طراحی گرافیک، زمینه‌ای است که دائماً در حال تغییروتحول است و به‌روز ماندن در آن همیشه آسان نیست. خوشبختانه، ما داده‌های زیادی و همچنین پیش‌بینی‌هایی داریم تا اعلام کنیم دقیقاً در حال حاضر چه چیزی را باید در کار خود پیاده‌سازی کنید.

ما آمار جستجو و دانلود را تجزیه‌وتحلیل کرده‌ایم تا ببینیم چه ترندهایی در طول سال 2021 ظاهر شده‌اند. چندین‌ترند تحت پوشش این مقاله بر اساس افزایش فعالیت جستجو یا دانلود مشهود است. روندهای دیگر پیش‌بینی‌هایی هستند که فکر می‌کنیم در سال 2022 به علاقه بیشتری منجر می‌شوند.

اگر از کاربران افرافایل هستید، شناخت و پیش‌بینی بررسی شده در این مقاله به شما کمک می‌کند وکتورهایی را ایجاد کنید که دیگر طراحان و بازاریابان به دنبال آن هستند. در نتیجه می‌توانید وکتورهایی را که می‌خواهند در اختیار آنها قرار دهید و دانلودهای بیشتری دریافت کنید و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید.

در ادامه این مقاله انواع محتوایی وجود دارد که انتظار داریم طراحان و بازاریابان در سال 2022 به دنبال آنها باشند.

 

هوش مصنوعی

این روزها هوش مصنوعی (AI) در همه جا وجود دارد و تقریباً صنایع مختلف و زندگی روزمره ما را به روش‌های مختلفی تحت تأثیر قرار می‌دهد. همانطور که تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است، این روند مطمئناً ادامه خواهد داشت.

رشد هوش مصنوعی در مشاغل و همچنین در خانه‌ها در سراسر جهان مشهود است. به عنوان یک طراح، راه‌های زیادی برای ترسیم اشکال مختلف هوش مصنوعی در طراحی‌های خود وجود دارد.

 

تجسم داده‌ها (Data Visualization)

سال‌ها اینفوگرافیک‌های آنلاین محبوب بوده‌اند، اما اخیراً تغییرات به سمت تجسم داده‌های ساده بیشتر شده است. این تصاویر ممکن است برای انتقال مفاهیم، آمار یا جزئیات دیگر به روش‌های بصری و جذاب استفاده شوند. آنها برای پست کردن یا اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی ایده آل هستند زیرا توجه بیشتری نسبت به متن می‌طلبند و به وضوح و سریع موضوع را منتقل می‌کنند.

طبق آمارهای Google Trends در سال 2021، جستجو برای «تجسم داده‌ها» و عبارات مرتبط  21.7 درصد بیشتر نسبت به سال 2020 شد. بنابراین انتظار می‌رود که این روند ادامه یابد زیرا کسب‌وکارها و سازمان‌های بیشتری به دنبال ارائه جذاب محتوا هستند.

به عنوان یک طراح، می‌توانید با کمک اینوفگرافیک های از پیش ساخته شده به سرعت تجسم داده‌های زیبایی ایجاد کنید.

 

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته اند، اما در سال 2021 بیشتر در بین مردم شناخته می‌شوند. بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده محبوب به عنوان یک سرمایه گذاری مورد قبول واقع شده اند.

ارزهای دیجیتال در حال حاضر معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ، صندوق‌های تامینی و سرمایه گذاران خرید و فروش می‌شود. بیشتر کارشناسان مالی و شخصیت‌های رسانه ای در مورد ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری صحبت می‌کنند یا آن را توصیه می‌کنند. البته با وجود صرافی‌های متعدد داخلی و خارجی، خرید یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر از سال‌های گذشته شده است.

با رشد شدید ارزهای دیجیتال، طراحان و بازاریابان در حال کار بر روی پروژه‌های فناوری رمزنگاری و بلاک چین بیشتری هستند، که به این معنی است، نیاز به وکتورهای با کیفیت بالا و منابع خلاقانه افزایش یافته است. در سال 2021، دانلود وکتورهای ارزهای دیجیتال، بلاک چین و محتوای مرتبط با آن 181 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است.

 

امنیت سایبری

همانطور که زندگی ما به طور فزاینده ای به فناوری وابسته شده است، نیاز به امنیت سایبری نیز احساس شده است. با مطرح شدن هک‌های پی در پی و حریم خصوصی کاربران نگرانی‌های همه قابل درک است که علاقه به امنیت سایبری افزایش یافته است. نگاهی گذرا به Google Trends نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته جستجوهای مرتبط با امنیت سایبری افزایش یافته است.

با توجه به اینکه این روند احتمالاً در سال 2022 به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد، پیش بینی می‌کنیم که تقاضا برای وکتورها و گرافیک‌های مرتبط با امنیت سایبری افزایش یابد.

 

آینده پژوهی (Retrofuturism)

آینده پژوهی یا Retrofuturism آینده را به گونه ای که از گذشته تصور یا به تصویر کشیده شده است نشان می‌دهد. این می‌تواند مفاهیم مدرن یا آینده نگرانه با سبک طراحی قدیمی را نشان دهد، انتظار داریم که شاهد افزایش علاقه به طرح‌های پس‌آینده باشیم. همگرایی گذشته و آینده آن را به سبکی جذاب تبدیل می‌کند که برای پوستر، آلبوم هنری، تبلیغات و موارد دیگر مناسب است.

 

پس زمینه‌های پررنگ

یکی از ترندهایی که ما در تمام جنبه‌های طراحی گرافیک مشاهده کرده ایم، استفاده از رنگ‌های پس زمینه برجسته است. البته استفاده از رنگ‌های روشن یا خنثی برای پس‌زمینه الزامی نیست.

طبق بررسی‌ها، برخی کاربران وکتورهایی را انتخاب می‌کنند که دارای پس‌زمینه‌های روشن یا پررنگ هستند و طراحانی را می‌بینیم که آیکون‌ها، تصاویر و سایر عناصر را روی پس‌زمینه‌های پررنگ در طرح‌های خود قرار می‌دهند.

اگر شما طراح هستید، این ترندی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از پس‌زمینه‌های پررنگ در برخی از طرح‌های وکتور شما می‌تواند با ارائه آنچه کاربران به دنبال آن هستند، به برجسته شدن کار ما و جذب دانلودهای بیشتر کمک کند.

 

محیط زیست

تاثیرات زیست محیطی زندگی روزمره ما بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از کسب‌وکارها بسته‌بندی سازگار با محیط زیست را تولید می‌کنند. هنگام تولید محصولات، مواد بازیافتی را انتخاب می‌کنند. مقررات دولتی مربوط به پایداری و محیط زیست نیز در حال افزایش است.

با توجه به علاقه روزافزون مصرف کنندگان به خودروهای برقی، سرمایه گذاری بر روی محصولات بدون ضایعات و انرژی‌های پایدار، واضح است که این روند از بین نخواهد رفت.

این یک فرصت فوق‌العاده برای طراحانی است که محتوایی ایجاد می‌کنند که نیازهای کاربران را در این زمینه برآورده کند. با توجه به اینکه بازاریابان به دنبال انتقال پیام‌های مرتبط با زندگی سالم هستند، گرافیک‌ها و وکتورهای با کیفیت مورد نیاز است.

 

گلاسمورفیسم (Glassmorphism)

Glassmorphism یک ترند در حال ظهور در طراحی UI است که ظاهر شیشه مات را تصویرسازی می‌کند. ترکیب نیمه شفاف و تاری به عناصر ظاهری منحصر به فرد و شیک می‌بخشد. این روند توسط همه، از فریلنسرهای مستقل گرفته تا شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود.

بسیاری از طراحان از عناصر از پیش ساخته شده در طراحی رابط کاربری خود استفاده می‌کنند. اگر شما یک UI Designer یا طراح وب هستید، ممکن است بخواهید عناصری را جستجو کنید که به طور خاص از Glassmorphism استفاده می‌کنند.

 

طرح سه بعدی

طرح‌های 3D به طور سنتی با طراحی بازی و شخصیت مرتبط است. اما در چند سال گذشته،  به یک ترند داغ در سایر زمینه های خلاق نیز تبدیل شد. برندهای مطرح جهانی مانند فیس بوک در حال حاضر از شخصیت های Funky 3D در کمپین های خود استفاده می کنند، ما همچنین می توانیم آن را در وب و انیمیشن مشاهده کنیم. و من مطمئن هستم که این روند تنها در سال 2022 افزایش خواهد یافت.

هنر کاغذ (Paper Art)

هنر کاغذی شکلی جذاب از هنر است که توجه شدید به جزئیات و خلاقیت را نشان می‌دهد. طرح‌های وکتوری که ظاهر و سبک هنر کاغذی را تکرار یا تقلید می‌کنند، مانند نمونه‌های نشان داده شده در زیر. این طرح‌ها دارای یک عنصر سه بعدی ظریف هستند که جذابیت را اضافه می‌کند.

 

 

هنر خط (Line Art)

خطوط ساده و زیبا کاملاً مخالف تصاویر سه بعدی فانتزی و انیمیشن‌های پیچیده است. با این حال، این سبک ساده روز به روز محبوب‌تر می‌شود.

هنر خط را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد: به عنوان چاپ مینیمال، در طراحی بسته بندی، به عنوان لوگو و حتی خالکوبی. بنابراین مطمئن هستیم که در سال آینده شاهد موارد بیشتری از آن خواهیم بود.

 

مسافرت

یک سال پیش، بسیاری از ما انتظار داشتیم سال 2021 سالی باشد که پس از همه‌گیری کرونا، مسافرت رفتن به حالت عادی برگردد. اما با توجه به اینکه  COVID-19 بیش از آنچه بسیاری از مردم انتظار داشتند دوام می‌آورد، هنوز این اتفاق نیفتاده است. با وجود میلیون‌ها نفر که مشتاق مسافرت رفتن هستند، پیش‌بینی می‌کنیم که تصاویر و گرافیک‌های مرتبط با سفر در سال 2022 تقاضای بیشتری داشته باشند.

 

حروف نویسی (Lettering)

امروزه نمی‌توان محبوبیت حروف نویسی را انکار کرد. در تفسیر مدرن حروف نویسی را می‌توان در لوگوها، کتاب‌ها، دعوت‌نامه‌های عروسی و اخیراً در تبلیغات یافت. برخی از هنرمندان یک‌قدم جلوتر می‌روند و حروف خود را با تصاویر ترکیب می‌کنند و ترکیبات منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند.

یک سبک ساده از تصویرسازی، سبکی که تمام توجه حروف را جلب نمی‌کند، در چنین ترکیبی واقعاً خوب عمل می‌کند. فکر می‌کنم نامه‌نگاری برای مدت طولانی با ما خواهد ماند؛ بنابراین ممکن است در سال 2022 شاهد تشریح و اتحاد حروف بیشتری باشیم.

 

اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی نکته جدیدی نیست اما می‌توانیم دوباره در پایان سال 2021 شاهد افزایش آن باشیم. اجرای آن سرگرم‌کننده است، چندان سخت نیست و به هنرمندان انعطاف‌پذیری زیادی می‌دهد. اشکال، خطوط و زوایای انتزاعی می‌توانند به پس‌زمینه تصویر تبدیل شوند یا حتی به‌تنهایی یک ترکیب کامل را تشکیل دهند.

 

 

نظر نهایی در مورد ترندهای طراحی وکتور برای سال 2022

در هر صنعت و حوزه‌ای مهم است که از ترندهای صنعت خود مطلع شوید. روند پیش‌بینی‌شده ما برای سال 2022 بر اساس تغییرات جستجو و دانلود، و همچنین تغییراتی که ما در کسب‌وکار و فرهنگ مشاهده کردیم، ارائه دادیم. این انتخاب به شما واگذار می‌شود تا ترندهایی را که فکر می‌کنید مناسب‌تر است انتخاب کنید و شروع به زنده کردن آن ایده‌های خلاقانه کنید همچنین شما می‌توانید فایل‌های وکتور متنوع را در بخش دانلود فایل وکتور درافرافایل به راحتی تهیه کنید.

 

فایل های مرتبط
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.