب می کنند. این نیرو معمولا وظیفه ادیت و روتوش عکس ها را انجام می دهد. اگر در اول راه هستید با کار کردن در آتلیه می توانید تجربه های خیلی خوبی برای خود جمع کنید.

روتوش عکس، آلبوم های عروسی، آلبوم های عروسی و...کارهایی هستند که شما می توانید در آتلیه ها انجام دهید. کافی است کمی در این زمینه فعالیت و کسب تجربه کنید.

 

5- طراحی بنر و قالب اینستاگرام

با رشد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، کسب و کارهای طراحان گرفیک هم رونق بیشتری گرفت. یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران برای شما می تواند همین باشد. این کار هیچ هزینه خاصی برای شما ندارد. خیلی از پیج های اینستاگرامی هستند که دنبال طراحی قالب های خوب و جذاب برای پیج شان هستند.

شاید بپرسید خب من این کار را بلد هستم. ولی چطور برای خود مشتری پیدا کنم. راه آن آسان است. اول از ارتباطات خودتان استفاده کنید. مسلما در دور و اطراف خود کسانی هستند که کسب و کاری برای خود داشته باشند. این روزها اکثر کسب و کارها به یک طراح نیاز دارند.

دومین راه این است که شما می توانید با فعایت در اینستاگرام و وبسایت خود برای خود مشتری پیدا کنید. خیلی از کسانی که دنبال طراحی بنر هستند در اینستاگرام یا گوگل سرچ می کنند. اگر شما پیج اینستاگرام یا وبسایت خوبی داشته باشید، از این طریق هم به راحتی می توانید برای خود پروژه های فتوشاپ بگیرید.

سومین راه این است که در پلتفرمی مانند افرافایل، فایل‌های گرافیکی آماده خود را بدون هیچ هزینه ای برای فروش قرار دهید و درآمد کسب کنید.

 

6- ادمین و مدیریت پیج اینستاگرام

این روزها هر کسب و کاری برای خود یک وبسایت دارد. در شبکه های اجتماعی علل خصوص اینستاگرام هم فعال است. اگر آگهی های استخدام را دیده باشید، سازمان های زیادی هستند که دنبال یک نفر برای مدیریت پیج اینستاگرام شان هستند. کسی که مدیریت و ادمین پیج اینستاگرام است، باید طراحی پست و استوری را نیز مسلط باشد.

پس طراحی پست و استوری برای مدیریت پیج اینستاگرام، یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران است. این کار نیاز به هزینه و محل کار هم ندارد. زیرا اکثر کسانی که در این موقعیت شغلی استخدام می شوند، به صورت دورکاری، کار می کنند.

 

7- طراحی لوگو

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران، طراحی لوگو است. تمام کسب و کارها برای شروع کارشان نیاز به یک لوگو دارند. طراحی لوگو کاری تخصصی است. زیرا لوگوی هر شرکت یا سازمانی، نماد و معرف هویت آن شرکت است. معمولا شرکت ها مخصوصا شرکت های بزرگ برای طراحی لوگوی شان کمی سخت گیر هستند. پس این موقعیت شغلی نیاز به مهارت بیشتری دارد.

طراحی لوگو، کار کمی سختی است. زیرا نیاز به خلاقیت زیادی دارد. ولی این را بدانید که شغل طراحی لوگو درآمد زیادی دارد. زیرا شرکت ها، مخصوصا شرکت های تازه تاسیس پول خیلی خوبه برای این قسمت پرداخت می کنند. شما می توانید با طراحی لوگوهای فرضی و امتحانی و بارگذاری آن ها در شبکه های اجتماعی تان، پروژه های خیلی خوبی در این زمینه برای خود بگیرید.

 

پیشنهاد مقاله: چگونه یک فریلنسر گرافیست پردرآمد شویم؟

8- استخدام در کانون های تبلیغاتی

این شما و یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در ایران. این روزها کانون های تبلیغاتی زیادی در ایران در حال فعالیت هستند. این کانون های تبلیغاتی با گرفتن پروژه های بزرگ، نیاز به نیروهای مختصص دارند. این نیروها شامل طراح وبسایت، طراح بنرهای بزرگ در سطح شهر، طراح قالب های پست و استوری و... هستند. فعالیت در این کانون های تبلیغاتی یک تجربه بسیار بزرگ برای شما می تواند باشد.

 

کارهایی که یک فتوشاپ کار می تواند انجام دهد: 

  • طراحی بنرهای تبلیغاتی اینترنتی
  • طراحی بنرهای نصب شده در سطح شهر
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی پست های اینستاگرامی
  • طراحی استوری های اینستاگرامی

 

9- طراحی فونت

این روزها رقابت بر سر جذابیت و خاص بودن زیاد است. داشتن فونت های زیبا و جذاب در پروژه های طراحی گرافیک هم یکی از عوامل جذابیت آن ها به حساب می آید. شما نیز می توانید با طراحی فونت های خاص و کاربردی، درآمد بسیار زیادی برای خود کسب کنید. طراحی فونت و فروش آن در سایت های ایرانی و خارجی می تواند درآمد شما را چندین برابر کند.

شاید اگر در اول راه باشید، طراحی فونت کار سختی برای شما باشد. ولی اگر به این کار علاقه دارید، حتما آن را در گوشه ذهن و برنامه های آینده تان قرار دهید. مطمئن باشید طراحی فونت می تواند درآمد شما را به مقدار بسیار زیادی افزایش دهد.

 

10- طراحی جلد کتاب

شاید کمتر این گزینه به ذهن کسی رسیده باشد. ولی سالانه هزاران کتاب در ایران چاپ می شود. طراحی جلد کتاب، یکی از راه های جذاب کسب درآمد در ایران است که از همیت فراوانی هم برخوردار است. زیرا جلد کتاب، اولین چیزی است که هرکسی با آن رو به رو می شود و تاثیرگذاری بالایی در جذابیت کتاب دارد.

طراحی جلد کتاب شاید کمی سخت باشد. سخت از آن نظر که نیاز به کمی ارتباطات دارد. شما باید با چاپ خانه ها همکاری کنید. اینکه چطور با کسانی که در حوزه چاپ و نشر کتاب فعالیت می کنند آشنا شوید بحث مفصلی که در این فضا نمی گنجد.

 

کلام آخر افرافایل

اگر در هر سطحی از تسلط به فتوشاپ هستید، به آن قناعت نکنید. زیرا بازار رقابت به شدت داغ است. هر ورژنی که از فتوشاپ عرضه می شود، شامل قابلیت های جدید و جذاب است. شما همیشه جزو اولین کسانی باشید که این قابلیت ها را یاد می گیرد.

روی برند و ارتباطات خود به شدت کار کنید. این را فراموش نکنید که اگر شما بهترین فتوشاپ کار دنیا هم باشید ولی اگر مهارت ارتباطی را خوب بلد نباشید، پروژه های خوب و پولسازی را نخواهید گرفت. به خودتان ایمان داشته باشید و همیشه رو به جلو حرکت کنید.

 

فایل های مرتبط
پست و استوری شب قدر

پست و استوری شب قدر

علیرضا براتچی علیرضا براتچی

تاریخ انتشار: 09 فروردین 1403
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5010
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5009
کاور هایلایت اینستاگرام کد 5008
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.