دانلود فایل پلنر روزانه و هفتگی با رویکرد افزایش انگیزه (سیاه سفید)
توضیحات

فایل حاضر حاوی یک پلنر روزانه، یک پلنر هفتگی و یک صفحه کاربرگ هدفگذاری اسمارت است. این پلنر درواقع یک سوپر پلنر است! چرا که مطابق با اصول افزایش خودانگیزشی که در ادامه توضیح خواهیم داد، ساخته شده است. درواقع این پلنر هم یک پلنر عادی را دربر دارد (که اگر دنبال افزایش انگیزه و مهارت خودانگیزشی هم نیستید، می تواند از آن مثل یک پلنر عادی استفاده کنید و کارتان راه می افتد) و علاوه بر بخش های یک پلنر عادی، دارای بخش های ویژه ای است که مفهوم ساده ای دارند اما پر کردن آن خالی از لطف نخواهد بود و باعث افزایش خودانگیزشی می شود.

پلنر روزانه شامل موارد زیر است:

- جدول زمان بندی: به کمک جدول زمان بندی می توانید یک برنامه ریزی دقیق برای روز خود ارائه دهید و به آن عمل کنید. ساعت ها به طور دقیق و با فواصل سی دقیقه از هم جدا شده اند

- اقدامات برای مدیریت زمان: مدیریت زمان نقش مهمی در استفاده مناسب از روز، رسیدن به تمامی کارها و عملی کردن جدول زمان بندی کارها دارد. شناخت قاتل های زمان و اقداماتی برای غلبه بر آنها، مدیریت زمان و استفاده صحیح از آن بسیار اهمیت دارد. به طور مثال یکی از این اقدامات می تواند قرار دادن تلفن روی حالت هواپیما، استفاده تکنیک پومودورو، دور از دسترس قرار دادن گوشی یا لپ تاپ و ... باشد. استفاده مناسب از زمان و مدیریت زمان از ارکان مهم خودانگیزشی است و موجب افزایش انگیزه می شود. 

- فهرست کارها: فهرست کارها از ارکان اصلی هر برنامه ای است که در این پلنر هم وجود دارد و باعث می شود که حتی به صورت ناخودآگاه مغز شما رو انجام کارهای فهرست شده تمرکز کند 

- جریمه و پاداش: همانطور که اسم آن پیداست، جزو بنیادی ترین اقدامات لازم برای خودانگیزشی است. جریمه و پاداش روزانه را می توانید هنگام پر کردن فهرست کارها مشخص کنید و با پیشروی خود، در صورت انجام کار مورد نظر پاداش را هم به خود بدهید و درصورت عدم انجام آن یا عدم پایبندی به لیست اقدامات مدیریت زمان هم جریمه مدنظر خود را اجرایی کنید. پاداش به اقدامات مثبت و موثرتان باعث افزایش انگیزه و استحکام قدم هایتان در روند اینکارهای مثبت، و جریمه برای اقدامات منفی خود نیز به مرور زمان موجب کاهش میل شما به انجام آن کار می شود.

- بازخورد: و در پایان روز نوبت این است که به خود بازخورد بدهید. بازخورد به خود نیز با جمله ها و نمره، سطح رضایت شما از خود را نشان می دهد که با گذشت چند روز، پر کردن این بخش موجب افزایش انگیزه برای بالا بردن سطح رضایت تان از خود خواهد شد.

پلنر هفتگی:

- در پلنر هفتگی ابتدا به بررسی هفته گذشته می پردازید، در این بخش ابتدا بازخوردی کلی به هفته گذشته خواهید داد و سپس به طور جزئی و دقیق تر، نقاط قوت و نقاط ضعف خود را در جدول وارد خواهید کرد

- در ادامه نوبت برنامه ریزی برای هفته آینده است. می دانیم که لازمه رسیدن به اهداف بزرگ، تقسیم آنها به اهداف کوچک است، اهداف سالیانه خود را به اهداف ماهانه و اهداف ماهانه تان را به اهداف هفتگی تقسیم کنید و سپس هر هفته اهداف هفتگی مدنظرتان برای هفته آینده را در بخش اهداف پیش رو وارد کنید. همچنین در این بخش، میتوانید جزئی تر وارد عمل شوید و اقدامات روزانه خود را در جدول برنامه ریزی هفتگی برای تک تک روزهای هفته پیش رو وارد کنید.

کاربرگ اهداف SMART

اهداف هوشمند، اهداف جامع و کاملی هستند چرا که شما موقع تدوین هدف به تمام جنبه های آن، از جمله مشخص بودن، مرتبط بودن، زمان دار بودن و .... توجه کردید. با این کاربرگ می توانید این اهداف را برای خود تدوین کنید. که یکی از لزوم خود انگیزشی هدف داشتن است و چه چیزی بهتر از اهداف هوشمند!

در نهایت، شما با گذشت زمان و داشتن تداوم بر پرکردن این پلنر، علاوه بر اینکه مانند یک پلنرعادی، برای خود برنامه ریزی جامعی کرده اید، مهارت خودانگیزشی را در خود وجود می آورید که این باعث افزایش انگیزه خواهد شد که به طور حتم شما را در دستیابی به اهداف تان یاری خواهد کرد!

فایل های مشابه
تصویر پلنر مناسب برای پرینت
پلنر لایه باز برنامه ریزی هفتگی
سوالات و نظرات
برای ارسال سوال و نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.
اطلاعات فایل
تاریخ انتشار:
23 تیر 1403
تعداد فروش:
2