از آنجایی که وکتور همیشه کیفیت اصلی خود را حفظ می‌کند، جای تعجب نیست که بسیاری از طراحان از آن برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. اگر یک طراح هستید، یا می‌خواهید به سادگی ایجاد وکتور را امتحان کنید، امروز بهترین نرم‌افزار گرافیکی ایجاد وکتور را به شما معرفی خواهیم کرد، پس در ادامه همراه ما باشید: 

 

1. Adobe Illustrator

Adobe Illustrator محبوب‌ترین نرم‌افزار ساخت و ویرایش فایل وکتور است. این ابزار گرافیکی حرفه‌ای است و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد آثار هنری بی‌نقص ایجاد کنید. 

Adobe Illustrator به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی از طرح‌های خود خروجی بگیرید و می‌توانید چندین فایل گرافیکی و وکتور را همزمان خروجی گرفته و استفاده کنید. همچینین از به Adobe Stock دسترسی داشته باشید، بنابراین می‌توانید از قالب‌ها و گرافیک‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید. 

این ابزار از Creative Cloud Library برای ذخیره تمام براش‌ها، اشکال، رنگ‌ها و طرح‌های شما استفاده می‌کند تا بتوانید به راحتی در هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. 

آخرین نسخه Adobe Illustrator از قابلیت شناسایی فونت پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید فونت مورد نظر را در عرض چند ثانیه پیدا کنید. در مورد فونت‌ها، می‌توانید پیش‌نمایش‌های زنده فونت را به سادگی با نگه داشتن ماوس روی فونت مورد نظر مشاهده کنید. 

این ابزار همچنین به شما اجازه می‌دهد تا روی هر شی، مسیر یا نقطه‌ای که انتخاب می‌کنید، تا بی‌نهایت زوم کنید. 

Adobe Illustrator یکی از بهترین ابزارهای گرافیکی وکتور موجود در بازار است که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و امتحان کنید، اما اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار به صورت تجاری استفاده کنید پیشنهاد می‌شود لایسنس اورجینال آن را خریداری نمایید. 

 

2. CorelDRAW

CorelDRAW یکی از شناخته شده‌ترین نرم افزارهای گرافیکی است. یک ابزار حرفه‌ای که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را پشتیبانی می‌کند. این ابزار به طور کامل با نسخه‌های قبلی ویندوز سازگار است، بنابراین هیچ مشکلی بابت استفاده با آن نخواهید داشت. 

CorelDRAW Graphics Suite از AI، PSD، PDF، JPG، PNG، SVG، DWG، DXF، EPS، TIFF، DOCX، PPT و بسیاری از فرمت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی از چندین مانیتور و تجربه کار بر روی نمایشگرهای ۴K از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است. 

CorelDRAWدارای مدیریت فونت است که به شما امکان می‌دهد فونت‌های خود را به راحتی سازماندهی کنید. همچنین یک فیلتر و جستجوی پیشرفته فونت در دسترس است که به شما امکان می‌دهد فونت مورد نظر را به راحتی پیدا کنید. 

به منظور ساده‌تر کردن ویرایش، می‌توانید اشیاء یا لایه‌های مورد نظر را پنهان کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، امکان کپی کردن بخش‌های منحنی است. اگر نیاز به کپی کردن بخش‌های خاصی از یک شی دارید، این فوق العاده مفید است. 

CorelDRAW همچنین دارای یک ابزار برش (cut) است که به شما امکان می‌دهد اشیاء یا گروه‌های خاص را در خطوط خاصی تقسیم کنید. این نرم‌افزار از افزونه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن‌ها را مستقیماً از برنامه دانلود کنید. 

این ابزار بیش از ۱۰۰۰۰ کلیپ آرت بدون کپی رایت و بیش از ۲۰۰۰ تصویر با وضوح بالا را ارائه می‌دهد. همچنین حدود ۱۰۰۰ فونت، ۳۵۰ قالب و بیش از ۱۰۰۰ فریم، فایل و الگو وجود دارد. 

این ابزارهمچنین کنترل کامل بر روی پر کردن و شفافیت را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد نتایج چشمگیری ایجاد کنید. 

CorelDRAW یکی از بهترین ابزارهای گرافیکی است و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. این ابزار برای حرفه‌ای‌ها عالی است و می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و امتحان کنید. اما اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار به صورت تجاری استفاده کنید پیشنهاد می‌شود لایسنس اورجینال آن را خریداری نمایید. 

 

3. Vectr

Vectr یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان گرافیکی وکتور است. برخلاف دو نرم‌افزار قبلی، می‌توانید از Vectr به صورت آنلاین استفاده کنید. 

این نرم‌افزار یک رابط کاربری جذاب ارائه می‌دهد، پس احتمالا کاربران عاشق این ابزار خواهند شد. تمام صفحات و لایه‌های شما در سمت چپ مرتب شده‌اند و تمام تنظیمات مربوط به شی در سمت راست قرار دارند. پس از انتخاب یک شی، می‌توانید پس زمینه، حاشیه، سایه، رنگ آن را تغییر دهید. 

هر شی را می‌توان در امتداد محور Z حرکت داد، بنابراین به شما امکان می‌دهد نتایج چشمگیری ایجاد کنید. این ابزار همچنین به شما امکان می‌دهد طرح‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. به سادگی لینک وکتور خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید به راحتی با دیگران همکاری کنید. 

Vectr طراحی عالی و رابط کاربری ساده‌ای ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد فاقد برخی ویژگی‌های پیشرفته است. این ابزار برای کاربرانی که برای اولین بار می‌خواهند یک نرم‌افزار گرافیکی ساده داشته باشند، گزینه مناسبی خواهد بود. اگر به دنبال یک نرم‌افزار وکتور ساده و رایگان هستید، حتما Vectr را امتحان کنید. 

 

 پیشنهاد مقاله: 11 برنامه شگفت‌انگیز برای طراحی وکتور در اندروید (رایگان و پولی)

 

4. Affinity Designer

به گفته توسعه دهنده آن، Affinity Designer سریع‌ترین و دقیق‌ترین نرم‌افزار گرافیکی وکتور موجود در بازار است. این برنامه همه ابزارهای مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد، از قلم گرفته تا ابزار گرادیان. 

Affinity Designer سرعت و دقت فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد صفحه را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه حرکت دهید. علاوه بر این، از زوم ۱۰۰۰۰۰۰۰٪ پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید کوچکترین جزئیات را ببینید و ویرایش کنید. 

درست مانند سایر نرم افزارهای گرافیکی، Affinity Designer از رنگ‌های RGB، CMYK، LAB و Grayscale پشتیبانی می‌کند. این ابزار همچنین دارای مدیریت رنگ ICC و ویرایش کانال ۱۶ بیتی است. 

با توجه به فرمت‌های پشتیبانی شده، ابزار از فایل‌های PSD، SVG، EPS، PDF و FH پشتیبانی می‌کند. 

البته، ماسک‌ها و لایه‌های برش نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که این افکت‌ها غیر مخرب هستند، بنابراین می‌توانید به راحتی آن‌ها را حذف یا غیر فعال کنید. 

این ابزار دارای فضای کاری قابل تنظیم است و شما می‌توانید آن را هر طور که دوست دارید تنظیم کنید. شایان ذکر است که این ابزار دارای تاریخچه است، بنابراین می‌توانید به راحتی هر گونه اشتباهی را برطرف کنید. 

شما می‌توانید در صورت تمایل، براش‌های خود را ایجاد کنید یا براش‌های جدید را با فرمت abr. وارد کنید. 

این ابزار از طیف گسترده‌ای از اشکال پشتیبانی می‌کند و تقریباً هر شکلی با تنظیمات گوشه‌ای قابل تنظیم است. این نرم‌افزار همچنین به شما امکان می‌دهد متن اضافه کنید و می‌توانید متن را به هر مسیر وکتور اضافه کنید. 

این نرم‌افزار دارای خروجی قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد مناطق، لایه‌ها یا اشیاء را برای خروجی انتخاب کنید. اگر یک طراح رابط کاربری هستید که باید فقط اشیاء خاصی را از یک فایل وکتور خروجی بگیرید. 

درست مانند هر نرم‌افزار گرافیکی وکتور حرفه‌ای دیگر، این نرم‌افزار از نمای کلی، پیکسلی و صفحه نمایش تقسیم شده پشتیبانی می‌کند. همچنین یک ابزار گوشه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی چندین گوشه را روی اشکال گرد کنید. 

Affinity Designer طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد و برای کاربران ساده و پیشرفته به طور یکسان عالی خواهد بود. این ابزار به صورت آزمایشی رایگان در دسترس است، اما اگر می‌خواهید به استفاده از آن ادامه دهید، باید آن را خریداری کنید. 

 

5. Calligra

Calligra یک نرم‌افزار گرافیک وکتور رایگان با رابط کاربری قابل توسعه است. این نرم‌افزار پشتیبانی از فرمت‌های ODG، SVG، WPG، WMF، EPS/PS پشتیبانی میکند. 

Calligra از لایه‌ها پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به راحتی آثار هنری پیچیده ایجاد کنید. شما می‌توانید به سادگی با کشیدن و رها کردن، ریز عکس‌ها یا شکل‌ها را گروه‌بندی کنید. در صورت نیاز، می‌توانید اشکال خاصی را قفل کرده یا دید آن‌ها را کنترل کنید. 

همچنین یک ویرایش پیشرفته مسیر وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اشکال سفارشی منحصر به فردی ایجاد کنید. در مورد ابزارها، اپلیکیشن دارای ابزارهای اساسی مانند ابزار ترسیم مسیر، ابزار مداد و ابزار رسم خوشنویسی است. 

البته، پشتیبانی کامل از الگوها و گرادیان‌ها وجود دارد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا به لطف ویژگی‌های snapping پیشرفته خود، طرح‌های پیکسل بی‌نقصی ایجاد کنید. 

البته، پشتیبانی از متن وجود دارد و حتی می‌توانید متن را به مسیرها اضافه کنید. همچنین باید اشاره کنیم که این ابزار از طیف وسیعی از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و اگر توسعه دهنده هستید، حتی می‌توانید پلاگین‌های سفارشی خود را ایجاد کنید. 

Calligra یک نرم‌افزار گرافیک وکتور ساده و رایگان است. این ابزار برای لینوکس، مک و ویندوز در دسترس است. 

 

6. Inkscape

Inkscape یک ابزار گرافیکی وکتور رایگان است که به شما امکان می‌دهد گرافیک‌های وکتور را به راحتی ایجاد کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا اشکال ساده مختلفی مانند مستطیل، بیضی، چند ضلعی و مارپیچ ایجاد کنید. 

علاوه بر این، می‌توانید مسیرهای ساده را با ابزار دست آزاد یا منحنی‌های Bezier و خطوط مستقیم با ابزار قلم ایجاد کنید. این اپلیکیشن از متن نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی به طرح‌های خود متن اضافه کنید. 

برای سریعتر کردن فرآیند ویرایش، این ابزار از گروه‌بندی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید اشیاء مورد نظر را گروه‌بندی کرده و آن‌ها را به طور همزمان ویرایش کنید. 

البته، پشتیبانی از لایه‌ها وجود دارد و می‌توانید لایه‌های خاصی را پنهان یا آشکار کنید یا ترتیب آن‌ها را تغییر دهید. 

Inkscape از انتخاب رنگ‌های مختلف، توانایی کپی و چسباندن طرح ها، ویرایش گرادیان و الگوها پشتیبانی می‌کند. همچنین از strokes‌های خط چین و نشانگرهای مسیر پشتیبانی می‌شود. 

این ابزار ویرایش گره را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید گره‌ها و دسته‌ها را بر روی منحنی‌های Bezier به راحتی جابجا کنید. در صورت تمایل، می‌توانید به راحتی هر شکلی را ویرایش کنید. 

با توجه به فرمت‌های پشتیبانی شده، ابزار کاملاً با فرمت فایل SVG سازگار است. در مورد صادرات، این ابزار می‌تواند فایل‌ها را در فرمت‌ها PNG، OpenDocument Drawing، DXF، sk1، PDF، EPS، PostScript و بسیاری از فرمت‌های دیگر صادر کند. 

 

حرف آخر

نرم‌افزار گرافیک وکتور به شما این امکان را می‌دهد که گرافیک‌های قابل تغییر اندازه را به راحتی ایجاد کنید. این نوع ابزارها برای طراحان عالی هستند و امیدواریم که در لیست ما برنامه مناسبی برای خود پیدا کرده باشید.
اگر دانش کافی برای طراحی وکتورهای حرفه‌ای ندارید، جای نگرانی نیست. شما می‌توانید فایل‌های وکتور متنوع را در بخش دانلود فایل وکتور در افرافایل به راحتی تهیه کنید.

 

فایل های مرتبط
7 گل دوربری شده با کیفیت

7 گل دوربری شده با کیفیت

فواد ظهیری فواد ظهیری

تاریخ انتشار: 09 فروردین 1403
فایل لایه باز لیبل و برچسب فروش و تخفیف ویژه
فایل لایه باز لیبل و برچسب فروش و تخفیف ویژه
فایل لایه باز لیبل و برچسب فروش و تخفیف ویژه
نظرات کاربران
برای ارسال نظر ابتدا وارد و یا عضو سایت شوید.