تصاویری که در اطراف ما وجود دارد، از لوگوی شرکت‌ها گرفته تا بسته‌بندی محصول و جلد کتاب تا تابلوهای تبلیغاتی حاصل زحمات طراحانی است به طور خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کنند تا این تصاویر را برای ما توسط ابزارهای مختلف ایجاد کنند. یکی از محبوب‌ترین آنها،Adobe Illustrator  است.

 

Adobe Illustrator یکی از بهترین برنامه های طراحی برداری برای یک طراح است که هزاران متخصص از این ابزار استفاده می کنند. Adobe Illustrator شامل بسیاری از آپشن ها و پلاگین هایی است که می تواند به کاهش زمان برای ساختن یک تصویر کمک کند.

 

اما همانطور که همه ما جمله معروف " هیچکس کامل نیست " را شنیده ایم، باید بگوییم که در مورد این نرم افزار نیز صدق می‌کند. اگرچه Adobe Illustrator یک ابزار محبوب و قدرتمند است، هنوز هم از این نقل قول مستثنی نیست. چند پلاگین وجود دارد که در برنامه به صورت پیش فرض موجود نیست.

 

امروز شما را با ده پلاگین برتر Adobe Illustrator آشنا می‌کنیم که می‌توانند به بهبود طراحی شما کمک کنند.

 

1. VectorScribe 2

در ابتدا شما را با Vector Scribe 2 by Astute Graphics آشنا می‌کنیم. این پلاگین طیف گسترده ای از ابزارهای مهم و کاربردی را ادغام می‌کند که به بهبود ابزارهای پایه Illustrator نیز کمک می‌کند.

 

این به شما قدرت بیشتری در ویرایش فایل‌های Illustration می‌دهد. این نرم افزار دارای رکورد محبوب‌ترین پلاگین Illustrator  است؛ زیرا به شما امکان ویرایش، ایجاد اشکال برداری، اضافه کردن گوشه‌ها و اندازه گیری خطوط و زوایا را می‌دهد. طبق گزارشات کاربران، این ابزار به آنها کمک کرده است که به طور متوسط ​​45 درصد از زمان خود را صرفه جویی کنند.

 

امکانات:

  • با ابزار Smart Removal brush، می‌توانید به طور خودکار نقاط بی فایده را با حرکت دادن ماوس بر روی یک منطقه خاص حذف کنید.
  • این شامل یک ابزار به شکل پویاست که اشکال رایج مانند مربع، مثلث یا دایره را تشخیص می‌دهد و به شما امکان کنترل تعداد نقاط را می‌دهد تا به راحتی فرم را ویرایش یا تغییر دهید.
  • ابزار Path extends به شما امکان می‌دهد خطوط را دقیق‌تر گسترش یا کاهش دهید.
  • VectorScribe  شامل ابزاری به نام «dynamic corners» است که کنترل بر گوشه‌ها برای ایجاد شکل گردتر در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ابزار اندازه گیری این نرم افزار قدرتمند است و اندازه گیری دقیق طول و زوایا را در واحدهای اندازه گیری مختلف به شما می‌دهد.
  • نقاله یک ابزار ساده و در عین حال مفید است که زوایای سفارشی طراحی را تعریف می‌کند.

 

2. Symmetry Works

Artlandia Symmetry Works یک پلاگین منحصر به فرد برای Adobe Illustrator است که به شما کمک می‌کند الگوهای پیچیده ای را که نمی‌توانید تنها با Illustrator انجام دهید ایجاد کنید.

 

با این نرم افزار می‌توانید الگوهای تکراری ساخته و ویرایش کنید. می‌توانید رنگ‌ها را به گونه ای تغییر دهید که به شما در ایجاد فضاهای مثبت و منفی کمک کند که تعادل را در طراحی ایجاد کند. این به شما امکان می‌دهد در زمان صرفه جویی کنید، بهتر و تخیلی‌تر کار کنید.

 

امکانات:

  • Symmetry Works به شما امکان می‌دهد با ساختن کپی‌هایی از طرح اصلی، الگوهای تکراری را در Adobe Illustrator ایجاد کنید.
  • شما به راحتی می‌توانید موتیف و الگو را ویرایش کنید تا فوراً بازسازی کنید.
  • حالت درج به شما امکان می‌دهد تا در منطقه الگو اضافه یا ترسیم کنید. مسیر کنترل قابل مشاهده است و سرنخ‌هایی را برای بهترین مکان برای درج آخرین اشیاء ارائه می‌دهد.
  • با استفاده از ویژگی طرح‌های چرخشی بهبودیافته، می‌توانید بازتاب و چرخش‌ها را برای ایجاد طرح‌های شدیدتر ترکیب کنید.
  • Symmetry Works یک انتقال بین رنگ‌ها و خود شکل ایجاد می‌کند و بهره وری شما را افزایش می‌دهد.

 

3. Magic Exporter

Magic Exporter فرآیند خروجی آثار هنری از Illustrator به یک فایل PNG آماده وب را برای همه دستگاه‌ها ساده می‌کند.

این به صرفه جویی در زمان ارزشمند طراحان که هنگام خروجی اشیا از دست می‌رود کمک می‌کند، زیرا آنها مجبورند لایه‌ها را به صورت دستی برش داده (cut) و پنهان کنند (hide) تا فقط آنچه را که نیاز دارند خروجی بگیرند.

 

با این نرم افزار فقط باید آنچه را که می‌خواهید علامت گذاری کنید و با استفاده از یک منوی خاص از آن خروجی بگیریدد. همچنین به شما امکان می‌دهد بسته به اندازه صفحه، چندین نسخه PNG از یک شی خاص ایجاد کنید.

 

امکانات:

  • به سادگی با علامت گذاری طرحی که باید ذخیره کنید، به طور جداگانه خروجی بگیرید.
  • می‌توانید فایل‌های خود را با این پلاگین نام‌گذاری کنید و به شما اجازه می‌دهد فرآیند خودکار را برای نام‌گذاری فایل‌ها سفارشی و تعریف کنید.
  • ایجاد یک فایل PNG با مقیاس بندی در یک صفحه خاص آسان است. حتی به شما امکان می‌دهد چندین نسخه از یک طرح را با سفارشی کردن مقیاس خروجی بگیرید.
  • Magic Exporter به شما کمک می‌کند فایل را با ایجاد زیرپوشه ها در یک پوشه برای طرح‌های خود سازماندهی کنید.

 

 

4. Select Menu

Select Menu یک افزونه صرفه‌جویی در زمان است که 18 ویژگی اضافی را به منوی'Select' اضافه می‌کند که در نسخه پایه Illustrator  موجود نیست.

 

ایلاستریتور نمی‌تواند بین مسیرهای باز و بسته تمایز قائل شود اما با این پلتفرم می‌توانید به‌راحتی به انواع مسیرها از جمله مسیرهای بسته، مسیرهای باز، مسیرهای پر شده، مسیرهای  stroked، مسیرهای ترکیبی، مسیرهای چین‌دار و ... دسترسی داشته باشید.

 

امکانات:

  • Select Menu به شما امکان می‌دهد بیش از 18 مورد قابل انتخاب را اضافه کنید.
  • با این پلاگین می‌توانید به‌سرعت تصویر را به حالت فلت درآورده و شفافیت تصویر را حفظ کنید.
  • با این نرم‌افزار به‌راحتی می‌توانید هر مسیری را انتخاب کنید.

 

 

5. Gold Rush

Gold Rush در میان طراحانی که دوست دارند کار خود را پرزرق‌وبرق کنند، محبوب است. جلوه‌های طلایی، فلزی، زرق‌وبرق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که طراحان می‌توانند در کار خود استفاده کنند.

 

این پلاگین شامل حدود 218  ابزار و حدود 35 براش است که بهترین کار را برای ایجاد درخشش در طرح‌ها دارند. برخلاف نام پلاگین، دارای گزینه‌های رنگ بیشتری است. می‌توانید بین مشکی، رز گلد، نقره‌ای و مسی یکی را انتخاب کنید. این ابزار همه‌کاره و برای طراحی طرح‌های مختلف مناسب است.

 

امکانات:

  • Gold Rush شامل 218 نمونه با فرمت شطرنجی شامل طلا، نقره، مس، مشکی و رزگلد می‌باشد.
  • نمونه‌ها به‌عنوان یک کتابخانه نمونه هوش مصنوعی در دسترس هستند که بر اساس رنگ تقسیم می‌شوند.
  • سبک‌های مختلفی مانند افکت، بوکه، رنگ متالیک، ورق طلا و بافت‌های متالیک در این نرم افزار گنجانده شده است.
  • تمام بافت‌ها در فایل‌های تصویری 180*1800 برای کاربرانی که طرحی ندارند هم در دسترس هستند.
  • 35 براش در هر دو فایل PNG و AI موجود است.

 

6. Phantasm

Phantasm درو اقع به عنوان پلی بین Adobe Illustrator و Photoshop عمل می‌کند، با اجازه دادن به شما در تنظیم وکتورها، افزودن جلوه‌های متنی و تغییر تصاویر با منحنی، آثار هنری شما را آسان‌تر می‌کند.

 

شما می‌توانید بدون نیاز به تغییرات بین دو برنامه مختلف، کنترل کاملی بر موارد ضروری به دست آورید. برخی از ارزشمندترین ابزارها مانند Curves، Hue، Levels، Saturations و Automation در این پلتفرم واحد گنجانده شده است.

 

امکانات:

  • Phantasm به راحتی به شما امکان می‌دهد رنگ را با ویژگی‌های موجود در فتوشاپ مانند روشنایی، منحنی‌ها، سطوح تنظیم کنید.
  • بر روی وکتورها، تصاویر قرار گرفته و متن قابل ویرایش نیز کار می‌کند.
  • تنظیمات روی Phantasm به عنوان جلوه‌های زنده اعمال می‌شوند که گردش کار صاف و غیر مخرب را تضمین می‌کند.
  • می‌توانید به راحتی یک افکت مقیاس‌پذیر ایجاد کنید که شامل کنترل‌هایی مانند تک رنگ، رنگ‌های نمونه، زاویه شبکه و افزایش نقطه است.

 

7. Vector Glitch

با پلاگین VectorGlitch ، می‌توانید فوراً جلوه‌های گرانگی یا glitched را به وکتور خود اضافه کنید.

این پلاگین شامل 60 سبک گرافیکی بوده که با یک کلیک قابل اعمال است و پس از اعمال قابل ویرایش باقی می‌ماند. می‌توانید از این افزونه برای لوگوها، تصاویرو نمادها استفاده کنید.

 

امکانات:

  • با Vector Glitch، می‌توانید با انتخاب از بین شصت سبک وکتور مختلف، به سرعت جلوه‌ای با اشکال را به هنر وکتور خود اضافه کنید.
  • فرمت‌های این افزونه مقیاس پذیر بوده و پس از استفاده قابل ویرایش باقی می‌مانند.

 

8. Cineware For Illustrators

پلاگین Cineware for Illustrators توسط MAXON با همکاری TurboSquid طراحی شده است.این پلاگین به شما امکان می‌دهد اشیاء سه بعدی را مستقیماً در Illustrator ویرایش کنید. این یک افزونه عالی برای طراحانی است که هرگز از ابزارهای سه بعدی استفاده نکرده اند اما همچنان می‌خواهند از آن استفاده کنند. همچنین می‌توانید یک فایل 4 بعدی را وارد کرده و آن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در صورت ایجاد تغییر در تصویر با این نرم افزار، تصویر به صورت خودکار خود را رندر می‌کند.

 

امکانات:

  • با این نرم افزار می‌توان اشیاء را به راحتی چرخانده و در موقعیت قرار داد. شما به راحتی می‌توانید اشیاء سه بعدی را از هر صحنه Cinema 4D نشان یا پنهان کنید.
  • با Cineware، می‌توانید رنگ، شفافیت و بازتاب مواد را در Illustrator تنظیم کنید.
  • می‌توانید یک دوربین از پیش تنظیم شده برای زاویه دید دلخواه خود انتخاب کنید.
  • با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان نورها را از جمله روشنایی، رنگ نورها و تاکید بر اشکال تنظیم کرد.

 

9. Magic Isometry Line

Magic Isometry Ligh یک پلاگین مفید برای Adobe Illustrator است که برای ایجاد نقشه‌های ایزومتریک استفاده می‌شود. این افزونه به‌عنوان یک پنل مجزا در Ai عمل می‌کند که برای افزودن برجستگی‌های ایزومتریک به اشکال مسطح استفاده می‌شود. ابزارهای مختلفی در این نرم‌افزار موجود است که شامل یک تابع تقارن برای طرح‌های متقارن و یک تابع معکوس است.

 

امکانات:

  • Magic Isometry Line  دارای یک تابع mount است که به شما امکان می‌دهد پیش بینی‌های ایزومتریک را به درستی ترکیب کنید.
  • شما می‌توانید ایزومتریک را تنها با یک کلیک بر روی 'make all function' ایجاد کنید.
  • یک تابع معکوس در دسترس است که طرح‌های ایزومتریک شما را به یک تصویر مسطح برمی گرداند.
  • فلش‌ها می‌توانند اجسام را در محورهای سیستم ایزومتریک حرکت دهند و دید وسیع تری به شما می‌دهند.

 

 

10. Fontself Maker

Fontself Maker یک پلاگین Adobe Illustrator است که به شما امکان می‌دهد هر شکل یا حروفی را به یک فونت وکتور تبدیل کنید. حتی می‌توانید دست خط خود را به فونت‌های OpenType تبدیل کنید. برای تولید فونت خود باید هر حرف یا نمادی را بکشید و رها کنید. هنگامی که با Illustrator کار می‌کند، حتی به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها را اضافه کنید، شکل‌ها را ویرایش کنید و مطابق با سلیقه خود قالب بندی کنید.

 

امکانات:

  • Fontself maker با تنظیم مقادیر، خطوط متریک و وارد کردن معیارها از فونت‌های دیگر، فاصله‌های خودکار را اضافه می‌کند.
  • برای غنی سازی فونت شما، پیوندها یا کلمات مصور ایجاد می‌کند.
  • با این نرم افزار به راحتی می‌توانید رنگ، سایه، تیرگی و گرادیان فونت را تنظیم کنید.

 

جمع بندی:

تا اینجا با ۱۰ افزونه برتر یا پلاگین ایلاستریتور در در سال 2022 آشنا شدیم. نرم افزار ایلاستریتور در حال حاضر بسیار قدرتمند است اما وقتی این افزونه‌ها را در لیست پلاگین‌های خود دارید، می‌توانید بهره وری خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشید. این افزونه‌ها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر کار کنید و طرح‌های خود را تا حد زیادی بهبود بخشید.

 

شما از کدام پلاگین‌های ایلاستریتور بیشتر استفاده می‌کنید؟ و کدام افزونه‌ها را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ حتماً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در زیر، با ما اشتراک بگذارید.

 

اگر به دنبال وکتورهای متنوع هستید، ما در در افرافایل، فایل های متنوعی قرار داده ایم تا تمامی شما عزیزان علاقمند بتوانید با کمترین هزینه طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید و یا درآمدزایی خود را شروع کنید.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.