مقرنس طاقچه
توضیحات

مقرنس طاقچه

این محصول مدل سه بعدی و یا آبجکت مقرنس طاقچه میباشد که با نرم افزار تری دی مکس مدلسازی و موتور رندر وی ری پردازش شده است. آبجکت مقرنس طاقچه در واقع یک مدل سه بعدی مقرنس است اما از نوع مقرنس های مورد استفاده در طاقچه با سقف تخت. زیرا انواع مختلفی از مقرنس وجود دارد که این آبجکت سنتی یکی از مدل های مقرنس میباشد.

مقرنس

مقرنس از تزیینات سنتی در معماری ایران است که آویزه های قندیل مانند دارد. به مقرنس قطاربندی هم میگویند. مقرنس پیشینه ای بسیار تاریخی و ارزشمند دارد. مقرنس در فضاهای گوناگونی مانند ایوان به صورت نیمکار و یا در زیر طاق های فضاهای داخلی به طور کامل اجرا میشود همچنین مقرنس یا قطاربندی در سرستون و زیر مناره ها و کتیبه ها نیز اجرا میشود. در اینجا مقرنس طاقچه طراحی و مدلسازی شده است.

طراحی مقرنس

مقرنس طاقچه این محصول توسط حسین کیانی طراحی گردیده و شبیه سازی (مدلسازی) و پردازش تصویری (رندر) آن توسط سبحان حامد انجام شده است. چنانچه سفارش طراحی مقرنس و یا مدلسازی و رندر برای فضاهای گوناگون با کاربری های مختلف داشتید میتوانید به نشانی alast.1372@gmail.com پیام دهید.

توضیحات تکمیلی

این محصول و مدل سه بعدی مقرنس در نسخه سال 2015 تری دی مکس ذخیره شده است. تمام اشیای درون صحنه و فایل مکس reset xform  و سپس به  editable poly تبدیل شده اند تا تغییر مقیاس آنها صفر و در نسخه های متفاوت تری دی مکس به راحتی قابل استفاده باشد. محصول مقرنس طاقچه در چند رنگ بندی مختلف ارائه میشود. این آبجکت سنتی با فایل های تری دی مکس جداگانه که هر کدام با نام رنگی که در طراحی آن استفاده شده نامگذاری شده ارائه میشود. پوشه تکسچرهای محصول آبجکت مقرنس طاقچه به همراه رندرهای آن موجود میباشد. نقوش اسلیمی بالای طاقچه با مپ displacement برجسته شده است. توجه داشته باشید واحد فایل تری دی مکس محصول مقرنس سانتی متر میباشد. 

ابعاد محصول مدل سه بعدی مقرنس طاقچه

محصول مدل سه بعدی مقرنس طاقچه چندین بخش دارد که خود مقرنس به تنهایی دارای 90 سانتی متر طول و حدود 21 سانتی متر عمق و ارتفاع 50 سانتی متر است. ارتفاع داخلی طاقچه یعنی از پایین تا بالای طاقچه بدون احتساب حاشیه های بیرونی اطراف طاقچه 90 سانتی متر دهانه ، 21 سانتی متر عمق و حدود 106 سانتی متر ارتفاع میباشد.

شما بازدیدکننده گرامی را به تماشای سایر محصولات و مدل های سه بعدی ام دعوت مینمایم برای بازدید از محصولات من مانند مدل سه بعدی ایوان مقرنس با کاشی هفت رنگ ، مدل سه بعدی و صحنه آماده فضای هشتی با سقف یزدی بندی و رسمی بندی، پنجره سنتی ارسی و سایر محصولات میتوانید بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

مشاهده سایر محصولات 

 

برای اطلاع از محصولات بعدی که طراحی خواهد شد و تخفیف های مناسبتی میتوانید صفحه اینستاگرام مرا به نشانی زیر دنبال نمایید.

3dmax.render

 

همچنین برای ارتباط با طراح مقرنس این محصول آقای حسین کیانی میتوانید به آدرس اینستاگرامی زیر پیام دهید.

صفحه اینستاگرام آقای حسین کیانی

چنانچه سوالی در مورد این محصول داشتید میتوانید در بخش سوالات و نظرات پایین همین صفحه و یا برای دریافت سریع تر پاسخ به نشانی alast.1372@gmail.com پیام خود را ارسال نمایید.

 

سایر نمونه کارها
تکسچر و مدل سه بعدی آجرکاری سنتی
تکسچر و مدل سه بعدی آجرچینی سنتی
صحنه آماده رستوران سنتی

صحنه آماده رستوران سنتی

سبحان حامد سبحان حامد

تاریخ انتشار: 07 فروردین 1403
فایل های مشابه
آبجکت سرستون تردی مکس

آبجکت سرستون تردی مکس

hadi alamara hadi alamara

تاریخ انتشار: 04 مهر 1402
classic dtail

classic dtail

Seyyed Mohammad Hossein Hoseini Seyyed Mohammad Hossein Hoseini

تاریخ انتشار: 28 شهریور 1402
roomi nama

roomi nama

sanaz navidi sanaz navidi

تاریخ انتشار: 16 خرداد 1402
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
سبحان حامد
سبحان حامد فروشنده 12:48 - 17 بهمن 1402

بازدیدکنندگان گرامی اگر سفارش شبیه سازی یا مدلسازی دارید میتوانید از طریق های راه ارتباطی در صفحه کاربری به من پیام دهید.

اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
19 دی 1402
تعداد فروش:
1
نرم‌افزار مورد نیاز:
Autodesk 3ds
فرمت فایل:
MAX
ورژن:
2015
حجم فایل:
215 مگابایت
Render:
v-ray
نرم افزار:
3DSMAX