طراحی گرافیک، هنری است که در قرن بیست و یکم به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت بسیار مرتبط برای پوسترهای تبلیغاتی، کارت ویزیت، لوگوها و موارد دیگر است. دو نوع گرافیک اصلی وجود دارد که عبارتند از: برداری (وکتور) و شطرنجی (بیت مپ). 

گرافیک برداری (وکتور) شامل استفاده از معادلات ریاضی برای ساخت طرح است. این معادلات به عنوان نقاطی که از طریق خطوط یا منحنی هایی به هم متصل می شوند تفسیر می شوند که به آنها مسیرهای برداری می گویند. فرمت های فایل برداری عبارتند از: eps, svg, xml, ai

 

گرافیک شطرنجی (بیت مپ) از مربع های کوچکی به نام پیکسل تشکیل شده است. تعداد پیکسل ها در یک گرافیک شطرنجی پس از ایجاد ثابت باقی می ماند. تعداد پیکسل ها اندازه فایل را تعیین می کند و گرافیک را نمی توان بدون از دست دادن کیفیت تصویر کوچک کرد. فرمت فایل های بیت مپ اغلب jpg, png , tiff و gif هستند.

 

در حالی که یک گرافیک شطرنجی ممکن است برای عکاسی دیجیتال عالی باشد (مانند دوربین گوشی شما)، گرافیک برداری برای سایر اشکال طراحی بهتر است.

با مشاهده ارتباط گرافیک های برداری، برنامه های مختلفی وجود دارند که می توانند برای طرح های گرافیکی شما مفید باشند. بر اساس کاربر پسند بودن و ویژگی‌های آن‌ها، در اینجا 11 برنامه شگفت‌انگیز برتر برای طراحی گرافیکی در اندروید آورده شده است، که برخی از آنها ممکن است نیاز به پرداخت درون برنامه ای داشته باشند.

 

1. Adobe Illustrator Draw

 

این یکی از بهترین برنامه های Adobe است. این برنامه در سال 2016 راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از قابل اعتمادترین برنامه های طراحی وکتور در دسترس برای کاربران اندروید تبدیل شده است. این برنامه رابط کاربری مدرن و ساده دارد و بهترین ویژگی های دیگر برنامه های طراحی وکتور را با هم ترکیب می کند.

 

 Adobe Illustrator Draw به شما اجازه می دهد از خدمات Adobe Stock برای استفاده از تصاویر با کیفیت برای طراحی های خود، Capture برای اشکال مقیاس پذیر و CreativeSync استفاده کنید تا طراحی های خود را در هر دستگاهی ادامه دهید.

 

برخی از ویژگی های Adobe Illustrator Draw عبارتند از:

- بزرگنمایی 64 برابر برای اجازه دادن به جزئیات دقیق

- نوار ابزار قابل سفارشی سازی و 5 برس داخلی

- خط کش دیجیتال برای ترسیم خطوط کامل 

– از چندین لایه طراحی و تصویر استفاده می کند؟ لایه های جداگانه را تنظیم، ادغام، کپی و تغییر نام دهید 

 این برنامه در سال 2017 برنده جایزه Tabby Apps برای هنر و طراحی شد و دارای امتیاز 3.9 در فروشگاه Google Play است.

 

 

2. Adobe Capture

 

یکی دیگر از برنامه‌های طراحی وکتور با انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای که با ویژگی عکس‌برداری آن همراه است، امکانات طراحی بی‌پایانی را به شما ارائه می‌دهد. از فناوری Adobe AI استفاده می کند که می تواند به شما در طراحی بهتر با تشخیص شکل و پیشنهادات فونت کمک کند. به طرز هیجان انگیزی می توانید از فونتی که دوست دارید عکس بگیرید و هوش مصنوعی فونت را شناسایی کرده و فونت های مشابه Adobe را پیشنهاد کند. همچنین می توانید این کار را برای تم های رنگی و گرادیانت ها، براش های دیجیتال، بافت های سه بعدی و موارد دیگر انجام دهید.

 

برخی از ویژگی های دیگر Adobe Capture عبارتند از:

– فضای ذخیره سازی 2 گیگابایتی رایگان برای اشتراک گذاری و همگام سازی فایل ها

- همگام سازی با  Cloud Library

- تبدیل تصاویر به بردارهای مقیاس پذیر با 1 تا 32 رنگ 

 

3. SketchBook

SketchBook که توسط Autodesk توسعه یافته است، یکی از متداول ترین برنامه های طراحی وکتور است که تجربه بی عیب و نقصی را به طراحی شما میدهد. شما می توانید ایده های خود را به تصویر بکشید و آنها را از حالت کاغذی به دیجیتال تبدیل کنید. ویژگی Scan Sketch به شما امکان می دهد طرح نهایی خود را با پس زمینه transparent وارد کنید. 

برخی از ویژگی های SketchBook عبارتند از:

 - 170 برس های قابل تنظیم.

- PSD قابل تغییر

- رسم خطوط، اشکال و منحنی های کامل با ویژگی سکته مغزی پیش بینی کننده و تقارن شعاعی 16 بخش

 

4. Infinite Design

 

یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز این اپلیکیشن ایجاد لایه های بی نهایت برای طراحی وکتور است. همچنین امکان ویرایش بی‌نهایت مسیر، لغو و انجام مجدد طراحی را می‌دهد و یک اسلاید تاریخچه برای کمک به طراحان در هنگام تغییر نظر دارد و به کاربران اجازه می‌دهد آن لایه‌ها را جایگزین کنند. می توانید لایه ها را ادغام یا کپی کنید.

 این اپلیکیشن به طرز شگفت انگیزی قادر به طراحی تصاویر سه بعدی با استفاده از ۵ ابزار پرسپکتیو خود است.

 

برخی دیگر از ویژگی های Infinite Design عبارتند از:

– گزینه‌های لایه‌های زیادی: می‌توانید مقیاس، چرخش، کج کردن، تحریف و چرخش را انجام دهید

– تشخیص خودکار اشکال هندسی

- میانبرهای صفحه کلید برای سهولت بیشتر در استفاده.

 

5. Skedio

 

این یک برنامه طراحی وکتور است که استرس کار با تصویرسازی و طراحی با کیفیت بالا را با موتور بسیار قدرتمند خود کاهش می دهد. این اپلیکیشن تضمین می کند که هر جزء از طراحی را می توان به کوچک ترین خط ویرایش شده است. برای عملیات پیچیده ای که می تواند انجام دهد، استفاده از آن بسیار آسان است و بدون واترمارک میتوانید از طراحی خود خروجی بگیرید.

ویژگی های Skedio عبارتند از:

 - سبک های طرح بسیار انعطاف پذیر

- پس زمینه شفاف صادرات و صادرات SVG

– ابزار پاک کن

- حرکات دو انگشتی برای حرکت و زوم کردن

- از استفاده فعال قلم پشتیبانی می کند

– بوم با اندازه بی نهایت

- انتخابگر خودکار رنگ و گروه بندی اشیا

 

6. Pen Tool SVG

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا طراحی های خود را با فرمت SVG خروجی بگیرند. این کار باعث می شود که وارد کردن آن به سایر برنامه های طراحی مانند adobe illustrator که پیچیده تر هستند، آسان تر شود. یک اشاره گر وجود دارد که دقت را تضمین می کند. این یک برنامه عالی برای طراحی برداری است. استفاده از آن بسیار آسان است و مخصوصاً برای مبتدیان راحت است. با این حال، برنامه از وارد کردن SVG که با این برنامه ایجاد نشده اند پشتیبانی نمی کند.

 

7. Inker

 

این یک برنامه ویرایش طراحی بردار ساخته شده برای آسان تر کردن inking طرح است. همچنین می توان از آن برای کمیک ها، لوگوها، و دیگر نقاشی های دیجیتال استفاده کرد. کاربران می توانند تصاویر خود را به EPS و SVG تبدیل کنند و بر روی پلتفرم های دیگر در اینترنت یا برنامه ها استفاده کنند. دارای نسخه دسکتاپ نیز می باشد.. با inker شما می توانید رنگ ها را تنظیم کرده و پالت های رنگی را سازماندهی کنید که در گروه ها و لایه ها مرتب شده اند. این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه برای مبتدیان است.

 

8. Ivy Draw

 این یک برنامه طراحی گرافیکی مبتنی بر برداری است که برای ساخت طرح ها و نقاشی های با کیفیت بالا عالی است. Ivy Draw یک ویرایشگر بسیار عالی دارد که به شما امکان می دهد هر آنچه را که می خواهید و هر زمان که می خواهید تغییر دهید. می توان از آن برای طراحی کارت پستال، میم، لوگو، پوستر، تصاویر و موارد دیگر استفاده کرد. این به کاربران امکان می دهد طرح ها را با تنظیمات کیفیت قابل تنظیم در JPEG یا PNG به اشتراک بگذارند و پیش نمایش کنند.

 

سایر ویژگی های Ivy Draw عبارتند از:

 - رابط کاربری لمسی بهینه شده

- خروجی با فرمت  SVG

– ایجاد لایه بی نهایت

- انتخاب رنگ پیشرفته 

 

9. Vector Asset Creator

 این برنامه تبدیل از فرمت های بیت مپ (PNG یا JPEG) را به طرح های وکتور مقیاس پذیر آسان می کند. این بیشتر مربوط به ساخت آیکون از تصاویر است که در حال حاضر طراحی شده است.

 

Vector Asset Creator دارای ویژگی های زیر است:

 - منحنی های Bezier برای ارائه منحنی های منطقی صاف در همه مقیاس ها

- صادرات طرح ها به صورت فرمت های SVG، XML، ONG یا JPEG.

 

10. Vector Poster Maker, Logo, and Business Card Maker

 از این برنامه می توان برای ساخت پوستر، کارت ویزیت و لوگو استفاده کرد. طیف وسیعی از پس زمینه های جالب، بافت های زیبا، برچسب ها و فونت ها را ارائه می دهد. از این برنامه در بازاریابی دیجیتال، اهداف آموزشی، ایده های طراحی گرافیک، چاپ دیجیتال و موارد دیگر مفید است.

 

11. Vector Artist

 با اپلیکیشن Vector Artist می توانید طرح هایی با منحنی ها و اشکال ایجاد کنید. از منحنی های Bezier برای ارائه منحنی های منطقی صاف در همه مقیاس ها بدون از دست دادن کیفیت استفاده می کند. این برنامه می تواند فایل های SVG را مشاهده، اصلاح و ویرایش کند. همچنین می توانید به راحتی با Tumblr، ایمیل و DropBox به اشتراک بگذارید. جلوه های ویژه ای مانند شفافیت، شیب شعاعی و خطی را برای اطمینان از شگفت انگیز بودن طراحی شما ارائه می دهد. به عنوان یک برنامه برداری، طراحی کیفیت خود را حفظ می کند و بدون توجه به اینکه چقدر بزرگنمایی می کنید، واضح باقی می ماند.

 

حرف آخر

اینها 11  برنامه شگفت‌انگیز برتر برای طراحی گرافیک در اندروید هستند، که برخی از آنها ممکن است نیاز به پرداخت درون برنامه ای داشته باشند. این انتخاب به شما واگذار می‌شود تا برنامه‌ای را که فکر می‌کنید مناسب‌تر است انتخاب کنید و شروع به زنده کردن آن ایده‌های خلاقانه کنید همچنین شما می‌توانید فایل‌های وکتور متنوع را در بخش دانلود فایل وکتور درافرافایل به راحتی تهیه کنید.

 

فایل های مرتبط
فایل لایه باز ایلوستریتور سمبل کاغذ
فایل لایه باز ایلوستریتور رمضان مبارک
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.