هنگامی که صحبت از برنامه های طراحی وکتور می شود، اکثر مردم معمولا به نرم افزارهای کامپیوتری دسکتاپ فکر می کنند. اما iPad هر نوع تفکری را در این باره تغییر می دهد، به خصوص با  iPad Pro. همراه با Apple Pencil، این برنامه ها قدرتمندتر از گذشته شده اند و طراحی با آن ها لذت بخش است. به همین خاطر در این مقاله لیستی از برترین برنامه های طراحی وکتور برای iPad و iPhone را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. Amadine

وقتی صحبت از ایجاد طرح‌های گرافیکی وکتور می‌شود، مهارت لازم برای هر علاقه‌مندی دسترسی به برنامه‌های کاربردی با کیفیت است و Amadine قطعاً یکی از گزینه های مورد انتظار میباشد . این برنامه که با در نظر گرفتن کاربردی ترین گزینه های پیشرفته توسعه یافته، شما را با عملکردهای خیره کننده و رابط کاربری کاملاً کاربر پسند تسخیر می کند.

کاربران می توانند تصاویر، پروژه های چاپی مانند بروشورها و پوسترها، عناصر طراحی وب، از جمله نمادها، ماکت ها، بنرهای وب و موارد دیگر را به راحتی و با کیفیت بالا طراحی کنند. Amadine برای تایپوگرافی بسیار عالی عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به لطف آموزش‌های طراحی، دیزاین های  پیچیده را از ابتدا و بدون مشکل بسازید. تقریباً با هر به‌روزرسانی، ویژگی‌های پیشرفته ای اضافه می‌شود. پنل  Recolor، ابزار Path Width، ابزار Fusion در حال ایجاد جعبه ابزار حرفه‌ای خود هستند. Autosave،  Metal 2 و سایر فناوری ها این اپلیکیشن هستند.

 

نقات قوت:

نسخه پولی به صورت یکبار خرید است (بدون اشتراک ماهیانه)

نسخه رایگان کاملاً کاربردی

رابط کاربری کاربر پسند

مجموعه کاملی از ویژگی‌های عالی که به اندازه برنامه macOS انعطاف‌پذیر و کاربردی هستند

 

نقاط ضعف:

محدودیت‌های سازگاری با ورژن  iPadOS/iOS پایین تر از نسخه 13

نسخه رایگان به شما اجازه نمی دهد طراحی را ذخیره کنید، اگرچه به شما امکان می دهد از همه ویژگی ها استفاده کنید

 

2. Adobe Illustrator

برخلاف Amadine ، این برنامه یک پیشگام با قدمت زیاد در استور است. به لطف عملکرد پیشرفته آن، یکی از اولین توصیه ها برای استادان طراحی وکتور است. اگرچه برای پروژه‌های فردی، کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌های متوسط و شرکت‌ها گزینه مناسبی‌ست، اما باید برای گزینه های سخت و پیچیده آن آماده باشید.

می‌توانید از مقیاس‌پذیری شگفت‌انگیز ابزار، ویرایش درون پنل و مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های پشتیبانی برای ورودی و خروجی لذت ببرید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که با تصاویر بیت مپ نیز کار کنید، حتی اگر عملکرد آن کمی محدود باشد (فتوشاپ برای این هدف بهتر خواهد بود).

از طرفی، Adobe Illustrator یک برنامه نسبتاً سخت برای استفاده است، اگرچه با پلتفرم‌های مختلف سازگار است. علاوه بر این، سیاست قیمت‌گذاری خدمات آن کمی مبهم است.

 

نقاط قوت:

عملکرد پیشرفته منحصر به فرد که فقط در محصولات Adobe وجود دارد

دسترسی به صدها الگو و مواد پشتیبانی مانند ویدیوها و تصاویر با کیفیت

ادغام با سایر محصولات Adobe 

 

نقاط ضعف:

رابط کاربری شهودی نیست و همین امر به منحنی یادگیری برنامه مربوط می شود.

دستگاه شما باید فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد تا این نرم افزار به درستی و بدون نقص کار کند.

 

3. Affinity Designer

درنگاه اول Affinity Designer بسیار شبیه به Adobe Illustrator است که از رابط های کاربری مدرن طراحی شده برای سادگی و سهولت استفاده می کند. یکی از بزرگترین مزایای Affinity Designer دقت عملکرد آن است. ابزارها به کوچک‌ترین تغیرات لحظه ای کاربران واکنش نشان می‌دهند و شبکه‌های پیشرفته همراه با ویژگی‌های بزرگنمایی فوق‌العاده امکان کار بر روی کوچک‌ترین جزئیات را برای نتایج فوق‌العاده فراهم می‌کنند.

 

نقات قوت:

توابع منحصر به فرد برای گردش کار بی عیب و نقص

مدیریت رنگ ها و ابزارهای پیشرفته برای مدیریت حافظه

حالت های مختلف صفحه برای طراحی های بزرگ تر و جذاب تر

 

نقات ضعف:

عدم پشتیبانی از مالتی تاچ

آپشن های خروجی گرفتن از طرح نهایی محدود است

 

4. Vectornator

حداقل یک گزینه وجود دارد که Vectornator را برترین اپلیکیشین نسبت به گزینه های معرفی شده تا اینجای کار میکند و آن چیزی نیست جز سیاست قیمت گذاری. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را از اپ استور دانلود کنید. تعداد زیادی از فرمت های پشتیبانی شده، از جمله فرمت های مشابه و فایل های بیت مپ وجود دارد.

کار کردن و یادگیری ابزارهای این برنامه بسیار آسان است. در اواسط سال 2021 همگام سازی iCloud با Vectornator اضافه شد. علاوه بر این، ارائه‌دهنده خدمات دسترسی به مستندات آنلاین و آموزش‌های ویدیویی کامل را ارائه می‌دهد تا طراحان گرافیک وکتور حرفه‌ای را در سریع‌ترین زمان ممکن بسازد.

 

نقاط قوت:

انعطاف پذیری و کارایی عالی

این برنامه به صورت رایگان در دسترس است

رابط کاربری کاربر پسند 

 

نقاط ضعف:

نسخه رایگان بیشتر برای استفاده شخصی مناسب است تا بیزینسی

 

 پیشنهاد مقاله: 11 برنامه شگفت‌انگیز برای طراحی وکتور در اندروید (رایگان و پولی)

 

5. Graphic

طرح های وکتور موجب صرفه جویی در زمان برای طراحان می شود. با این حال، برندسازی نام تجاری شما بستگی به چگونگی کارآمدی ابزار انتخاب شده دارد. از یک طرف، Graphic از ساده ترین برنامه فاصله دارد. از سوی دیگر، این محصول علاقه مندان را با انعطاف پذیری خود، به ویژه در iPad Pro و با Apple Pencil تحت تاثیر قرار می دهد.

این سیستم به لطف عملکردهایش برای کار با لایه های متعدد و توانایی های بیشمارش جذاب است. در مقابل، برخی از ویژگی ها وجود دارد که بهتر در محصولات Adobe و نرم افزارهای جایگزین پیاده سازی می شوند.

 

نقاط قوت:

مجموعه براش های طرح های گرافیکی وکتور عالی است

توانایی اشتراک گذاری بالا

هزینه اشتراک ماهیانه با قیمت منصفانه

 

نقاط ضعف:

عملکرد ساخت افزونه های سفارشی کاهش یافته و تا حدودی پیچیده است

یادگیری کار با اپلیکیشن کمی پیچیده است

 

6. Inkpad

اگر آی‌پدها ابزارهای مورد علاقه شما برای ایجاد آثار هنری باشکوه هستند، انتخاب برنامه‌ای که کاملاً با آن پارامترها و نیازهای سیستم مطابقت دارد، اشتباه نخواهد بود. Inkpad یک ابزار راحت برای سفارشی کردن اشیاء از ساده ترین اشکال تا پیچیده ترین اشکال است. مجموعه ای از برس ها، ماسک ها و الگوهای اضافی که فقط وظیف آسان کردن فرایندهای عملکرد شما را بهبود میبخشد.با خیال راحت عناصر چیدمان را سازماندهی کنید تا ترکیب بندی عالی را به دست آورید. سرعت و دقت ترسیم در این اپلیکیشن تضمین شده است.

 

نقاط قوت:

جلوه های تایپوگرافی همه کاره و قابل تنظیم

سازگاری با Apple Pencil

 

نقاط ضعف:

اشکالات عملکرد جزئی

حداقل به نسخه iPadOS 13.4 نیاز دارد.

 

7. CorelDraw

بدون شک CorelDraw یکی از نفیس ترین انتخاب های موجود در بازار است. اگرچه نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، اما برای هر طراح گرافیک وکتوری مفید خواهد بود. نمای چند صفحه، طراحی پرسپکتیو، ابزار Live Sketch و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد است. در میان آنها، همچنین فرصتی برای به اشتراک گذاشتن چندین دارایی به طور همزمان در قالب های مورد نظر وجود دارد. رابط کاربری بسیار راحت است و توسعه دهندگان همه چیز را ممکن می کنند تا ورود شما به بازار گرافیک و هنری را تا حد امکان راحت کنند. 

 

نقات قوت:

رابط کاربری با ویژگی های کارکرد آسان همراه است.

ابزارهایی برای کار با فایل های چند صفحه ای

 

نقاط ضعف:

جنبه کاربردی اتوماسیون یک ظاهر طراحی شده باید بیشتر به روز شود

برنامه برای iPad رایگان است، اما نیاز به نصب Corel Suite روی رایانه با اشتراک سالانه اجباری دارد

 

8. Concepts

Concepts با ویژگی های پیشرفته ای متعدد مجهز شده اند که باعث می شود آن را برای گرافیک وکتور نیز مناسب کند. شما می توانید بسیاری از ابزارهای طراحی مانند قلم، برس، مداد، و غیره را در کنار این، برنامه دارای یک بوم بی نهایت است که برخی از مردم مفید خواهد بود. هنگامی که به طرح های بردار می آید، مفاهیم می توانند به شما ابزارهای پیشرفته ای را برای ویرایش، چرخش، رنگ آمیزی، مقیاس، صاف، و تبدیل عناصر به نحوی که می خواهید، ارائه دهند.

رابط کاربری آن بسیار پیشرفته و آسان است. همچنین، به لایه های نامحدود دسترسی پیدا می کنید که به راحتی می توانید پارامترهای دیگر گرافیک خود را تنظیم کنید. ابزارهای مختلف برای اندازه گیری، راهنماهای شکل و پوسته پوسته شدن آن را یک برنامه کامل برای ایجاد بردارهای دقیق هنر به شیوه ای کامل می سازد.

برای خروجی، شما می توانید فایل های خود را در PDF و SVG وکتوربرای نمونه کارها و چاپ اهداف، با این حال، شما می توانید جریان موثر بین برنامه های دیگر مانند ProcReate، SketchBook، Adobe، و غیره ایجاد کنید.

 

نقات قوت:

کتابخانه و ابزار مدیریت رنگ

مناسب برای معماران، طراحان گرافیک، و هنرمندان

پشتیبانی از Apple Pencil

 

حرف آخر

 

وکتورها با طراحی های شگفت انگیز خود همچنان بازارها و صنایع بیشتری را تسخیر می کند. تصاویر فوق العاده چشم نواز با رنگ های روشن کمک قدرتمندی به شناسایی برند شما خواهد شد و به آن کمک می کند تا در بین سایر رقبا برجسته شود. تنها چیزی که باقی می ماند این است که در نظر بگیرید کدام برنامه (یا یک جفت از آنها) ارزش تلاش و منابع شما را دارد.

 

اینها برنامه های شگفت‌انگیز برتر برای طراحی گرافیک در ios هستند، که برخی از آنها ممکن است نیاز به پرداخت درون برنامه ای داشته باشند. این انتخاب به شما واگذار می‌شود تا برنامه‌ای را که فکر می‌کنید مناسب‌تر است انتخاب کنید و شروع به زنده کردن آن ایده‌های خلاقانه کنید همچنین شما می‌توانید فایل‌های وکتور متنوع را در بخش دانلود فایل وکتور درافرافایل به راحتی تهیه کنید.

 

فایل های مرتبط
فایل لایه باز ایلوستریتور سمبل کاغذ
فایل لایه باز ایلوستریتور رمضان مبارک
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.