اگر می خواهید یک فریلنسر گرافیست موفق شوید. این را بدانید که فعالیت در حوزه فریلنسری یک شبه اتفاق نمی افتد. موفق شدن در این مسیر، نیازمند داشتن کیفیت بالا در کار، برقراری ارتباط خوب با دیگران و... است. اگر تصمیم به ورود در این حوزه را دارید باید یک سری مهارت را در خود تقویت خوب کنید. در این مقاله درباره ویژگی هایی که یک طراح گرافیک باید بداند صحبت می کنیم.

 

4 راه تبدیل شدن به فریلنسر گرافیست موفق

معمولا کسی که می خواهد فریلنسر گرافیست ماهری شود باید قبلش تجربه کار در جاهای مختلفی را داشته باشید. زیرا عده ای فکر می کنند کار فریلنسری خیلی آسان تر از کار در یک شرکت خواهد بود. یک فریلنسر گرافیست موفق باید یک سری نکات را رعایت کند. که در ادامه باهم آن ها را بررسی می کنیم.

 

1- دوره آموزشی ببینید

اول از همه شما باید در یک دوره آموزشی شرکت کنید. مسائل پایه ای این حوزه را به خوبی فرابگیرید. یک سری مسائل تئوری هستند که دانستن آن ها برای شما ضروری است. کار با نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور را باید مسلط باشید. بعضی از افراد کار با نرم افزارهای حوزه گرافیک را به صورت خودخوان یاد میگیرند. همیشه هم نیاز به حضور در آموزشگاه نیست. امروزه دوره های آنلاین و ویدئوهای بسیار مفید در اینترنت و یوتیوب موجود است.

 

2- با پروژه های کوچک آغاز کنید

همیشه می گویند سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اینکه بخواهید در اول کارتان، کارهای سخت انجام بدهید، خودتان را خسته و دلزده کرده اید. شروع کار با پروژه های کوچک و آسان به شما در کشف استعداد و پیشرفت کارتان خیلی موثر است. چون انرژی کمتری صرفه می کنید و زودتر هم به نتیجه خواهید رسید. پس انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت در حوزه گرافیک پیدا خواهید کرد. شما می توانید طرح های گرافیکی خودتان را در سایت افرافایل برای فروش بگذارید.

 

3- خودتان را به روز نگه دارید

بعضی از افراد با دیدن گذراندن یک دوره آموزشی و شروع فعالیت، دیگر دنبال یادگیری نیستند. این افراد بعد از مدتی از گردونه رقابت با سایر همکاران کنار گذاشته می شوند. مطلع بودن از آخرین تغییرات حوزه گرافیک، کار شما را بهتر و حرفه ای تر می کند.

 

4- رزومه خوبی داشته باشید

شما باید به عنوان یک فریلنسر گرافیست موفق، همیشه رزومه خوبی داشته باشید. نمونه کارهای قبلی و پروژه هایی که انجام داده اید را باید به صورت تشریحی و تصویری در یک فایلی جمع آوری کنید تا توانایی و تجربه کاری خود را به دیگران ارائه دهید.

این روزمه می تواند شامل توانایی ها و نقات قوت شما نیز باشد. نوشتن یک روزمه خوب، اولین قدم برای پیدا کردن پروژه های گرافیکی خوب به صورت فریلنسری است. زیرا مشتری با خواندن رزومه شما، پی به توانایی شما ببرد. همچنین داشتن یک رزومه خوب می تواند شانس شما را برای استخدام، به عنوان یک طراح گرافیک در شرکتی معتبر بالا ببرد.

 

یک فریلنسر گرافیست باید به چه مواردی دقت کند؟

 بعضی از افراد تصور می کنند، چون می توانند طراح های خوبی بزنند پس می توانند از همین فردا کارشان را شروع کنند. این گونه افراد بدون تحقیق وارد بازار کار می شوند و معمولا هم بعد از چند دفعه تلاش و شکست خوردن، دست از این تلاش برمی دارند. ولی اگر قبل از وارد شدن به حوزه طراحی گرفیک به صورت فریلنسری، مهارت لازم را کسب کنند، دیگر کمتر برای آن ها مشکلی به وجود می آید.

 

1- کنجکاو باشید

اگر عاشق هنر نباشید و درباره آن کنجکاوی نکنید، شانسی زیادی برای موفق شدن ندارید. معمولا افراد موفق در هر حوزه ای افرادی کنجکاو و جستجوگر بودند. به جزئیات توجه می کردند. دوست داشتند چرایی هر چیزی را متوجه شوند. شما نیز باید چنین ویژگی را در خود پرورش دهید.

 

2- مشتاق و علاقمند باشید

مطئمئنا اگر به طراحی گرافیک به صورت فریلنسری علاقه نداشته باشید و فقط به خاطر کسب درآمد وارد این حوزه شده باشید، بعد از مواجه شدن با سختی های کار کم کم شور و اشتیاق شما کم می شود. در نهایت هم ممکن است دست از این کار بردارید.

زیرا این کار شامل ساعت کار غیر عادی، ویرایش و بازبینی های غیرعادی است. ممکن است با کارفرمایی سخت گیر و بداخلاق مواجه شوید. کسی که به جزئیات توجهی بیش از حد می کند. ایرادات زیادی از کار شما بگیرد و سلیقه او خیلی دور از شما باشد. در زمان خستگی شما باید شور و اشتیاق خود را به کار ببرید که باعث بهبود کارتان شود.

 

3- ارتباطات را فراموش نکنید

اینکه شما بهترین طراح فریلنسر گرافیست دنیا باشید کافی است. اینکه شما هزاران طراح بزنید و آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید کافی نیست. شما با برقرار کردن ارتباطات موثر و خوب می توانید پروژه های خیلی خوب و زیادی به صورت فریلنسری برای خود بگیرید. این را فراموش نکنید که شما برای ارائه، رونمایی و مذاکره درباره کارتان نیاز به این مهارت مهم دارید.

 

4- انتقاد پذیر باش

مطمئنا سخت ترین کار برای یک طراح گرافیست، انتقاد پذیر بودن است. زیرا شما برای طراحی یک کار ساعت ها وقت و انرژی گذاشته اید. اینکه یک کافرما از کار شما انتقاد کند، مطئما خستگی را بر تن شما باقی خواهد گذاشت. زیرا شما با کارفرمایانی ممکن است رو به رو شوید که صورت خیلی مستقیم از کار شما ایراد بگیرند. مخصوصا برای کسانی که تازه به صورت فریلنسر گرافیست مشغول به کار می شوند، کنترل این مساله کمی سخت تر خواهد بود.

شما باید به عنوان یک طراح گرافیست که به صورت فریلنسری مشغول به فعالیت هستید، باید از انتقادات، به نحو احسنت استفاده کنید. این کار باعث پیشرفت و بلوغ شما می شود.

 

5- باز فکر کنید

طراح گرافیستی که ذهن بسته ای دارد، همیشه طراح های تکراری طراحی می کند. شما باید علاقمند به امتحان کردن طرح های مختلف باشید. از هر چیزی که در اطراف خود می بینید الهام بگیرید. کارهای دیگران را ببنینید و برای خودت تجسم کنید. برای فکر کردن راجع به طرحی که می خواهید بکشید، زمان بگذارید. این کارها به شما فکر می کند که خروجی بهتری را طراحی کنید.

 

6- صبور باشید

طراحی گرافیک کار آسانی نیست. نیار به تفکر زیاد دارد.ممکن است خود پروسه طراحی ساعت ها به طول بیانجامد. اگه در کار صبور نباشید ممکن است آخرای کار آن دقت همیشگی را برای به اتمام رساندن نگذارید. به همین دلیل نتجیه مطلوبی نخواهید گرفت. زیرا توسعه یک ایده ای که ذهن دارید، قبل از رسیدن به نتیجه نهایی، نیازمند صبور بودن شما دارد.

 

7- قابل اطمینان باشید

مشتریان همیشه به دنبال کار خوب و حرفه ای نیستند. به دنیال قیمت مناسب هم نیستند. آن ها دوست دارند فردی که به صورت فریسنلری طراح گرافیست شان می شود، قابل اطمینان باشد. اگر این ویژگی را در خود تقویت کنید، می توانید با کارفرماها پروژه های طولانی مدت و همیشگی انجام بدید.

 

پیشنهاد مقاله:  راه های کسب درآمد از منزل با فتوشاپ

 

4 عادت یک فریلنسر گرافیست حرفه ای

یک فریلنسر گرافیست، پروژه های زیادی می گیرد. یکی دیگر کم کار و کم درآمد است. به نظر شما دلیلش چیست؟ یکی از چالش های فریلنسر گرافیست، پیدا کردن پروژه است. در ادامه این مقاله، درباره عادت هایی مفیدی صحبت خواهیم کرد که اگر شما آن را در خود پرورش دهید، دیگر خیلی نیاز به بازاریابی برای پیدا کردن پروژه های جدید نخواهید داشت.

 

1- روحیه یادگیری داشته باشید

یکی از عادت های یک فریلنسر گرافیست موفق، داشتن روحیه یادگیری است. اگر شما بعد از مسلط شدن و کسب درآمد، یادگیری خودتان را متوقف کنید، در واقع کسب درآمد خودتان را متوقف کرده اید. زیرا در حوزه طراحی گرافیک، رقابت بسیار شدید است. شما باید علم و توانایی تان را باید دائم به روز نگه دارید. این مهارت ها می تواند شامل بازاریابی، ارتباط با مشتری، تسلط به نرم افزارهای مختلف و... باشد.

 

2- کارتان را مدیریت کنید

در فریلنسری، توانایی مدیریت کردن، اهمیت بسیار ویژه ای دارد. این مدیریت می تواند شامل، مدیریت کارها، انرژی، زمان و... باشد. شما به عنوان یک گرافیست که به صورت فریلنسری در حال فعالیت هستید، اکثرا کارها را تنهایی انجام می دهید. همین مساله باعث می شود بعضی از کارها را فراموش کنید.

به خاطر همین مساله، می توانید از ابزارهای سیستم های مدیریتی استفاده کنید. این ابزار ها کارها به صورت خودکار برای شما انجام می دهد و دیگر نیاز نیست خودتان همه چیز را به خاطر بسپارید. نرم افزارهایی مانند ترلو، گوگل کلندر و... می توانند در این زمینه کمک حال شما باشند.

 

3- پیگیر باشید

درباره پیگیری آموزش ها صحبت کردیم. ولی یکی از ویژگی های یک طراح گرافیک حرفه ای توانایی پیگیری مشتری است. پیگیری و ارتباط برقرار کردن با مشتری می تواند تاثیر بسیار خوبی برای گرفتن پروژه های جدید باشد. به عنوان مثال یک شخصی به شما پیام می دهد و می خواهد کاری را به شما بسپارد. از شما قیمت و نمونه کار می گیرد. اگر شما بتوانید با پیگیری ارتباط خوبی قرار کنید و از خود انگیزه نشان دهید، مشتری قطعا با شخص شما قرارداد پروژه را امضا می کند.

در طول پروژه نیز شما باید به صورت مداوم، مشتری را در جریان پیشرفت کار قرار دهید. در هر مرحله ای که است، کار را برای او بفرستید تا نظرش را به شما بگوید. برای دریافت این بازخوردها، بهتر است یک جدول زمان بندی برای خود تهیه کنید. زیرا اگر تعداد این دریافت نظرات از سمت کارفرما زیاد شود، تمرکز و اعتماد به نفس شما کاهش می یابد.

 

4- نه گفتن را بلد باشید

خیلی از طراحان به این دلیل دچار مشکلاتی می شوند. سعی کنید پروژه هایی را قبول کنید که می توانید در آن بازه زمانی انجام دهید. مهم تر از همه این است که به آن کار علاقه داشته باشید و صرفا به خاطر پول کاری انجام ندهید. یکی از دلایلی که معمولا طراحان گرافیک نمی توانند نه بگویند این است که از طرف دوستان و آشنایان، پیشنهاد کاری به آن ها داده می شود و آن ها به خاطر رو دربایستی مجبور به قبول کردن آن پروژه می شوند.

 
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.